Lítium a sodíkové sklo

Urobí Lítium a sodíkové sklo prelom v oblasti batérií pre elektrické vozidlá?

John Goodenough,  nositeľ Nobelovej ceny, predstavil novú technológiu pre sodíkové sklenené batérie. Jeho vývoj by mal poslať do histórie jednu z hlavných nevýhod elektrických vozidiel – pomalé nabíjanie.

Sklo namiesto elektrolytu

V takejto batérii sa ako elektrolyt používa sklo obohatené  chemicky aktívnymi alkalickými kovmi (líthium, alebo sodík). John Goodenough tak otvoril úplne novú chémiu na výrobu batériových zdrojov. V blízkej budúcnosti sa objavia podrobnejšie informácie a prvé prototypy na testovanie.

Prednosti novej koncepcie

Táto technológia so sklom umožňuje až  trojnásobne  zvýšiť kapacitu batérie pri zachovaní  rozmerov a hmotnosti batérie.

„Okrem zvyšovania kapacity je napájanie lítiovým sklom plne nabité v priebehu niekoľkých minút, nie hodín, ako je to pri klasických lítium-iónových batériách,“ uviedla vývojárka Maria Helena Braga. „Verím, že ide o revolúciu v technológii, ktorú všetci čakajú 20 rokov.  Teraz sa elektrický automobil stane ešte viac  konkurencie schopnejším či už v cene,  alebo užívateľskom pohodlí v porovnaní s autom so spaľovacím motorom, “povedal John Goodenough

Spoločnosť BYD prednedávnom predstavila svoju najbezpečnejšiu batériu. Batéria lítium-železo-fosfátová batéria  s vysokou energetickou hustotou (LFP) sa nazýva «Blade Battery». Po sérii úspešných testov sa rozhodlo o jej použití na elektrický automobil BYD Han EV. Spoločnosť tiež nevylučuje dodávku takýchto batérií iným výrobcom elektromobilov.

Zdroj:
yandex