Kia Niro Hybrid

Kia Niro Hybrid - sledovanie prednej časti

Kia Niro Hybrid a PHEV

Po šiestich rokoch predaja Kia nahrádza svoj rad Niro úplne novým modelom. Riadi sa rovnakým vzorcom ako predtým, ide o kompaktné SUV, ktoré je k dispozícii ako samonabíjací hybrid, plug-in hybrid alebo plne elektrický model. Teraz vás chce zlákať žiadostivostou a nie len chladnokrvným pragmatizmom. Nová Kia Niro Hybrid je založená na novej platforme, má štýl interiéru a technológie inšpirované brilantným EV6. Sľubuje, že vyrieši niektoré slabiny starého auta. Poďme zistiť, či to robí práve to. Kia Niro je preč od dizajnérov. Zatiaľ čo model prvej generácie vyzeral ako želé forma SUV, ktorá nebola dostatočne dlho v chladničke, najnovšie auto bolo pokropené stylingovou palicou.

Najodvážnejším doplnkom je C-stĺpik, ktorý sa pýši zvyškom karosérie. V skutočnosti sa tu deje nejaký aero trik – kanál ukončený zadnými svetlami, ktorý minimalizuje turbulencie a odpor vzduchu. Predpokladáme, že Kia za to, že to neskrývala na väčšine modelov ju dokonca nájdete namaľovanú v kontrastnej farbe, aby na ňu skutočne upútala pozornosť, hoci v celom rade sú k dispozícii aj plné odtiene.

Vpredu je najnovšia evolúcia masky chladiča Kia „Tiger Nose“ teraz nie moc pohladená, ak to tak povieme je na nízko posadených hranatých svetlometoch. Zadná časť je anonymnejšia, ale páčia sa nám tieto vysoko umiestnené zadné svetlá z hľadiska štýlu aj viditeľnosti. Škoda teda, že smerovky sú namiesto toho zasadené do nárazníka.

Je to teda nové auto pod tou honosnou karosériou?

Jazdí na najnovšej platforme Kia K3, tuhšej a ľahšej ako tá, ktorú nahrádza. Nové Niro je o niečo dlhšie a širšie ako staré auto, s dlhším rázvorom, čo mu dáva viac vnútorného priestoru. Čo sa týka motorov, elektrickému pohonu Niro EV sa budeme venovať v jeho vlastnej recenzii. Obe hybridné ponuky začínajú 1,6-litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom a šesťstupňovým DCT.

V prípade hybridu je spárovaný s elektromotorom s výkonom 32 kW a batériou s kapacitou 1,32 kWh, čo dáva celkový systémový výkon 139 koní. Pre PHEV je to 62 kW motor, 11,1 kWh batéria a výkon 180 koní. Elektrický dojazd je pre HEV trochu zanedbateľný, ale PHEV dokáže prejsť až 65 km WLTP len na elektrinu.

A čo jazda ?

Prekvapivo odlišné od seba, aj keď nie príliš odlišné od starého auta. Začneme s HEV, ktorý je z týchto dvoch ponúk zďaleka slabší. S týmto skromným výkonom musí napredovať dosť tvrdo, a keď to urobíte, hlučný tón motora a dosť neohrabaná prevodovka dajú o sebe vedieť. Nebúcha to ako CVT, ale v niektorých ohľadoch je to v skutočnosti horšie. Väčšina hybridov vybavených CVT je v dnešnej dobe dosť rafinovaná zver. Extra PHEV je vítaný za každých okolností, pričom výkonnejší elektromotor zlepšuje odozvu. Nie je to niečo, čo by ste nazvali posilnením, ale benzínový motor má väčšiu šancu na oddych ako v HEV.

Neočakávajte však, že otvorená cesta bude mimoriadne potešením v oboch autách. Riadenie s úplne diaľkovým pocitom nevzbudzuje absolútne žiadnu dôveru. Telo je veľmi naklonené a nemá veľkú priľnavosť. Choďte „po špičkách“ do zákrut a budete sa cítiť oveľa bezpečnejšie. Jazda po meste je lepšia, s ovládaním svetiel a primeranou viditeľnosťou. Regeneračné brzdenie je však utrpením. Je nastaviteľný, s tromi úrovňami vybranými pomocou pádiel stĺpika riadenia. Ale ak chcete, aby vás zastavil až nadol, musíte potiahnuť a držať ľavé pádlo, čo je neintuitívne a nešikovné. Horšie je, že stláčanie akcelerátora ruší regeneráciu náhle namiesto progresívne. Takže ak vás zvolené nastavenie spomaľuje príliš rýchlo, nemôžete upravovať svoju rýchlosť pomocou plynu a skončíte ako zajačik poskakujúci. Jazdné vlastnosti boli problémom starého Nira, a hoci sú stále pevné, oproti starému autu sú veľkým zlepšením.

Aký je interiér inšpirovaný EV6?

Interiéry Kia majú v súčasnosti veľa a Niro nie je výnimkou. Základy sú vynikajúce. Decentné nastavenie sedadla a volantu, prehľadné, ľahko použiteľné informačné obrazovky a informačné obrazovky pre vodiča, dobré úložisko pre rôzne veci a všetky technológie, po ktorých by ste mohli rozumne túžiť. Vydáva tiež tie správne ekologické zvuky s obložením stropu vyrobeného z recyklovaných materiálov a plastov BTX (čokoľvek to znamená) na palubnej a dverovej karte.

Niektoré položky sú menej vydarené no stále nás nepresvedčil viacúčelový dotykový pásik (vypožičaný z EV6), ktorý obsahuje ovládacie prvky klimatizácie alebo klávesové skratky infotainmentu podľa toho, v akom režime sa práve nachádza. Volič jazdných režimov priliehajúci k volantu je obzvlášť neestetický. Priestor je tiež dobrý. Zadné sedadlá v pohodlí spokojne zhltnú dvoch šesťstopých dospelých , alebo dve masívne detské sedačky. S peknými veľkými dverami a hlbokými oknami, aby každý mal dobrý výhľad von. Batožinový priestor je široký a plochý, ale nie najväčší. Najmä pri modeloch PHEV, ktoré kvôli umiestneniu batérií strácajú viac ako 100 litrov v porovnaní s HEV alebo EV.

Aké su teda ceny?

Rad HEV začína od približne 33153 €, čo je samozrejme viac ako Toyota Yaris Cross , hoci Niro je o niečo väčšie. PHEV začína od 39023 €, čo sa zdá oveľa lepšia hodnota, je lacnejší ako Renault Captur PHEV, ale je väčší, lepšie sa ovláda a je lepšie vybavený.

Každá úroveň výbavy je o 3274 € vyššia ako tá predchádzajúca a pravdepodobne budete chcieť minimálnu výbavu strednej špecifikácie „3“, pretože prichádza s veľkou 10-palcovou informačno-zábavnou obrazovkou a nie 8-palcovou záležitosťou. z modelov „2“. Chcete ten efektný dvojfarebný lak? Je k dispozícii iba na vozidlách „4“ najvyššej špecifikácie. Zatiaľ tu nie sú žiadne pseudošportové modely GT-Line, z ktorých nie sme príliš nahnevaní.

Na našich krátkych testovacích jazdách sme nemali veľa príležitostí zmerať spotrebu paliva. Kia uvádza až 64 mpg pre najštíhlejší HEV s najnižšou špecifikáciou a úplne irelevantných 353 mpg pre PHEV. Odporúčame, aby približne 50 mpg bolo realistickejších pre oba modely, hoci PHEV môže vrátiť pôsobivé čísla, ak budete pravidelne nabíjať.

Hodnotenie

Toto auto je naozaj ťažké milovať. PHEV je uvoľnenejšie ako HEV, ale ani jedno nemá také ľahké a ľahké jazdné správanie, aké by sme chceli od moderného hybridu. S hrubým motorom pracujúcim tak tvrdo existujú odtiene skorej Toyoty Prius o tom, ako Niro jazdí, a to nie je priaznivé porovnanie. Nové Niro však vyzerá dobre a je viac než dosť praktické pre malú rodinu. Ako Kia by to mala byť aj spoľahlivá voľba. Získate sedemročnú záruku a dobrú povesť spoľahlivosti. Len sme dúfali, že vizuálne vylepšenia naznačujú zodpovedajúce zlepšenie jazdnej dynamiky.

Špecifikácie

Cena pri novom:33153 €
Motor:1580 ccm 4-valcový preplňovaný benzín/elektromotor hybrid, 139 k pri 5 700 ot./min., 195 lb ft pri 4 400 ot./min.
Prenos:Šesťstupňový dvojspojkový automat, pohon predných kolies
Výkon:10,8 s 0-100 km, 162 kmph, 59,8 mpg, 107 g/km CO2
Hmotnosť / materiál:1610 kg/oceľ
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm):4420/1825/1545

Zdroj
carmagazine