Plug-in hybrid Suzuki

Prvý plug-in hybrid Suzuki je „klon“ Toyoty RAV4 s e-dojazdom 75 km

Suzuki už čoskoro ponúkne Európanom svoj prvý plug-in hybrid Suzuki Across, ktorý je v podstate „klonom“ Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid. Okrem iného pritom zaujme čisto elektrickým dojazdom 75 km.

Spoločnosť Suzuki predstavila svoj nový model ACROSS – „športové SUV“ s plug-in hybridným pohonom a elektronickým systémom 4×4 E-Four. Ide o prvý model dodávaný spoločnosťou Toyota Motor Corporation, ktorý je výsledkom spolupráce medzi spoločnosťami Toyota a Suzuki. Predaj modelu v Európe bude spustený na jeseň tohto roka.
Suzuki Across je kompaktné SUV, ktoré disponuje rozmermi 4 635 x 1 855 x 1 690 mm, rázvorom 2 690 mm, svetlou výškou 190 mm a batožinovým priestorom s objemom 490 l, ktorý je vybavený elektrickou zásuvkou.

Pohonný systém

Plug-in hybridný pohonný systém poskytuje úsporu paliva a plynulú akceleráciu pri emisiách len 22 g CO₂ na 1 km (WLTP). Jeho jadrom je predný elektrický motor s výkonom 134 kW, ktorý poskytuje krútiaci moment 270 Nm. Kombinovaný je s 2,5 litrovým benzínovým motorom s výkonom 136 kW a krútiacim momentom 227 Nm.

Hlavný elektromotor je spárovaný so spaľovacím motorom A25A-FXS Dynamic Force, ktorý slúži aj na nabíjanie batérie a podľa potreby taktiež poskytuje pomoc elektrickému pohonu počas jazdy vysokou rýchlosťou. Je navrhnutý tak, aby poskytoval vysoký výkon pri nízkej spotrebe. Piesty majú vysoký zdvih a vysoký kompresný pomer, ako aj priame vstrekovanie.

Hybridný systém je vybavený štyrmi režimami – predvoleným režimom EV, režimom Auto EV/HV, režimom HV a režimom nabíjania batérie – ktoré si vodič môže zvoliť v závislosti od jazdných podmienok a stavu batérie. V režime EV je vozidlo poháňané výlučne elektrickým motorom aj pri plnom zrýchlení. V režimoch Auto EV/HV a HV motor dodáva energiu, keď je to potrebné. Napríklad pri prudkom zošliapnutí akcelerátora. Pri nízkej úrovni nabitia batérie v režime EV, režim nabíjania batérie počas jazdy nabíja batériu spaľovacím motorom.

O dopovanie elektromotorov sa postará li-ion batéria s kapacitou 18,1 kWh, ktorá má zabezpečiť čisto elektrický dojazd až 75 km. Veríme pritom, že ide o hodnotu vypočítanú na základe cyklu WLTP, tak ako v prípade emisií.

Schopnosti 4×4

Pohonný systém zahŕňa aj nezávislý zadný elektromotor s výkonom 40 kW (121 Nm), ktorý pracuje v spojení s predným motorom a zaisťuje možnosť rozdeliť krútiaci moment vpredu a vzadu v pomere zo 100:00 na 20:80. Medzi výhody tohto systému patrí zvýšená stabilita počas rozjazdu na klzkom povrchu a spoľahlivá ovládateľnosť pri zatáčaní na rôznych povrchoch vozovky.

Základom E-Four systému je prepracované integrované riadenie AWD (AIM), ktoré podľa jazdných podmienok riadi nielen rozloženie krútiaceho momentu, ale reguluje aj škrtiacu klapku motora, schému radenia, elektrický posilňovač riadenia (EPS) a brzdy.

Výbava

Čo sa týka výbavy plug-in hybridu Suzuki Across, japonská automobilka spomína dômyselné Full-LED svetlomety, LED denné svietenie, kvalitné 19-palcové leštené disky z ľahkých zliatin, 9-palcový dotykový displej pracujúci so systémami Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink, ako aj množstvo asistenčných systémov ako:

Predkolízny bezpečnostný systém (PCS), asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu (LTA), systém rozpoznávania dopravných značiek (RSA), dynamický radarový tempomat (DRCC), systém sledovania mŕtvych uhlov (BSM), systém monitorovania prevádzky za vozidlom (RCTA), Brake Hold – funkcia podržania brzdy či eCall – automatické privolanie pomoci.

Zdroj: tlačová správa (Suzuki) / Suzuki