VW Touareg R eHybrid
Na otázku, ako elektrifikuje výkonovú divíziu VW, je jednoduchá odpoveď. Ako sa zdá, Wolfsburg to považoval za veľmi ľahké. Treba začať s najväčším autom, ktoré vyrába, a používať šikovné hnacie ústrojenstvo, ktoré už v skupine existuje.
Ale je to také jednoduché? Začnime od základov. Touareg R je najdrahšie a najsilnejšie auto značky Volkswagen, ktoré je s možnosťou prepínania výkonu 456 koní z V6 s dvojitým turbom na elektrický motor. Všetko toto prerazenie je odoslané na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Spoločnosť VW tvrdí, že model R dokáže nabiť 46 km elektronického dojazdu (ak je nabíjaný minimálne dve a pol hodiny) na plnú batériu.
Ak to znie povedome, je to preto, lebo je to úplne rovnaké pohonné ústrojenstvo ako Porsche Cayenne e-Hybrid, pričom Touareg R je len o desatinu pomalší na 100 km / h – hlavne kvôli približne 200 kg extra hmotnosti na palube v porovnaní s Porsche.
Ak sa bližšie pozriete aj na súrodenca Porsche v Touaregu, je to relatívne dobrá hodnota za dané peniaze. Aj napriek tomu, že má rovnakú katalógovú cenu, má Touareg R adaptívne vzduchové pruženie, dynamické svetlomety, ktoré sa stáčajú do zákrut, a za katalógovú cenu vrhnutý celý rad bezpečnostných a asistenčných technológií.
Ale je zložité umiestniť sa proti súperom. BMW X5 45e si pripisuje 87 km elektronického dojazdu a v porovnaní s modelom Touareg je v špecifikácii M Sport lacnejšie o 2340 €, ale výkonovo je to zhruba o 100 koní. Mercedes medzitým ponúka GLE 350de – naftový hybrid – ktorý je tiež o približne 2340 € lacnejší ako VW, ale je opäť o viac ako 100 koní menej výkonný.
Čim je odlišný vo vnútri? Model R je štandardne vybavený centrálnou dotykovou obrazovkou podobnou IMAX, ktorú má R-Line Tech, so špecifickou grafikou na digitálnych číselníkoch. Okrem niektorých znakov na volante a niekoľkých posilnených sedadiel so značkou R nie je nič iné, čo by naznačovalo, čo riadite.
Je to všetko veľmi dobre postavené a pevné. Pokiaľ ide o technológiu, masívna obrazovka sa dá navigovať nepochybne menej šikovne ako nový informačno-zábavný systém Golf 8 a ID.3 / 4, a ale zvyknutie si na haptické ovládacie prvky volantu skutočne nejaký čas trvá.
Ako sa s ním jazdi? Veľmi podobné ako ťažkým SUV nakoľko je Touareg R takmer 2,5 tony ťažký. Mať istú elektrickú asistenciu to určite pomôže skryť túto váhu. Ak máte rezervu nejakej elektrickej energie, Touareg R určite nie je pomalý a príval pokroku podporuje.
Pochváliť treba tiež vzduchové odpruženie automobilu. Dokáže skryť a pohltiť prenos hluku a nerovnosti z vozovky, ktorá sa očakáva od veľkých 22-palcových kolies, najmä pri rýchlostiach na diaľnici. Ak je dostatok energie, R s radosťou využije svoj elektrický výkon aj pri týchto rýchlostiach.
Buďte agresívnejší so svojím štýlom jazdy a R sa bude snažiť držať krok. Technológia 48v anti-roll na tejto platforme tu pracuje nadčasovo. Riadenie a automatická prevodovka má problém niekedy urobiť správne rozhodnutie pre zvolený stupeň. Prepnutie do manuálneho režimu vám umožní väčšiu kontrolu, ale štandardne by sme chceli nejaké hmatateľnejšie pádla ako tenké plastové pádla pripevnené na volante.
Je to chvályhodné, bezpečné a spoľahlivé voziddlo, ale nie až tak zábavné ako by sme čakali. Je to oveľa vhodnejšie na pokojnú jazdnu, čo by model R nemal predvolene robiť. Prečo je teda označená týmto spôsobom?
Touareg R má dostatok sily, pohodlnú jazdu, použiteľný (ak nie hviezdny) rad e-range a v porovnaní s ostatnými plug-in hybridnými SUV má nepochybne slušnú hodnotu. VW má vo svojom repertoári dokonca alternatívny názov, ktorý sa zdá byť oveľa vhodnejší, a napriek tomu ho nepoužíval: GTE.
Špecifikácie
Motor: | Elektrický motor 296 ccm twin-turbo V6 plus, 456 koní, 516 lb |
Prenos: | Osemstupňový automat s pohonom všetkých kolies |
Výkon: | 5,1 s, 0-100 km/ h, 250 km / h, 95,2 MPG, 47 km, 67 g / km |
Hmotnosť / materiál: | 2465kg |
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm): | 4878/1984 / 1717mm |
Zdroj
carmagazine