KTM Freeride E-XC 2020

KTM Freeride E-XC 2020 – elektrické enduro

Globálni výrobcovia automobilov prinášajú na trh stále častejšie nové elektrifikované verzie automobilov, čo nemohlo nechať ľahostajných ani výrobcov motocyklov. Alebo, je to naopak? Každopádne, je vidieť u obidvoch skupín výrobcov snahu nezostať v oblasti ekologickej dopravy pozadu. Obrovský pretlak výrobcov elektrických jednostopových vozidiel cítiť hlavne z oblasti  juhovýchodnej Ázie. Prvé elektrifikované bicykle a skútre majú za sebou nie jedno desaťročie. Už sú nahromadené isté skúsenosti s ich výrobou a prevádzkou. Revolúcia ( v zmysle úplnej elektrifikácie) dopravy sa nekoná, ale evolúcia postupuje neúprosne dopredu.  A svoje miesto na trhu si nachádzajú aj elektrické motorky. Vzhľadom na nedostatočne rozvinutú infraštruktúru nabíjacích staníc a pomerne vysoké náklady na batérie, vyzerajú terénne elektrické motocykle ako najpraktickejšie,  aj vzhľadom na obvykle malý rádius ich prímestských „vychádzok“.

KTM Freeride E-XC 2020

Technické charakteristiky:

Rám pre Freeride E bol špeciálne navrhnutý tak, aby bol ľahký a odolný pomocou kombinácií rôznych zliatin ocele, hliníka a ABS plastu. Kolesá sú 18/21 palca, rázvor je 1418 mm, svetlá výška 340 mm, výška sedla 910 mm, vysoko kvalitné odpruženie a kotúčové brzdy. Hmotnosť nabitého elektrického bicykla okolo 100 kg, čo je hodnota  podobná ako u jeho verzie s benzínovým motorom.

Elektromotor Freeride E je vybavený kvapalinovým chladením a je schopný dodávať až 22 koní, s krútiacim momentom 42 Nm. Motocykel má odnímateľnú 300 voltová batériu s kapacitou 2600 Wh. Batéria vydrží na hodinu a pol aktívneho jazdenia. Ak máte so sebou aj náhradnú batériu, môžete tento proces opakovať nepretržite, keďže plné nabitie batérie z bežného napájania trvá iba 80 minút.

Medzi sedadlom a volantom je malá palubná doska, ktorá zobrazuje stav nabitia batérie, indikáciu porúch a prepínač režimov:

1. ekologický režim, rýchlosť do 50 km / h vám umožňuje pomalšie prejsť čo najďalej,  2. režim „enduro“ zvýši výkon až na 18 kW – zábava v teréne sa môže začať, a  3. režim „cross“, pri ktorom energia do elektromotora „tečie“ maximálnou rýchlosťou, ale v tomto režime jej bude stačiť na oveľa kratší čas.

KTM je záruka, že zábava v teréne bude naozaj elektrizujúca. Bonus k tomu – príroda sa vám za to ticho odvďačí !

Zdroj: elektro-vozidla