Renault Mobilize Limo

Renault predstavil nový elektrický sedan Mobilize Limo

Nový elektrický sedan Mobilize Limo  je primárne určený na použitie v službách zdieľanej mobility, autopožičovní a  taxislužby. Generálny riaditeľ Mobilize  povedal: „Prvý model značky Mobilize – Limo – sa stal odpoveďou na výrazný rozvoj segmentu taxislužieb. Ide o komplexný návrh, ktorý zahŕňa samotné auto a flexibilný súbor služieb, ktorý jasne ilustruje schopnosť Mobilize reflektovať  na skutočné potreby používateľov. Pri jeho vývoji sa implementovali dlhoročné skúsenosti skupiny RENAULT v oblasti mobility, ako aj programy financovania RCI Bank“.

Divízia Mobilize vytvorená skupinou RENAULT v rámci postupného prechodu na bezemisné automobily predložila svoj prvý model – elektrický sedan Limo (je to súrodenec Yi a GSE), vyvinutý v spojení s čínskym Jiangling Motors (JMCG).

Slovom „Limo“ sa zvyčajne nazýva limuzína, ale toto auto je štvordverový elektrický sedan veľkosti C-triedy, ako je napríklad aj Škoda Octávia A7: dĺžka 4670mm × šírka 1830mm × výška 1470 mm, s  rázvorom osí kolies – 2750mm. Pre farebné prevedenie karosérie sa ponúka sivá a čierna metalická farba plus jednoduchá biela. Technika osvetlenia je LED diódová. Zliatinové kolesá sú 17 palcové.

Mobilize Limo uvádza do pohybu bezalternatívny elektromotor s výkonom 110 kW (150 k.) a 220 Nm krútiaceho momentu. Užívateľovi budú k dispozícii tri jazdné režimy: Eco, Normal a Sport a taktiež si môže vybrať jednu z troch úrovní intenzity rekuperačného brzdenia. Z nuly  do 100 km / h auto zrýchľuje za 9,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 140 km / h. Motor sa napája z akumulátora o kapacite 60 kWh s kvapalinovým chladením. Na jedno nabitie  môže elektrický sedan prejsť až 450 km (podľa cyklu WLTP). Z terminálov s rýchlym DC nabíjaním je možné doplniť energiu na prejdenie 250 kilometrov len za 40 minút.

Objem batožinového priestoru je 411 litrov a pod ním je ešte koleso na núdzový dojazd. Symbol značky Mobilize je umiestnený na prednej časti kapoty, dverách batožinového priestoru a na predných dverách (vo forme nápisu Mobilize Limo  vedľa zrkadiel).

Štandardné vybavenie zahŕňa osem airbagov, automatické núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, monitorovanie slepých zón, asistenta pre zmenu a udržanie sa v jazdnom pruh, kameru s kruhovým obzorom, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, rozpoznávanie dopravného značenia a tak ďalej. Voliteľný „zimný balík“ ponúka vyhrievané sedadlá a volant. Pri rýchlosti nižšej ako 30 km / h systém VSP produkuje zvuk pre upozornenie chodcom o približujúcom sa aute.

Digitálna prístrojová doska má uhlopriečku 10,25 palca, centrálny displej je 12,3. Multifunkčný volant je nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne, kreslo vodiča má elektricky reguláciu v ôsmich smeroch.

Zatiaľ sa nepredpokladá žiadny obvyklý maloobchodný predaj auta, pretože Limo je určené pre  taxislužby a firemné flotily v celej Európe. Organizácie budú môcť prenajať sedan výhradne na predplatné v druhej polovici 2022. Mobilize hovorí, že rýchla DC nabíjacia stanica bude schopná za 40 minút nabiť Limo na 250 km jazdy a táto vzdialenosť by mala pokrývať priemerný denný nájazd kilometrov u áut vo firemných flotilách.https://www.youtube.com/embed/JCP5It9kujE?feature=oembed

Zdroj: elektro-vozidla