Nissan Qashqai e-Power hybrid ako EV bez zástrčky
Škoda chudáka Nissana . Tretia generácia Nissan Qashqai je obrovským vylepšením toho, čo bolo predtým. Štýl s ostrými hranami znamená, že vyniká na trhu plnom SUV, zatiaľ čo interiér je jednoduchý na používanie, priestranný a zdobený materiálmi, ktoré by niektorých zahanbili. Takže, v čom je problém? Čo naozaj. Bol uvedený na trh s radom burinových mild-hybridných motorov, ktoré, hoci boli dostatočne schopné, v skutočnosti nemali dostatočný výkon ani účinnosť na to, aby nové auto spravili zaujímavé. Nissan nám povedal, aby sme počkali na variant E-Power a tvrdili, že po uvedení na trh sa všetko zmení. Až do tohto bodu však firma musela bojovať s týmto najkonkurenčnejším trhom s jednou rukou zviazanou za chrbtom. Nissan Qashqai E-Power je tu teraz a Nissan si je natoľko istý svojimi schopnosťami, že sa vôbec nebude obťažovať predstavením akéhokoľvek plug-in hybridného modelu Nissan Qashqai.
Nissan Qashqai E-Power a jeho technické minimum
E-Power je podľa Nissanu unikát, pretože benzínový motor nemá medzi sebou a kolesami prevodovku. Namiesto toho 1,5-litrový trojvalec ICE s variabilnou kompresiou vyrába elektrinu, ktorá dodáva energiu meniču, ktorý posiela energiu motoru, ktorý potom poháňa kolesá. To sa líši od paralelných systémov, ktoré sa vyskytujú v tradičných hybridoch, ako je Toyota Prius , pretože v týchto modeloch motor stále poháňa kolesá.
Celkový výkon pre Európu je 187 koní, čo ju stavia proti niektorým zaujímavým súperom a čo je dôležitejšie, konečne dáva energicky ovládateľnému Qashqaiu výkon, ktorý si zaslúži. Modely E-Power môžete odlíšiť od mild-hybridného modelu Qashqais podľa novej čiernej mriežky chladiča, odznakov E-Power a širokouhlej 12,3-palcovej obrazovky infotainmentu. Je tiež vybavený E-Pedalom Nissan, ktorý vytáča regeneračné brzdenie a umožňuje vodičovi používať v mestských oblastiach iba jeden pedál.
Je pohon Nissan Qashqai e-Power dostačujúci?
No určite je to hladké. Viceprezident spoločnosti Nissan pre produkt v Európe, Arnaud Charpentier, povedal: „e-Power je pripravený pre ľudí, ktorí nie sú pripravení prejsť na plnohodnotné elektrické vozidlá. „Prináša ľuďom elektrickú energiu, ale bez nepríjemností. Zapojenie je medzi tri najlepšie blokátory pre ľudí, ktorí idú na plné EV.“ V tomto cieli sa nemýli, aj keď nie sme presvedčení, že ide o dokonalú emuláciu pohonu EV pre tých, ktorí sú stále oddaní tankovaniu benzínu do svojich áut. Je to ako jemná brána bez potreby prejsť na plne plug-in hybrid je dosť dobrá.
Čo E-Power prináša veľmi úspešne, je plynulý a tichý zážitok, ktorý získate z EV. Jazda v meste je miesto, kde je to najpôsobivejšie, s podporou batérie mimo linky a motorom (v kombinácii s protihlukovým systémom), ktorý je ťažké odhaliť pri zaraďovaní. V tomto cieli sa podarilo vytvoriť tiché mestské auto.
Prepnite ho do režimu EV, aby ste pretlačili motor, a až príliš často vám povie, že nemáte dostatok šťavy, alebo od neho požadujete príliš veľa, aby ste zostali iba pri EV. Ak však budete s akcelerátorom jemní, po meste sa bude chvíľu kĺzať. Nissan uvádza 52,3 – 53,3 mpg, ale neboli sme schopní skontrolovať, ako ďaleko to bolo na našej trase, ktorá zahŕňala jazdu v meste a na vidieku.
Aké je to šoférovať ho?
Okrem pôsobivej mestskej plynulosti je to schopný univerzál. Zrýchlenie je oneskorené, pokiaľ nie ste brutálni s plynom, v takom prípade motor nevrlo zabrzdí a zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Vo svete plug-in hybridov s výkonom 300 koní to nie je úplne rýchle, ale v skutočnosti je to pre väčšinu vodičov viac než dostatočné zrýchlenie. Určite to platí aj pre vysokovýkonný diesel, za ktorý by sa mohli vykúpiť.
V jazdných režimoch (Eco, Normal, Sport) nie je veľký rozdiel, takže väčšina vodičov si prepne na režim Eco, aby sa potom cítila lepšie. e-Power je o nejakých 200 kg viac ako bežný Qashqai. Dobrou správou je, že sa riadi a ovláda rovnako dobre ako štandardný model, ktorý už patril k lepšie jazdiacim SUV v sektore C. Má pôsobivú schopnosť prechádzať zákrutami, pričom riadenie je veľmi príjemné a ponúka slušnú úroveň presnosti a odozvy.
Na rozdiel od iných hybridov, ktoré by sme radi spomenuli, ICE časť hnacieho ústrojenstva je väčšinu času nenápadná. Poskytuje lineárnu odozvu a neuchyľuje sa k zúrivému otáčaniu do otáčok alebo „hučaní“, keď potrebujete zrýchliť alebo naraziť do prudkého stúpania. Je to však tu, kde to nie je celkom vhodné ako alternatíva EV , nezískate návykový kopanec do chrbta z radu, v ktorom sú EV také úspešné. Nissan hovorí, že to vodiči nevyhnutne nechcú, ale spätná väzba od majiteľov EV sa môže líšiť…
Nejaké zmeny vo vnútri?
Praktickosť je v podstate rovnaká ako pri bežnom Qashqai. Vpredu je veľa miesta s priehradkami na dverách dostatočne veľkými na litrové fľaše. Cestujúci vzadu majú tiež veľa miesta.
Zadné dvere sa tiež otvárajú pôsobivo doširoka, čo je ideálne pre umiestnenie detských sedačiek. Páči sa nám, že batožinový priestor (504 litrov alebo približne štyri golfové vaky) je rovnaký ako pri nehybridnom modeli, a to aj napriek pripojeniu batérie. A odstupňované dosky na batožinu, ktoré umožňujú meniť hĺbku batožinového priestoru, zostávajú.
Ako dopadol Nissan Qashqai E-Power
Hybridný systém E-Power je vynikajúcou súpravou. Je to takmer bezproblémové, tiché a dostatočne energické, keď ste na cestách. Nissan nepochybne preháňa puding tým, že ponúka EV jazdu z benzínového auta. V skutočnosti je to vynikajúci hybridný model, ktorý poskytuje výkon a jazdné vlastnosti bez kompromisov, ktoré nájdete inde.
Dôkazom v tomto pudingu bude jeho hospodárnosť v reálnom svete. Bude to dostatočne ekonomické, aby uspokojilo tých existujúcich majiteľov Qashqai. Pre tych, ktorí sú zvyknutí na dojazd a šetrnosť naftového motora? Budú milovať rafinovanosť a pokoj, ale ak to z klobúka ľahko nevytiahne viac ako 50 mpg, možno ich to nezaujme. V súčasnej podobe sa však teraz cíti, že Qashqai má pohon, aký si vždy zaslúžil. Nissan sa môže opäť pozrieť na predaj modelového radu, ktorý si zaslúži svoju pozíciu najpredávanejšieho rodinného SUV.
Špecifikácie
Cena pri novom: | 39232 € |
motor: | 1499 ccm 4-valcový benzínový hybrid, 187 koní, 243 lb ft |
Prenos: | E-motor, pohon predných kolies |
Výkon: | 7,9 s 0-100kmph, 169 kmph maximálna rýchlosť, 52,3-53,3 mpg, 119 g/km |
Hmotnosť / materiál: | 1612 kg – 1728 kg |
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm): | 4394/1806/1590 mm |
Zdroj
carmagazine