Volkswagen ID.6

Odhalený veľký elektrický crossover Volkswagen ID.6

Päťmetrový model ID.6 môže byť šesť alebo sedem miestny s pohonom zadných alebo všetkých kolies

Veľký elektrický crossover Volkswagen ID.6 s tromi radmi sedadiel bol predstavený na autosalóne v Šanghaji. Novinka debutovala v dvoch modifikáciách ID.6 Crozz a ID.6 X: v závislosti od verzie sa líši miesto montáže, dizajn interiéru a exteriéru, ale technická výplň je rovnaká.

Rodina Volkswagenu ID.6 je založená na natiahnutej verzii modulárnej platformy MEB a architektúra podvozku veľkých crossoverov je identická s „juniorským“ ID.4: zavesenie McPherson vpredu, viacprvkové zadné, zadné bubnové brzdy. Adaptívne pruženie je voliteľné.

„Šestky“ sú najpriestrannejšie elektromobily značky Volkswagen, pretože sa predĺžil rázvor náprav na 2965 milimetrov a celková dĺžka – až 4,9 metra. K veľkosti sú prispôsobené aj kolesá: špičkové verzie sú vybavené 21-palcovými zliatinovými diskami, základná verzia ID.6 je 19-palcová.

ID.6 Crozz a ID.6 X si nemožno navzájom zamieňať: konštruktéri čínskej pobočky Volkswagenu sa postarali o dostatok rozdielov. Simultánny debut v podstate identických, ale navonok odlišných automobilov sa vysvetľuje prítomnosťou dvoch rôznych formálne konkurenčných spoločných podnikov – ID.6 Crozz bude vyrábať divízia FAW-Volkswagen a ID.6 X – SAIC- Dcérska spoločnosť Volkswagen.

Nikto sa nesnaží skryť spoločné črty „šestiek“ – optika a imitácia vstupov vzduchu sú vyrobené v rovnakom štýle, oba modely ID.6 majú svetelné logá a chrómový dekor „plávajúcej“ strechy.

Vnútorná architektúra je rovnaká, ale existuje len málo vymeniteľných častí: predné panely, karty dverí, sedadlá, zvody potrubia, rozhranie infotainmentu a grafika virtuálnych prístrojov sú odlišné, hoci uhlopriečky obrazovky sú rovnaké.

Možnosti sú veľmi podobné: pre modely ID.6 Crozz a ID.6 X si môžete objednať head-up displej, panoramatickú strechu, samostatné sedadlá v druhom rade namiesto obvyklej trojmiestnej pohovky a celú sadu elektronických asistentov.

Základný pohon zadných kolies Volkswagen ID.6: elektromotor vyvíja v závislosti od verzie výkon 180 alebo 204 koní. Kapacita hnacej batérie je premenlivá: 58 alebo 77 kilowatthodín. Vrchné verzie odlišuje dvojmotorová elektromotor s výkonom 306 koní a sú vybavené „seniorskou“ batériou. Výkonová rezerva dosahuje pri zastaranom cykle NEDC 588 kilometrov, najjednoduchšia verzia však prejde 436 kilometrov bez dobíjania.

Zdroj
motor