Roewe Marvel R

Roewe Marvel R prvé elektrické SUV s podporou funkcie 5G V2X

Čínska spoločnosť SAIC oficiálne predstavila produkčnú verziu elektrického crossoveru Roewe Marvel R. Jedná sa o druhý model podznačky R Auto zriadenej na výrobu elektromobilov. Donedávna bol jeho jediným modelom elektrický sedan R Auto ER6, ktorý sa krátko predával pod materskou značkou Roewe.

Nový crossover sa vyznačuje odlišnou prednou časťou s úzkymi LED svetlometmi, úplnou absenciou masky chladiča, ale hlavne prináša ako prvý do tejto triedy áut novinku – technológiu V2X podporovanú najmodernejšou 5G sieťou.

Čo je to funkcia V2X ? Z anglickej skratky Vehicle-to-everything (V2X) označuje internetovú on-line  komunikáciu v reálnom čase medzi vozidlom a akýmkoľvek subjektom, ktorý môže ovplyvniť, alebo môže byť ovplyvnený vozidlom. Auto bude schopné interagovať so všetkými inteligentnými zariadeniami IoT, ktoré sú okolo neho. (skratka IoT –  internet vecí (anglicky Internet of Things), je termínom pre moderné prístroje ovládateľné aj na diaľku pomocou internetu).

Technické charakteristiky

Rozmery Roewe Marvel R sú: dĺžka 4674mm x šírka 1919mm x výška 1618 mm. Rázvor náprav je 2 800 mm.

Automobil je vybavený dvoma typmi elektrického pohonu. V základnej verzii bude elektromotor namontovaný len na zadnej náprave. Jeho výkon bude 138,7 kW (186 k. pri krútiacom momente 410 Nm). Čas zrýchlenia z nuly na 100 km / h je 7,9 sekundy. Batéria s kapacitou 69,9 kWh zabezpečí dojazd verzie s pohonom zadných kolies – 505 km (v cykle NEDC). Najvyššia výbava ponúkne zákazníkom dva elektromotory. Model s pohonom všetkých kolies je vybavený prídavným elektromotorom 86,5  kW (116 k. a 255 Nm) na prednej náprave. Táto pohonná sústava  produkuje celkovo 225,2 kW (302 koní  a 665 Nm krútiaceho momentu). Verzia s pohonom všetkých kolies zrýchľuje z 0 na 100 km / h za 4,8 sekundy. Kapacita batérie 69,9 kWh a stačí “štvorkolke” na  dojazd 460 km v cykle NEDC.

Interiér a technológie

Pôsobivý je aj interiér. Salón nekopíruje tendencie žiadneho konkrétneho západného výrobcu. Pred vodičom je nádherný dvojramenný volant, ktorý evokuje určitú športovosť. Ďalším dôležitým detailom sú skryté vzduchové kanály, ktorých dekoratívna časť prechádza pozdĺž celej palubnej dosky.

Stredová konzola má veľkú 19,4-palcovú dotykovú obrazovku, ktorá veľmi organicky prechádza do stredového tunela. Zároveň je pod týmto mega tabletom vytvorená pomerne veľká dutá úložná priehradka. Palubné multimédiá fungujú na operačnom systéme Zebra Zhixing Venus R (inovovaná verzia platformy AliOS). K dispozícii je tiež 5G pripojenie, hlasové ovládanie a bezdrôtové aktualizácie. Elektrické SUV Roewe Marvel R je vybavené modemom Huawei Balong 5000 5G, hlavným jednočipovým systémom Mobileye EyeQ4H, rôznymi inteligentnými funkciami vrátane sledovania semaforov, dopravných značiek a podobne.

Nedávno predstavitelia SAIC uviedli, že inteligentné elektrické SUV Roewe Marvel R prechádza nevyhnutnou certifikáciou na získanie licencie na používanie koncových telekomunikačných zariadení 5G. Podľa posledných správ sa spoločnosť SAIC stala prvou značkou inteligentných elektrických vozidiel, ktorá získala dvojitú certifikáciu 5G, vrátane terminálu 5G V2X a licencie na telekomunikačné zariadenia 5G vydanej čínskym ministerstvom priemyslu a informačných technológií.

Roewe Marvel R je v súčasnosti jediným vozidlom, ktoré podporuje funkcie 5G V2X. V podstate hovoríme o použití rádio-vlnovej technológie v automobiloch na zaistenie aktívnej bezpečnosti. Stroj bude schopný interagovať so všetkými inteligentnými zariadeniami IoT, ktoré sú okolo neho. Táto technológia by sa mala aktívne využívať v úplne bezpilotných vozidlách budúcnosti. Vďaka technológii V2X budú inteligentné vozidlá schopné informovať vodiča o tom, čo sa deje mimo jeho zorného poľa. Táto technológia umožní nielen zabrániť nehodám, ale aj odosielať a prijímať rôzne údaje na stabilizáciu mestskej dopravy a úsporu energie.

Cena

V Číne je Roeve Marvel R už v predaji, ale zatiaľ sa do predajcov dodávali iba automobily s pohonom zadných kolies za cenu 34 000 dolárov (28 008,9 EURpri súčasnom kurze NBS). Verzie s pohonom všetkých kolies sa začnú predávať o niečo neskôr za cenu 40 000 dolárov (32 951,64 EUR).

Zdroj:
elektro-vozidla.sk