ID.Buzz Prototyp

Volkswagen ID.  Buzz recenzia, predprodukčný model

Volkswagen ID.Buzz (2022) táto dodávka je konečne elektrická

Len niekoľko týždňov pred konečným úplným odhalením sme mali možnosť vyskúšať si prototyp doteraz najväčšieho elektrického vozidla MEB od VW. V tomto bode ID.Buzz , ako to bude zrejme známe vo výrobe, netreba príliš predstavovať. Na túto vec sme čakali odkedy Volkswagen ukázal koncept New Microbus v roku 2001. Hoci myšlienka plne elektrického reštartu pre túto retro-tastickú poctu sa objavila až v koncepte Bulli z roku 2011. Ďalšie predvádzacie vozidlo BUDD-e udržalo sen nažive v roku 2016, vtedy bolo predstavene prvé ID. Vlastná ukážka ID.Buzz nasledovala v roku 2017. Ale až potom ako Volkswagen Úžitkové vozidlá začal rekonfigurovať svoju hannoverskú továreň na výrobu tých skutočných. Vtedy si fanúšikovia VW vanlife mohli vydýchnuť. Práve vtedy sa skutočne dialo elektrické vzkriesenie.

Čo sa stalo s roztomilým koncepčným štýlom?

Internet bol vo všeobecnosti ohromený nedávnymi špionážnymi zábermi, ktoré naznačujú, že veľká časť elegantnosti tohto konceptu bola vytesaná. Krútený obal tiež robí skvelú prácu pri skreslení detailov. Nasledujte hlavnú líniu , ak je to možné, cez trojfarebné prevedenie. Predstavte si dvojfarebnú povrchovú úpravu a máme podozrenie, že to nebude tak ďaleko od tých snov z autosalónu inšpirovaných T1. Vpredu je jednoznačný ‚tvar V‘. 

Je ID.Buzz dodávka alebo auto?

Mohli by sme povedať že aj aj. Podobne ako VW Transporter predtým splodil Caravelle People Caravelle, ID.Buzz príde ako päťmiestny osobný automobil a ako trojmiestna dodávka s označením ID.Buzz Cargo. V skutočnosti je to predprodukčná verzia Carga, na ktorej sme jazdili. To je malý rozdiel, dodávky nie sú zaťažené dodatočnou hmotnosťou zadných sedadiel. Majú tuhšie odpruženie pre väčšie náklady a materiály interiéru nie sú také luxusné. Nie že by sme ich mohli vidieť veľa, v tejto fáze je dizajn palubnej dosky stále doslovne zahalený.

Pokiaľ už hovoríme o Transporteri, identifikácii. ID.Buzz má takmer rovnakú veľkosť, čo znamená, že má tiež takmer rovnakú veľkosť ako Volkswagen Multivan . Mať tri modely v podstate na rovnakom priestore na trhu je možno trochu mätúce. Predovšetkým je však Buzz stále nižší a kratší (kvôli lepšej kompatibilite s parkovaním), pričom je tiež najširší z týchto troch.

Priestor pre pasažierov je vraj prinajmenšom taký dobrý ako jeho príbuzní, a to vďaka výhodám balenia zadného elektrického pohonu; Povedali by sme, že kabína dodávky bola vďaka plytkejšiemu prednému sklu klaustrofóbnejšia ako v prípade transportéra.

Zadný motor znamená pohon zadných kolies, však? 

Áno, jediná možnosť pohonnej jednotky, ktorá je v tejto fáze oficiálna, je nastavenie RWD s výkonom 150 kW. To je ekvivalent 201 koní (zodpovedá najvýkonnejším dieselovým transportérom) a prichádza s okamžitým krútiacim momentom 229 lb ft.

V budúcnosti budú k dispozícii aj verzie s dvojmotorovým pohonom všetkých kolies, ako aj modely s dlhým rázvorom pre väčší priestor. Aj príklady s krátkym rázvorom tu majú 1 211 litrov batožinového priestoru v päťmiestnom prevedení (Cargo ponúka 3,9 metre kubické objemu nákladu). ID. Buzz LWB ponúkne sedem miest, zatiaľ čo ID. Kalifornský kemping bol tiež potvrdený.

Držiac sa toho, čo je pred nami, jedinou ďalšou oficiálnou informáciou je, že batéria má kapacitu 82 kWh brutto / 77 kWh netto a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 90 mph (145 km/h). Menej oficiálnym slovom je, že to znamená dojazd podľa WLTP približne 403 km, pričom do budúcnosti sú prisľúbené aj ďalšie batérie a dlhší dojazd. Maximálna rýchlosť nabíjania bude v oblasti 135 kW, v súlade s ID. 5 a náš najlepší odhad naznačuje 0-100 kmph za približne 9,8 sekundy.

Funkcie Buzz zahŕňajú full LED svetlomety, ktoré možno upgradovať na IQ.Light s aktívnou matricou , 21-palcové zliatinové kolesá optimalizované pre aerodynamiku. Možnosť obojsmerného nabíjania a informačno-zábavný systém s hlasovým ovládaním Hello ID. Obsahom je aj 12,0-palcový dotykový displej a sedem portov USB C. Technika jazdy zahŕňa car2x, asistenta pri jazde s údajmi o rojoch (pozoruje okolitú premávku na riadenie polohy v jazdnom pruhu) a parkovacieho asistenta s pamäťovou funkciou, takže ho môžete naučiť autonómne parkovať.

Aké je ID. Buzz pri šoférovaní?

Sedíte vysoko a nie sú tu žiadne previsy, o ktorých by sa dalo hovoriť, takže tu ste okamžite v úplne inom druhu ID. Súčasní vodiči dodávok budú z toho menej prekvapení, ale výhľad dopredu vám dáva skutočný pocit velenia na ceste. ID.Buzz sa dá ľahko otáčať v relatívne úzkych hraniciach parkoviska VW HQ s pomerom rázvoru k dĺžke karosérie je polomer otáčania niečo vyše 11 metrov.

To, čo je známe z iných modelov ID, je okamžitý pocit lesku hnacieho ústrojenstva a ostrého digitálneho združeného prístroja. Väčšina palubnej dosky je, ako sme už povedali, zakrytá, viditeľná je len veľká stredová obrazovka. Ide o prenos trás cez Apple Maps.

Prakticky povedané, nespochybniteľná spoľahlivosť tohto výkonu, čiastočne vďaka jednostupňovej prevodovke, ktorá z rovnice odstraňuje ďalšiu premennú , prináša veľmi relaxačný pokrok. Niet pochýb o tom, že Buzz zakaždým odpovedá spoľahlivo presvedčivo.

Kruhové objazdy a neskoršie vidiecke časti trasy tiež demonštrujú, že ak dochádza k určitému nakláňaniu tela, je dobre kontrolované. S prihliadnutím na vysoké proporcie nie je rýchly pokrok žiadny problém. A hoci je riadenie ľahké a nie je obzvlášť príjemné, je tiež dostatočne odmerané a priame. Medzitým má nosné odpruženie špecifické pre dodávku určitú pevnosť, no nikdy neprejde do nepohodlného stavu. Je skôr upokojujúco tuhý. Adaptívne odpruženie bude pravdepodobne voliteľné pre verzie MPV.

Recenzia Volkswagen ID Buzz, predprodukcia, pohľad zozadu, jazda okolo rohu

Pri diaľničných rýchlostiach ID. Buzz je tichý. To pri dodávke VW nikdy nie je samozrejmosťou a kvôli všetkým dodatočným krytom palubnej dosky sa rozhodne nemusíte báť, že by boli vo vnútri hlučné verzie pre pasažierov.  Zatiaľ veľmi uspokojivé. Testované vozidlo zrejme nie je úplne v plnej sériovej kalibrácii, ale nič na ňom nenasvedčuje veľkým problémom. Prave naopak. Uvítali by sme trochu viac rekuperačného brzdenia v režime B. Je menej výrazné, ako nájdete v niektorých elektromobiloch. Expert vedľa nás rátal s tým, že to bolo čiastočne spôsobené tým, ako bola počas jazdy plná batéria.

Budú to mega peniaze, nie?

No, možno to nie je také zlé. ID. Buzz sa má začať predávať v Spojenom kráľovstve v októbri 2022 a VW hovorí, že cena za verziu pre cestujúcich bude na rovnakej úrovni ako Multivan PHEV, ktorá je v súčasnosti tesne pod 57807 €. Model Cargo bude pravdepodobne o 5780 – 11561 € lacnejší.

Špecifikácie

Cena pri novom:56651 €
V predaji vo Veľkej Británii:október 2022
motor:Jeden elektromotor namontovaný vzadu, 201 k, 229 lb ft
Prenos:Jednostupňová prevodovka, pohon zadných kolies
Výkon:9,8 s 0-100 kmph , maximálna rýchlosť 144 kmph (elektronicky obmedzená)
Hmotnosť / materiál:2 500 kg (odhad)
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm):4712/1985/1937

Zdroj
carmagazine