Losí test Mustang Mach-E

Elk test odhaľuje problémy s Ford Mustang Mach-E

Losí test odhaľuje problémy s Ford Mustang Mach-E

Španielske vydanie km77.com uskutočnilo ďalší „losí test“, ktorého sa zúčastnil elektrický crossover Ford Mustang Mach-E. Výsledok sa ukázal ako neuspokojivý. Elektromobil vykazoval nedotáčavosť, pri prejazde „hada“ dostalo auto šmyk a už pri rýchlostiach nad 72-73 kilometrov za hodinu sa Mustang Mach-E s testom bez nárazu do kužeľov nedokázal vyrovnať. Pre porovnanie, ďalší elektromobil, Volkswagen ID.4, si s úlohou poradil pri rýchlosti 73 kilometrov za hodinu.

„Losí Test“ je test stability automobilu pri náhlych manévroch, napríklad keď sa vyhýba neočakávanej prekážke na ceste. Odborníci na webe Km77.com vykonávajú test na improvizovanej trati s rozmiestnenými kužeľmi, medzi ktorými musí auto prejsť bez toho, aby do nich narazilo. Za dobrý výsledok sa považuje, ak sa auto s danou úlohou vyrovná rýchlosťou 75 – 77 kilometrov za hodinu.

Elektrické autá by teoreticky mali „losím testom“ prejsť lepšie ako autá so spaľovacími motormi, pretože majú nižšie ťažisko (kvôli batérii umiestnenej pod podlahou), čo má pozitívny vplyv na ovládateľnosť. Výsledky elektrických vozidiel sú v skutočnosti skromné. Volkswagen ID.4 prešiel „hada“ rýchlosťou 73 kilometrov za hodinu a už pri vyšších rýchlostiach šiel do šmyku. Výsledok modelu Tesla Model X je iba 70 kilometrov za hodinu.

Ford Mustang Mach-E na tom nie je o nič lepšie. Vodič, ktorý šoféroval crossover, sa sťažoval na výraznú nedotáčavosť a „šmykľavé“ pneumatiky (značka pneumatík nebola uvedená). S nárastom amplitúdy manévrov dostala zadná náprava automobilu šmyk.

Najlepšie medzi elektrickými autami, ktoré prešli „losím testom“, boli lacná Dacia Spring, ktorej výsledok bol 77 kilometrov za hodinu. Porsche Taycan Turbo S, ktoré úlohu splnilo rýchlosťou 78 kilometrov za hodinu, a Tesla Model 3 (83 kilometrov za hodinu).

Zdroj
motor.ru