Peugeot 508

Peugeot 508 Sport Engineered v hybridnej podobe

Zoznámte sa s viacerými variantami Peugeot 508 Sport Engineered – v jednom balíku bol ako štýlový fastback, alebo diaľničný krížnik v obchodnej triede, potešenie z planéty bez výfuku a teraz výkonný športový automobil.

Je to veľa variantov, takže vás neprekvapí, keď budete počuť, že sa spoločnosť Peugeot obrátila na flexibilné plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo, ktoré to umožňuje. Sľubuje viac sily ako bežný benzín alebo nafta s možnosťou jazdy bez emisií aj za predpokladaných 42 km.

Je to rýchli a výkonný Peugeot ktorý ponúka veľa funkcií a vysoký komfort.

Je to vlastne najsilnejšie cestné auto, aké kedy francúzsky výrobca predal, v skutočnosti má toľko energie vo svojich elektromotoroch že vás to prekvapí.

Pýtate sa prečo nemá odznak GTi ? Ako odpoveď na túto otázku Peugeot tvrdí, že to je otázka, ktorú si kladú iba britskí novinári, taká je naša láska k horúcim hatchbackom značky. 508 je ale niečo úplne iné a ponúka širšie spektrum talentov ako športový sedan out-and-out.

Názov Sport Engineered znamená, že je to predovšetkým model 508, ktorého výhodou je nová rýchlejšia divízia Peugeot.

Auto sa pri jazde až prekvapivo rýchlo! To by však nemalo byť prekvapením, ak vezmeme do úvahy krútiaci moment 335 k a 384 libier stôp v ponuke benzínového motora s objemom 1,6 litra a dvoch elektromotorov a systém pohonu všetkých kolies, ktorý pomáha dodávať všetko na asfaltku čisto.

Nie je to také rýchle auto ako benzínový M340i alebo S5 s týmito číslami, pretože je ťažší ako auto s benzínovým motorom. Ale nie je to také ťažké, ako si dokážete predstaviť – 1850 kg pohotovostná hmotnosť je pre PHEV skutočne dobrá.

Prevodovka rada šetrila palivo (ako je to v súčasnosti). Najlepšie urobíte, keď použijete pádla manuálneho radenia namontované za volantom, ktoré sú však príliš krátke a umiestnené príliš vysoko – sú vhodnejšie pre vodiča, ktorý drží volat rád vyššie. Navyše je ľavé pádlo vložené medzi ľavú páčku smerových svetiel a tempomaty, čo je troška neprakticke.

Situácia je lepšia v oddelení manipulácie, kde je model 508 PSE v zákrute celkom neutrálny a dá sa presvedčiť do trochu pretáčavého rozjazdu, ako by ste čakali v automobile vybavenom spoločnosťou Peugeot Sport. Toto auto je nižšie a širšie ako štandardný model a má svoje vlastné pružiny, tlmiče a ochranné rámy proti prevráteniu.

Odpruženie je adaptívne a ponúka široké spektrum nastavení, od pohodlného po pevné, hoci vždy existuje hrana jazdy, ktorá vám pripomína, že ste v najšportovejšej verzii. Inak je to typický Peugeot Sport – skôr hatchback ako limuzína, s ľahkým ovládaním, trochou bodyrollu, svižnosti a súladom s jazdou.

Vyniká iba jedna vec (a ako plug-in hybrid vás to neprekvapí): brzdový pedál je hubovitý a ťažko sa doň dá vytočiť. Model 508 PSE je vybavený strmeňmi Alcon a diskami z dvojitého materiálu, ktoré poskytujú dostatok brzdnej sily.

Prejdime k tomu hlavnému to tým je batéria 11,5 kWh sa naplní štandardnou rýchlosťou 3,7 kW približne tri až štyri hodiny – voliteľnou možnosťou je nabíjačka 7,4 kW, ktorá čas skráti na jednu hodinu a 45 minút. Či tak alebo onak, dostanete iba kábel typu 2 bez troch pinov, pokiaľ zaň nezaplatíte.

Ak chcete získať všetkých 355 koní, potrebujete plnú batériu, aj keď bez poplatku bude 508 fungovať ako akýsi hybrid v meste a celkovo je celkom plynulý a nenápadný.

Zástrčka 508 pse

Zvýšte však tempo a privíta vás mierne tristý a nadmerne syntetizovaný tón benzínového motora. Aj tak je to ďalší dobrý dôvod na udržanie nabitia.

Keď prejdeme na vzhľad a interiér, je to celkom jemná zmena vonkajšieho štýlu – z diaľky , ale keď sa priblížite, všimnete si najrôznejšie vylepšenia.

Najvýraznejšou výnimkou sú zelené doplnky Kryptonite, vrátane nového loga, agresívny difúzor a vzduchové vedenie na prednom nárazníku. Malé zvislé lamely trčia na okrajoch oboch a sú pravdepodobne užitočnejšie na zastrčenie kábla dovnútra vozidla, než je skutočne nasmerovaný vzduch, ale napriek tomu sú celkom v pohode.

V interiéri stále nájdete rozčarujúce usporiadanie vozidla i-Cockpit s malým volantom umiestneným pod číselníkmi s materiálom s efektom uhlíkových vlákien. Celkovo je to pekný interiér, ktorý vyzerá veľmi futuristicky, ale tvrdý plast použitý pre koše dverí a pod lakťovou opierkou.

To, čo robí toto auto vynikajúcim oproti konkurenčným výkonom PHEV, je skutočnosť, že z hľadiska úplnej praktickosti rozdáva veľmi málo. Batožinový priestor je rovnaký ako plug-in Pug s objemom 487 litrov, a napriek tomu, že je jazdenie oveľa zábavnejšie a dokonalejšie ako štandardná 508, je sotva o niečo menej pohodlné zo dňa na deň.

Áno, zo starej školy by bola evokatívnejšou pohonnou jednotkou, ale schopnosť riadiť bez emisií a celkové zlepšenie spotreby paliva v tomto modeli 508 vedie k dosiahnutiu tejto rovnováhy na dlhú cestu.

Špecifikácie

Motor:16v preplňovaný štvorvalec s objemom 1598 cm3 a elektromotormi,
355 koní pri 6000 ot./min., 384 lb ft pri 3000 ot./min.
Prenos:Osemstupňový automat s pohonom všetkých kolies
Výkon:5,2 s, 0-100 km / h, 250 kph, 116 mpg, 46 g / km
Hmotnosť / materiál:1850 kg
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm):4750/1859/1403

Zdroj
carmagazine