Urobí Lítium a sodíkové sklo prelom v oblasti batérií pre elektrické vozidlá?
John Goodenough, nositeľ Nobelovej ceny, predstavil novú technológiu pre sodíkové sklenené batérie. Jeho vývoj by mal poslať do histórie jednu z hlavných nevýhod elektrických vozidiel – pomalé nabíjanie.
Sklo namiesto elektrolytu
V takejto batérii sa ako elektrolyt používa sklo obohatené chemicky aktívnymi alkalickými kovmi (líthium, alebo sodík). John Goodenough tak otvoril úplne novú chémiu na výrobu batériových zdrojov. V blízkej budúcnosti sa objavia podrobnejšie informácie a prvé prototypy na testovanie.
Prednosti novej koncepcie
Táto technológia so sklom umožňuje až trojnásobne zvýšiť kapacitu batérie pri zachovaní rozmerov a hmotnosti batérie.
„Okrem zvyšovania kapacity je napájanie lítiovým sklom plne nabité v priebehu niekoľkých minút, nie hodín, ako je to pri klasických lítium-iónových batériách,“ uviedla vývojárka Maria Helena Braga. „Verím, že ide o revolúciu v technológii, ktorú všetci čakajú 20 rokov. Teraz sa elektrický automobil stane ešte viac konkurencie schopnejším či už v cene, alebo užívateľskom pohodlí v porovnaní s autom so spaľovacím motorom, “povedal John Goodenough
Spoločnosť BYD prednedávnom predstavila svoju najbezpečnejšiu batériu. Batéria lítium-železo-fosfátová batéria s vysokou energetickou hustotou (LFP) sa nazýva «Blade Battery». Po sérii úspešných testov sa rozhodlo o jej použití na elektrický automobil BYD Han EV. Spoločnosť tiež nevylučuje dodávku takýchto batérií iným výrobcom elektromobilov.
Zdroj:
yandex