Hyundai Kona Hybrid

Hyundai Kona Hybrid

Vzhľad je na začiatok trochu vyčistený. Od prvého dňa bola Kona sužovaná divokými líniami, vypuklinami a záhybmi, aby upútala pozornosť.

Aj napriek tomu tento facelift stíši mimozemskú tvár svojho predchodcu, vyhladzuje niektoré línie a robí prednú časť chladnejšou a menej clenitou. Facelift priniesol aj nový variant N Line, vďaka ktorému má Kona rovnakú ozdobnú štruktúru ako i20 a i30. Je tu tiež horúci prichádzajúci produkt Kona N.

Pre bežné varianty spaľovacích motorov majú teraz preplňované zážihové motory mierny hybridný pohon a technologické vylepšenia zahŕňajú voliteľné digitálne prístroje s elegantnou grafikou kocky a cloudovo prepojenou navigáciou. Celé 21. storočie, aj keď samotný interiér je trochu nevýrazný.

Pohonné ústrojenstvo hybridného pohonu zostalo rovnaké, to znamená, že 1,6-litrový benzínový motor je spojený s batériou s objemom 1,56 kWh a elektromotorom s výkonom 43 koní, pričom výkon sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky.

Pokiaľ ide o priestor, zadná časť modelu Kona Hybrid je prijateľná pre dospelých – ak nie je hviezdna – ale objem kufra 374 litrov prekonáva množstvo malých crossoverov, napríklad Nissan Juke a Renault Captur .

Motor, rovnako ako mnoho hybridov, je atmosféricky plnený a e-motor nie je úplne priebojný, takže predbiehanie a rozbehnutie na diaľnici chvíľu trvá. A keď to urobíte, motor je mierne hlučný.

Našťastie, v tejto situácii je pohonná jednotka trochu vo svojej podstate a pri prechádzaní mestom zostáva tichá a nenápadná. Zaujímavosťou však je, že modernejšie hybridy od spoločnosti Hyundai prejavujú neochotu pravidelne používať iba elektrický pohon. Napríklad pre Tucson e-motor rád potichu sviští aj pri rýchlostiach na diaľnici pri nízkom zaťažení škrtiacej klapky a rýchlo rekuperuje energiu. Tu sa zdá, že pohonná jednotka Kona je ponechaná v hybridnom režime. Preto ste nútení použiť tlačidlo EV na zapojenie elektrickej časti hnacieho ústrojenstva; pri akejkoľvek rýchlosti vyššej ako 30 (ish) mph sa motor prebudí miešaním. Aj napriek tomu boli naše testy na zmiešaných cestách vrátane miest a diaľnic zhromaždené okolo 45 – 48 mpg.

Vítame použitie dvojspojkovej automatickej prevodovky nad prevodovkou CVT, ktorá je preukázateľne konvenčnejšia (pre paralelný hybrid), a radenie modelu Kona Hybrid plynulo za jazdy. 

Jazdná poloha modelu Kona je vysoko nastaviteľná, čo vám umožňuje zraziť sa k zemi, v štýle BTCC, a poskytuje dobrý dosah a nastavenie sklonu volantu. Samotné riadenie je ostré a nie príliš ľahké a ovládanie karosérie je pôsobivé – otáčanie sa v zákrutách v Kona nie je záležitosťou typu jachta v tajfúne. 

Všetko to však necháva jazdou a kultivovanosťou. Naše testovacie vozidlo Premium-spec (na obrázku) má 18-palcové kolesá, väčšie z ponúkaných, takže jazda je nesmierne rušná. Na rozdiel od niektorých automobilov to príliš nepomáha zvýšením tempa – jazda v nízkych rýchlostiach je nervózna a čím viac stúpa, tým hlasnejšie počuť pneumatiky. Kona Hybrid potom nie je skvelý diaľničný automobil – najlepšie na krátke cesty po štátnych cestách, skôr ako na dlhé cesty.

Aj keď facelift pridal niekoľko bonusových technologických vylepšení a vyhladil divoký dizajn svojho predchodcu, vieme, že Hyundai to dokáže lepšie – stačí sa pozrieť na divoký nový Ioniq 5 alebo hladký hybridný pohon väčšieho Tucsonu. Kona Hybrid sa jednoducho cíti trochu zastaraný, a napriek tomu bol iba osviežený.

Špecifikácie

Motor:Štvorvalec s objemom 1580 cm3 a e-motorom, 140 hp, 195 lb ft
Prenos:Šesťstupňový automat, pohon predných kolies
Výkon:11,3 s 0-100km / h, 161 hm / h, 56,5 MPG, 114 g / km
Hmotnosť / materiál:1376 kg
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm):4205/1800 / 1565mm

Zdroj
carmagazine