SUV Kia EV9

Nové elektrické SUV Kia EV9 príde v roku 2023

Kia zverejnila obrázky sériovej verzie svojho nového plne elektrického SUV EV9 aj ako postupuje v testovacom režime. Nový sedemmiestny automobil príde v roku 2023 a uvidíme ho so zloženými krytmi v prvých mesiacoch roka. Značka je na vzostupe, od výroby áut s dobrou hodnotou, ak by ste plánovali, až po tie správne žiadané, ako sú Stinger GT a EV6, ktorý jeden z našich najobľúbenejších elektromobilov práve teraz.

Jeho nový EV9 bude pokračovať v tomto vzostupnom trende. Vzhľadom na to, že ide o sedemmiestne SUV, bude sedieť nad EV6 v elektrickom rade Kia. Keďže bude založené na predĺženej verzii e-GMP základov EV6, bude mať rovnaký 800-voltový elektrický systém. . To znamená super vysoké rýchlosti nabíjania. Napríklad EV6 sa dokáže nabiť z prázdneho na 80 percent len ​​za 18 minút.

Kia nám ešte nepovedala, ako ďaleko bude EV9 schopný prejsť na jedno nabitie. Aby bol konkurencieschopný na trhu, bude potrebovať maximálny dojazd okolo 480 km. To by ho postavilo ďaleko pred 418 kilometrový Mercedes EQB, ale za 560 kilometrovú Teslu Model X.

To však nie je nerozumný cieľ. Inžinieri Kia majú medzi nápravami EV9 dodatočných 300 mm priestoru, čo znamená, že je tu dostatok miesta pre väčšiu batériu. Kia tiež túži po tom, aby bol nový EV9 skôr poriadnym off-roadom než mäkkým SUV, pretože v rámci testovania sa ukázalo, že je narážaný na drsné veci.

Šikovné veci. Čo nám ešte Kia povedala?

Pomerne veľa, ale väčšina z toho sú marketingové chmári spojené s nápadným konceptom EV9. Dizajnérsky tím značky nám napríklad povedal, že štýl EV9 Concept je „inšpirovaný vodou“. Nie, ani na to sme nevedeli prísť. Normálne, keď je voda taká pevná a bloková, kolíše okolo Severného ľadového oceánu a na nej jazdí rodina ľadových medveďov.

Zdá sa, že EV9 je všetko o „pokoji, pokoji a pohode“, ako aj o jednote s planétou. A hoci to všetko môže znieť ako výňatok z príručky hippies, pod povrchom EV9 je skutočne dômyselné udržateľné inžinierstvo.

Podlaha je vyrobená z recyklovaných rybárskych sietí, čalúnenie sedadiel je vyrobené z recyklovaného plastu a „koža“, ktorú vidíte v kabíne, nepochádza z kravy. Ide o vegánsku alternatívu, ktorá odštartuje plány automobilky. Kia postupne znižuje používanie zvieracej kože vo svojich vozidlách.

Kia tiež hovorí, že kabína konceptu má tri režimy, ktoré dokážu zmeniť rozloženie sedadiel auta. Prvý s názvom Active robí kabínu tak, aby vyzerala ako vaše priemerné auto, pričom všetky sedadlá smerujú dopredu. Používa sa pri jazde. Druhé dve nastavenia je možné aktivovať len vtedy, keď je auto zaparkované. Režim pauzy otočí predné sedadlá smerom dozadu a stredný rad sedadiel sa sklopí do stola, vďaka čomu bude interiér podľa Kia vyzerať skôr ako „salónik prvej triedy“.

Tretie nastavenie sa nazýva režim Enjoy. Otočí všetky sedadlá smerom k zadnej časti vozidla a otvorí dvere batožinového priestoru. Podľa Kia dáva „všetkým pasažierom príležitosť spojiť sa s vonkajším prostredím a pozerať sa pred seba a za vozidlo a pritom pohodlne sedieť“. Pekný nápad, ale nie sme si istí, prečo by sa to nedalo urobiť pri pohľade z čelného skla.

Či sa niektorý z týchto režimov dostane do produkčnej verzie, je už iný príbeh.

Nejaká luxusná technológia na nahlásenie?

Veľa. Prístrojová doska je vybavená ultraširokým 27-palcovým displejom, ktorý má sériu menu na ovládanie klimatizácie a mediálnych funkcií. V rôznych ponukách je možné sa pohybovať pomocou dotykových tlačidiel na prístrojovej doske.

Kia tiež vylepšila svoju mriežku chladiča „Tiger Nose“ pre elektrickú éru. Vymenila otvory v mriežke za pevný panel vo farbe karosérie s dennými svetlami v štýle pixel-art. Keď sa však auto vypne, tieto pixely sa stanú neviditeľnými a mriežka chladiča vyzerá ako obyčajný panel.

Vidíte aj ten masívny ventilačný otvor v kapote? No, nie je to vetrací otvor, je to v skutočnosti solárny panel, o ktorom Kia hovorí, že dokáže dobíjať batériu auta. Prirodzene, množstvo elektriny, ktoré dokáže získať, je vzhľadom na jeho veľkosť malé, ale každá maličkosť pomáha.

Majte na pamäti, že všetko, čo bolo doteraz spomenuté, súvisí s konceptom, takže niektoré z nich (napríklad otočné sedadlá) budú z výrobného modelu vylúčené z dôvodu nákladov, praktickosti a bezpečnosti. Je však veľká šanca, že tieto nápady na udržateľnosť budú dobré.

Zdroj
carmagazine