Peugeot 308

Nový Peugeot 308: prvé fotografie hybridu

Toto je úplne nová 308 od Peugeotu, ktorá je ešte úspornejšia, elektrifikovanejšia a s infotainmentom inšpirovaným tabletom. Nový peugeot zostáva neospravedlneným päťdverovým hatchbackom – na rozdiel od sesterských áut Citroën C4 a DS 4 Cross s ich „crossoverovými“ vplyvmi.

„Nový model 308 je prvým vozidlom s novou tvárou Peugeotu,“ hovorí Linda Jackson, nová generálna riaditeľka značky. „Má najlepšiu úroveň kvality, nový i-Cockpit, ktorý zlepšuje zážitok z riadenia a efektivita bola prioritou projektového tímu.“

Nový automobil ide na predaj vo Veľkej Británii koncom roka s pravdepodobnou cenou od 25 000€, bude v ponuke kombi SW a bude poháňaný benzínovými, naftovými a hybridnými motormi.

K dispozícii však bude aj čisto elektrická verzia: inžinieri inovovali automobilovú platformu EMP2 skupiny tak, aby vyhovovala veľkým batériám. „Máme plán, ktorý v 308 predstaví hybridné motory a batériový elektrický pohon,“ potvrdzuje vedúci projektu Jerome Micheron.

Je to kľúčový krok, pretože skupina Stellantis (predtým známa ako PSA až do nedávnej fúzie s Fiat Chrysler) sa snaží zaviesť väčšie elektromobily ako dnešné 208 supermini, kompaktné SUV 2008 a vyššie uvedené e-C4 (ktoré používa inú platformu, CMP, napriek tomu, že je len o 12 mm kratšie).

Úplne nové auto? Téma dizajnu je povedomá…

Na vzhľade 308 nie je nič príliš neočakávané: LED tesáky, lesklé akcenty mriežky a detaily zadného pazúrového svetla sú známe z iných Peugeotov a bočný profil je pozoruhodne verný odchádzajúcemu autu, s jeho zadným stĺpikom v tvare plachty nemá žiadne štvrtinové svetlo a silná línia, ktorá vedie k zadným svetlám.

New Peugeot 308 Plug-In Hybrid profile

Balík však bol vážne prepracovaný. „Je to súčasť nášho zvýšeného trhu: usilovne sme pracovali na tom, aby boli rozmery správne,“ hovorí nový dizajnérsky šéf Matthias Hossann. Minulý rok ho prevzal od Gillesa Vidala, ale vo svojej bývalej úlohe vedúceho pokročilého dizajnu Hossann odštartoval balíček a proporcie. 

Rovnako ako u modelu 508 Fastback je teda čelné sklo pod väčším uhlom sklonu a je posunuté ďalej dozadu, aby sa zvýraznila kapota, a 16-18-palcové kolesá sú stlačené smerom k okrajom platformy. To zvyšuje rázvor náprav o 55 mm a zväčšuje zadný priestor (najmä predný diel), čo predstavuje polovicu z 110 mm zväčšenia dĺžky vozidla na celkových 4367 mm. Nová 308 je tiež o niečo nižšia (aj keď nie tak nízka ako predná tabuľka s evidenčným číslom speedbump), čo prispieva k dynamickejšiemu tvaru

Nový leví emblém reve a reve

„Kľúčovou výzvou bolo predviesť nový znak Peugeot [Lion],“vysvetľuje Hossann. „Uistili sme sa, že všetko je postavené okolo loga, preto sme posunuli ŠPZ dole. Väčšia mriežka zaisťuje, že nový znak je viditeľný pre zákazníka.

New Peugeot 308 Plug-In Hybrid lion grille

Do batožinového priestoru bude uložených veľkorysých 412 litrov (aj keď to oproti predchodcovi býva neobvykle), ktoré sa pri hybridných modeloch zníži na stále konkurenčných 361 litrov. Mimochodom, a táto výrazná začiatočná farba je Olivine Green; k dispozícii bude ďalších šesť odtieňov. 

Hladký tvar, klzké aero

Aerodynamike sa venovalo veľa pozornosti: výrazné kolesá v štýle Audi nevyžadujú širšiu trať, ktorá by nafúkla prednú časť. K dispozícii je dlhší zadný spojler na plynulé prúdenie vzduchu a nárazníky, zrkadlá a ochrana pod karosériou boli optimalizované tak, aby sa znížil odpor. Súčiniteľ odporu vzduchu je 0,28.

Peugeot 308 Plug-In Hybrid dynamic shot

Peugeot hovorí o zdokonaľovaní vozidla. Štruktúra karosérie je výrazne lepšia, a to vďaka lepenému a zváranému podvozku, zatiaľ čo hrubšie sklo udržuje hluk na uzde. Napriek tomu, že je väčšie, auto vďaka najnovšej verzii EMP2 nie je o nič ťažšie. 

Čo hovorí Peugeot na účinnosť a motory? 

Sortiment spaľovacích motorov obsahuje osvedčený benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra. Benzínový motor produkuje výkon 110 k (108 k) alebo 130 k (128 k), pričom posledný uvedený výkon je rovnaký ako pri naftovom. U benzínových motorov PureTech 130 je na výber šesťstupňová manuálna alebo osemstupňová automatická prevodovka.

U spaľovacích motorov budú emisie oxidu uhličitého začínať na 117 g / km. To je pokles o 4 g / km v porovnaní s odchádzajúcim naftovým motorom. Zatiaľ žiadne homologizované čísla, s uvedením na trh až v druhej polovici roka. A mali by sa časom vylepšiť: chystá sa 48-voltový mierne hybridný pohon.  

A ako to je s elektrickým pohonom … 

Pri uvedení na trh máte na výber dva plug-in hybridy s pohonom predných kolies, s označením Hybrid 225 alebo Hybrid 180. V obidvoch prípadoch je spaľovacím motorom 1,6-litrový preplňovaný benzín s výkonom buď 148 k alebo 177 k a spárovaný s 81 kW. elektrický motor, vložený medzi motor a osemstupňovú automatickú prevodovku. 

Priebojnejší model Hybrid 225 ponúka 26 g / km CO2 a 59 km elektrického dojazdu (36 míľ); nabrať gram a pridať kilometer, aby ste dostali Hybrid 180 o niečo lichotivejšie čísla. Oba systémy napája lítium-iónová batéria s výkonom 12,4 kWh, ktorej nabíjanie z nástenného boxu s výkonom 7 kW trvá iba necelé dve hodiny, alebo zhruba sedem hodín od napájania z domácnosti. 

Peugeot tvrdí, že hybridy ponúknu takmer rovnaké náklady ako automobily so spaľovacím motorom, a to vďaka lepšej hodnote z druhej ruky, fiškálnym stimulom a výhode 12% efektívnosti počas 56 000 míľ / tri roky v porovnaní s naftou. 

Vo vnútri nového modelu 308: kde sú divoké veci

Najväčšou zmenou je úplne nový informačno-zábavný systém s názvom i-Connect. Peugeot je najnovším výrobcom, ktorý prijal prístup „dlaždice“ na štandardnej 10-palcovej centrálnej dotykovej obrazovke, kde si vodiči môžu zvoliť svoje obľúbené widgety na prispôsobenie rôznych stránok. Z hľadiska bezpečnosti bude sklamaný, že obrazovka si vymenila miesto s vetracími otvormi a sedí nižšie, ale Peugeot tvrdí, že je to tak lepšie dosiahnuteľné. 

Pod obrazovkou sa nachádza panel digitálnych prepínačov „i-toggle“, ktoré poskytujú skratku k najcennejším funkciám vodiča, ako sú obľúbené rozhlasové stanice, telefónne kontakty, navigačné ciele a nastavenia klimatizácie. Fyzické tlačidlá ventilátora a teploty chýbajú, sú tu však spínače na odhmlievanie sklenených obrazoviek, recirkuláciu vzduchu a vyvolanie digitálnych ovládačov klimatizácie.

Je možné vytvoriť až osem profilov vodiča a nastavení informačno-zábavného systému a dva telefóny prepojené súčasne a bezdrôtovo. Peugeot predstavuje koncepciu hlasového ovládania „Hey Mercedes“ – „Okay Peugeot“, ktorá znie buď drvivo, alebo vágne hrozivo, podľa toho, ako to hovoríte. Ak sa to nepodarí, stlačte tri prsty na obrazovke a zobrazí sa zoznam widgetov aplikácií.

i-Cockpit žije ďalej

Dizajnová téma Peugeot i-Cockpit – malý volant, cez ktorý hľadíte na prispôsobiteľné prístroje v snahe minimalizovať tieto okamihy mimo cesty – pokračuje s 10-palcovým displejom vodiča s množstvom krásnej grafiky a animácií . Horné úrovne výbavy predvádzajú 3D efekt, ktorý uprednostňuje najdôležitejšie informácie a znižuje maličkosti.    

K dispozícii je tiež sokel, ktorý ponúka otočný volič prevodovky EAT8 automatic, volič jazdných režimov a tlačidlo štart-stop. Štandardom je elektronická parkovacia brzda. 

Asistenčné systémy pre vodičov, kombi – ale žiadne „GTI“

Peugeot nasadil do modelu 308 najnovšie asistenčné systémy pre vodiča. Drive Assist 2.0 navrhuje zmeny jazdného pruhu pri predbiehaní medzi rýchlosťou 43 km / h a rýchlosťou na diaľnici, udržuje rýchlosť zodpovedajúcu meniacim sa rýchlostným limitom a dokáže spomaliť v zákrutách, ak zistí, že 308 jazdí príliš rýchlo . To všetko je doplnok k zvyčajným funkciám asistencie pri jazde v režime Stop / Go a pruhu.

Nové 308 valce PHEV na platforme EMP2

Medzi ďalšie vylepšenia značky Peugeot patrí sledovanie mŕtveho uhla až do vzdialenosti 75 metrov dozadu a 360 ° parkovací asistent zo štyroch kamier. Navyše od ostatných Peugeotov prenáša odomykanie snímajúce blízkosť, automatické núdzové brzdenie (základný systém pokrýva autá a chodcov, pokročilý systém pridáva cyklistov a nočné funkcie – a radar je skrytý za znakom mriežky Lion) a automatickú korekciu kurzu, ak sa otočíte smerom k krajnica.     

Hatchback nebude lietať sólo príliš dlho, produkcia bola potvrdená kombíkom SW. „Za pár mesiacov ukážeme veľmi dynamický softvér,“ hovorí vedúci projektu Jerome Micheron. „Zákazník má to, čo chce – praktickosť, priestrannosť – ale myslím si, že budete veľmi prekvapení z postoja a dizajnu vozidla.“

Zdroj
carmagazine