Lítium-uhlíková batéria pre skúter

Lítium-uhlíková batéria pre skúter s nabitím za 90 sekúnd

Nemecká spoločnosť Mahle Powertrain a Allotrope Energy predstavili novú lítium-uhlíkovú batériu vytvorenú s použitím technológii superkondenzátorov. Táto technológia neobsahuje vzácne kovy a môže byť veľmi rýchlo nabíjaná. Batéria v mopedoch sa dá dobiť len za minútu a pol.

Chemické zloženie batérií kombinuje výhody superkondenzátorov s tradičnými lítium-iónovými batériami. Sú vybavené anódou akumulátorového typu s vysokou kapacitou a katódou v štýle dvojvrstvového elektrického kondenzátora (EDLC) veľkej kapacity, ktorý je oddelený organickým elektrolytom.

Výsledkom je batéria, ktorá netrpí účinkami tepelnej degradácie lítiových batérií a je stabilná aj pri vysokých teplotách. To znamená, že prívod vysokého prúdu a rýchle nabíjanie batérie je možné bez zložitých externých chladiacich systémov, alebo komplikovaného systému riadenia nabíjania  batérie.

Katóda kondenzátorového typu tiež poskytuje životnosť viac ako 100 000 dobíjacích cyklov, čo je oveľa viac, než u lítium-iónovej batérie. Navyše bez vzácnych kovov sa batérie dajú ľahšie plne recyklovať.

Spoločnosť Mahle Powertrain osobitne preskúmala možnosť využitia batérie v mopedoch navrhnutých na dodávanie výrobkov rýchleho občerstvenia. Pre jazdu v  rozsahu 25 km elektrický moped s klasickou 500 Wh lítium-iónovou batériou bude potrebovať 30 minút nabíjania v strede pracovnej smeny. Nabíjanie sa odporúča  pomocou rýchlej nabíjačky. Na druhej strane, lítium-uhlíková batéria môže byť nabitá medzi dodávkami až o 20 kWh a to len za 90 sekúnd.

Okrem toho Mahle Powertrain tiež vyvinula ekonomické riešenie pre systém nabíjania. Tento systém môže zvýšiť jednofázové 7 kW pripojenie k požadovaným rýchlostiam nabitia pre tento typ batérii.

Plány sériovej výroby takýchto batérií ešte neboli hlásené. Tiež Mahle Powertrain a Allotrope Energy nešpecifikujú, či je možné tento typ batérii dostať na úroveň, ktorá bude vhodná pre plnohodnotné elektrické autá.

Zdroj:
 carsweek