Vauxhall Astra Sports Tourer

2022 Opel Astra Estate

Vauxhall Astra Sports Tourer nehnuteľnosť pod iným názvom

So všetkými druhmi automobilových žánrov, ktoré sú spájané tak, aby vytvárali čoraz štíhlejšie výklenky, by vám bolo odpustené. Keby ste si mysleli, že Vauxhall Astra Sports Tourer je nejakým druhom vzrušujúcich SUV. Tí, ktorí si pamätajú predchodcu tohto auta (niekto?), by to snáď mali vedieť lepšie. To preto, že Sports Tourer je kombi verziou pôsobivo prepracovaného hatchbacku Astra . Vpredu od B-stĺpika to funguje ako obvykle s charakteristickým „Vzorom“ Vauxhall vpredu a oveľa cizelovanejším tvarom ako jeho skôr anonymný predchodca.

Posuňte sa dozadu a zväčšený rázvor sa zameria na zlepšenie batožinového priestoru bez veľkého skoku v priestore pre nohy vzadu. Ako by ste našli u konkurentov, ako je Golf Estate , len o trochu viac miesta nad hlavou. Veci vpredu sú opäť známe, s rovnakou palubnou doskou s dvoma obrazovkami a rovnakým výberom pohonných jednotiek pod kapotou.

Ooo, motory…

Ak vám Castrol koluje v žilách, nenájdete tu nič príliš vzrušujúce. Na rozdiel od Golfu a Leon Estates, ktoré majú verzie R a Cupra s výkonom približne 300 koní, najsilnejšou verziou Astry bude plug-in hybrid s výkonom 222 koní zdieľaný s DS 4 , Peugeotom 308 , Citroenom C5X a mnohými ďalšími Stellantis PHEV. To sme ešte len otestovali, aj keď sme testovali PHEV s menším výkonom 178 k spolu s najúžasnejším benzínovým motorom s výkonom 128 k a rovnako výkonným, ale užitočne krútiacim sa 1,5-litrovým dieselom. Ak sa nikam neponáhľate, v základnej výbave Design je k dispozícii aj benzínová verzia s výkonom 109 k.

Bez ohľadu na to, ktorý motor si vyberiete, sú to predné kolesá, ktoré sú poháňané výlučne prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky pri benzínových motoroch alebo osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je voliteľná pre bezolovnaté nápoje a štandardná pre všetko ostatné.

Cítim sa rozumne, povedz mi o topánkach

Pokračujte, preto vás v prvom rade zaujíma kombi, prepáčte, Sports Tourer. Podľa Vauxhall získate 597 litrov batožinového priestoru so štandardnými zadnými sedadlami delenými v pomere 40/20/40 hore a 1 634, ak sú sklopené. Tieto čísla klesnú na 516 a 1 553 litrov, ak sa rozhodnete pre plug-in hybridný pohon.

Zistíte, že 308, Golf a Leon majú viac miesta, pričom Škoda Octavia Combi tromfla všetko v tejto triede áut. Opel tvrdí, že je to len časť príbehu, pričom batožinový priestor má užitočne štvorcový tvar a je nabitý praktickými funkciami, najmä ak zaškrtnete políčko pre variabilnú podlahu Intelli-space v benzínovom a naftovom motore. Robí štandardnú nízku úroveň pre maximálnu kapacitu a vyššiu úroveň pre jednoduchšie nakladanie, ale tiež sa dá posadiť pod uhlom 45 stupňov, aby sa oddelila batožina alebo uľahčilo uchopenie vecí zospodu.

Okrem toho je pod podlahou miesto pre policu na balíky bez ohľadu na jej výšku a je tu aj menší panel, ktorý ukrýva súpravu prvej pomoci a súpravy na opravu defektu pri zadných sedadlách. V skutočnosti to znamená, že na prepichnutie kože alebo gumy nemusíte vyprázdniť celú topánku. Nie je prekvapením, že batéria PHEV znamená, že podlaha batožinového priestoru je skutočne vždy vo vyššej polohe, s menšou schránkou na pohodlné uloženie nabíjacích káblov. To je užitočná funkcia šetriaca priestor, ktorá nie je zaručená vo svete plug-in hybridov.

Môžem sem dostať aj svoju rodinu?

Napriek tomu, že Astra jazdí s dlhším rázvorom ako hatch, využíva to na zväčšenie batožinového priestoru namiesto priestoru pre nohy vzadu. Priestor nad hlavou sa zlepšil vďaka natiahnutej línii strechy, ale vyšší ľudia nájdu kolená blízko operadiel predných sedadiel. Najmä ak je pred vami iná vertikálne nadaná osoba.

Predný priestor je v poriadku, s dostatkom nastavenia sedadla a dostatočným vzduchom medzi vami a osobou vedľa. Úložný priestor je bohatý, s dobrým rozložením kociek s vekom, držiakov na poháre a otvorov na uloženie všetkých vašich drobností.

Predpokladám, že prístrojová doska je centrálna dotyková

Našťastie stále existuje množstvo skutočných tlačidiel a gombíkov, ktoré uľahčujú zmenu teploty, hlasitosti alebo nastavenie tempomatu. Je to určite lepšie ako dotykový Golf a 308, pokiaľ ide o použiteľnosť a nevyzerá tiež fádne. Podrobnejšie funkcie vyžadujú, aby ste sa ponorili do centrálnej dotykovej obrazovky, čo nie je problém vzhľadom na jej rýchle reakcie a ostrý displej. Konkurenčné systémy od spoločností Kia a Ford sú pravdepodobne jednoduchšie na navigáciu, aj keď to obmedzuje chybný softvér a hardvér skupiny Volkswagen.

Je tu tiež dobré rozšírenie mäkkých plastov s tvrdšími materiálmi s príjemnou textúrou a robustne zoskrutkovanými. Je to súdržný a ľahko použiteľný interiér, ktorý len mierne sklamali niektoré chabé tlačidlá pod dotykovou obrazovkou. Digitálny displej vodiča, ktorý je ostrý, ale ani zďaleka nie je tak konfigurovateľný alebo ľahko čitateľný ako špičkový systém VW.

Ako sa chová na ceste?

Nie, ale ani neposkytne vzrušujúce ovládanie počas minúty. Začnime s dobrým. Riadenie sa upokojujúco zvyšuje so zvyšujúcimi sa silami v zákrutách a má tiež príjemné tempo. Úrovne priľnavosti sú silné, ak by ste boli príliš nadšení, Astra sa predvídateľne rozbieha. Nakláňanie karosérie je dobre zvládnuté a je určite dostatočne schopné v zákrutách, no toto nie je niečo, čo vás prinúti vrhnúť sa na B-cestu. Ford Focus alebo Seat Leon sa cítia podstatne agilnejšie. Golf R bude generovať väčšie úsmevy, ak hľadáte výkon v kompaktnom, no praktickom balení, zatiaľ čo BMW radu 3 je to pravé.

Extra mohutnosť PHEV určite neprospieva v zákrutách, je trochu menej ochotná meniť smer, ale v porovnaní s plug-in rivalmi je to jedna z lepších. Octavia iV pôsobí pozitívne, pokiaľ sa nerozhodnete pre vRS, hoci príbuzná 308 je ešte o niečo ostrejšia.

A čo hrboľaté kúsky?

Ak je vašou voľbou pohodlie, ak je to možné, ostali by sme pri 17-palcových kolesách, pretože pomáhajú výrazne lepšie potláčať nedokonalosti povrchu ako väčšia alternatíva. To znamená, že 18-tky, ktoré sme skúšali, boli priskrutkované k PHEV, takže ložisko mohli mať aj rôzne nastavenia zavesenia. Tak či onak, Astra má určite prísnejšie ovládanie karosérie ako benzínový Peugeot 308 SW a určite Octavia Combi, čo určite oceníte na zvlneniach, s ktorými sa tu stretnete na poľných cestách.

Našou jedinou obavou je, že Astra sa na niektorých drsnejších úsekoch cestnej siete cítila trochu plocho. Vyhýba sa nárazom, namiesto toho zobrazuje druh gumovej absorpcie nárazov, ktorú nemeckí výrobcovia zrejme tak milujú. Na rozdiel od Golfu Estate nie je k dispozícii systém adaptívnych tlmičov, ktorý by pomohol zvýšiť komfort.

Vauxhall Astra Sports Tourer ako dopadol

Zatiaľ čo stará Astra bola niečo ako spotrebič, najnovšia verzia nahrádza ponurosť šmrncom. Je to pekná vec z kovu, zatiaľ čo interiér šikovne spája moderné technológie a tradičné fyzické ovládacie prvky príťažlivým spôsobom. Riadenie je slušné, ak nie obzvlášť dynamické, a batožinový priestor má množstvo užitočných funkcií, ktoré kompenzujú mierny nedostatok miesta v porovnaní s konkurentmi. Vzhľadom na to, že PHEV má sadzbu dane z firemných vozidiel vo výške 8 % BIK a výrazne vylepšené zostatkové hodnoty umožňujú atraktívne ponuky PCP, ide o silné kompaktné kombi, ak nie úplne vedúce vo svojej triede.

Špecifikácie

Cena pri novom:782161 €
Motor:1 598 ccm 4-valcový benzínovo-elektrický plug-in hybrid, kombinovaný systémový výkon 178 k a 266 lb ft
Prenos:Osemstupňový automat
Výkon:7,7 s 0-100 kmph, maximálna rýchlosť 225 kmph, 25 g/km, 256 mpg
Hmotnosť / materiál:1717 kg/oceľ
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm):4642/2062/1443 mm

Zdroj
carmagazine