McLaren Artura

Hybridný McLaren Artura načrtáva budúcnosť značkových super áut

Tvorcovia superauta McLaren Artura by sa nemali obávať – auto si pevne rezervuje miesto v histórii ešte pred oficiálnou premiérou. V skratke hovoríme o prvom masovom hybride spoločnosti a začiatku západu slnka éry benzínových modelov z Wokingu. Novinka sa môže pochváliť zrýchlením z miesta na 100 km/h na 3,0 s, na 200 – pre 8,3, až 300 – pre 21,5. Štvrť míle auto prejde 10,7 s, a jeho maximálna rýchlosť – 330 km / h. Samozrejme, nie je možné spomenúť rezervu energie bez použitia DVS – v tomto režime „Briti“ môžu zrýchliť na 130 km / h a prekonať až 30 km.

Dá sa povedať, že prezentácia kupé sa uskutočnila s podporou vozidla Formuly 1 MCL35M, ktoré bolo pred pár dňami prvým autom budúcej sezóny. Mimochodom, tento rok bude Daniel Ricciardo hrať za tím McLaren – podieľal sa aj na reklamnej kampani novinky.

Kolesá na prednej náprave sú vybavené pneumatikami 235/35 R19 Pirelli P zero alebo P zero Corsa a 295/35 R20 vzadu. Vpredu sú šesť-piestové podpery s uhlíkovo-energetickými diskami s priemerom 390 mm, vzadu – štyri piestové mechanizmy s 380-milimetrovými rotormi.

Kupé je založené na úplne novej modulárnej platforme MCLA (McLaren Carbon Lightweight Architecture). Je to uhlíkovo-plastový „kúpeľ“ (jeho hmotnosť je 82 kg) s hliníkovými nosidlami vpredu aj vzadu. Podvozok bol pôvodne navrhnutý pre hybridy a je navrhnutý tak, aby udržal veľa podobných automobilov na úrovni superauto bez batérií. Vďaka tomu bola hmotnosť novinky so všetkými kvapalinami a naplnená 90% nádržou 1498 kg. Vymenila stovku za 3,2 s (0,2) a maximum bolo 328 km/h (-2).

Riadiaci zosilňovač je elektrický hydraulický. Otrasy sú adaptívne. Priečne stabilizátory stability sú bežné. Vzadu sa používa nová multivlačka, ktorá v porovnaní s predchodcami ušetrí na každej strane až 2,4 kg.

Elektráreň má štyri režimy prevádzky: E-Mode, Comfort, Sport a Track. Stabilizačný systém má tri: Štandardné, Dynamické a Vypnuté. Vozidlo je tiež vybavené elektronickým asistentom riadenia šmyku, Variabilným úletom Riadenia (VDC).

Základňa ukrýva hliníkový V6 3,0 M630 (585 k, 584 nm) s dvojitým preplňovaným, kde uhol zrútenia bloku valca je 120 stupňov. Hmotnosť jednotky je 160 kg. Pomáha jej elektromotor (15 kg, 95 k, 225 nm), ktorý sa nachádza v tele osemúrového „robota“ SSG s dvoma spojkami. Zadný prevodový stupeň, podobne ako Ferrari SF90,je elektrický. Napájanie je napájané lítium-iónovou batériou s kapacitou 7,4 kWh a 80 % nabitia je možné dobiť za 2,5 hodiny pomocou kábla EVSE. Celkový výnos hybridnej jednotky je 680 koní a 720 nm. Diferenciál je elektronicky kontrolovaný.

Vnútri je dvojzónová klimatizácia, digitálna palubná doska a klasická vertikálna dotyková obrazovka s ôsmimi palcami pre McLaren. Mediálny systém MIS II podporuje protokoly Apple CarPlay a Android Auto, sleduje telemetriu a je ovládaný hlasom.

Superauto je už k dispozícii na objednávku v štyroch sadách: Standard, Performance, Techlux a Vision. „V základni“ je adaptívny tempomat a diaľkové svetlo, riadenie jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek. Dodávky auta sú naplánované na leto. Vo Veľkej Británii, ceny začínajú na 185,500 libier. Pripomeňme, že z nuly na 100 km/h hyperauto P1 zrýchlilo na 2,8 s (-0,2), maximálna rýchlosť bola 350 km/h a výkonová rezerva na elektrickú trakciu – asi 10 km.

Zdroj:
drive