Nissan RE-LEAF

Elektrické vozidlo ako prenosná elektráreň v oblastiach
postihnutých katastrofami

Nissan RE-LEAF: výkon, keď to potrebujete, kdekoľvek potrebujete

Japonská automobilka predstavila Koncept RE-LEAF založený na elektrickom osobnom automobile Nissan LEAF ZE1. Tento stroj funguje ako prenosná elektráreň. Plne nabitá batéria nissan leaf ZE1 s výkonom 62 kWh  môže vyťažiť z priemernej európskej domácnosti šesť dní. Ale ak vezmeme do úvahy podmienky oblastí likvidácie následkov prírodných katastrof, potom je tu zvlášť dôležitých prvých pár dní, počas ktorých sa musia priblížiť hlavné sily záchranných zložiek. A tu, keď je dôležitá rýchlosť, môže byť neoceniteľným pomocníkom plne nabité elektrické vozidlo.

Ako núdzový nosič energie môže RE-LEAF súčasne napájať niekoľko dôležitých elektrických zariadení.

Okrem úprav odpruženia, ktoré sú potrebné pri jazde po cestách pokrytých sutinami a iným znečistením spojeným s následkami núdzovej situácie, je RE-LEAF vybavený zásuvkami za každého počasia s napätím 110 – 230 voltov inštalovanými priamo na vonkajšej strane vozidla, ku ktorým môžete rýchlo pripojiť všetko potrebné vybavenie.

Tu je niekoľko príkladov založených na napájaní 230 V:

  • Elektrický zbíjačka – 24 hodín – 36 kWh
  • Teplovzdušné dúchadlo – 24 hodín – 21,6 kWh
  • Polievkový 10-litrový kotol – 24 hodín – 9,6 kWh
  • Ventilátor intenzívnej starostlivosti – 24 hodín – 3 kWh
  • LED svetlomet 100 W – 24 hodín – 2,4 kWh

Vyššie uvedené čísla vychádzajú z maximálneho využitia elektrického zariadenia počas prvých 24 hodín, čo je niekedy rozhodujúce pre záchranu životov. Prirodzene, hneď ako sa obnoví hlavný zdroj napájania, sa elektrický automobil začne znovu nabíjať.

Helen Perry, vedúca oddelenia elektrických osobných automobilov a infraštruktúry spoločnosti Nissan Europe, „ Neustále skúmame spôsoby, ako môžu elektrické vozidlá obohatiť náš život nad rámec vozidiel s nulovými emisiami. Koncepty ako RE-LEAF demonštrujú potenciálne využitie elektrických vozidiel pri zvládaní katastrof a demonštrujú, že inteligentnejšie a čistejšie technológie môžu pomôcť zachrániť životy a poskytnúť väčšiu odolnosť . “

V  nissan tiež hovoria – „ #elektrické vozidlá sa objavujú ako jedna z technológií, ktoré môžu zlepšiť udržateľnosť v energetickom sektore. Vďaka tisíckam elektrických vozidiel, ktoré sú k dispozícii v pohotovostnom režime, buď ako vozidlá na pomoc pri katastrofách, alebo pripojené k sieti prostredníctvom systému Vehicle-to-Grid, majú jedinečnú schopnosť vytvoriť virtuálny pohon na udržanie energie. ““

V Japonsku spoločnosť Nissan používa LEAF na núdzové napájanie a dopravu po prírodných katastrofách takmer od samého začiatku svojej výroby, a to od roku 2011. Tento záväzok bol založený s viac ako 60 obcami na podporu snáh o pomoc pri katastrofách.

PS

Samozrejme, niekto si povie, že prečo to všetko, sú tu dieselové generátory. Áno existuje. Musíme však pochopiť, že alternatívu už majú a tá teraz prechádza všetkými potrebnými fázami testovania a certifikácie. Okrem toho sa vyčerpá akýkoľvek zdroj energie, či už nafta alebo nabitie batérie elektrického vozidla. Potrebujeme buď dodávku novej časti paliva, alebo obnovenie napájania (čo sa musí aj tak urobiť). Pri použití naftových generátorov môžete priniesť nové dávky paliva alebo umiestniť na mieste mobilnú stanicu na výrobu obnoviteľnej energie, ktorá môže mať napríklad v závislosti od geografického zamerania oblasti trojzložku – solárnu-veternú-vodnú výrobu. To znamená, že ak je to požadované a vhodné rezervy a príležitosti, môžete implementovať naj zdanlivejšie fantastickú možnosť pre dnešok.

A Nissan dokazuje, že dnes nejde o fantáziu, ale o realitu.

A ak sa to dá dosiahnuť pomocou elektromobilu s 62 kWh batériou , potom si vypočítajte, ako môže pomôcť podobný pohotovostný elektromobil so 100-130 kWh batériou .

Zdroj : yandex