Hyundai Ioniq Hybrid a Plug-in nebude dávať impulzy závodeniu
Ioniq je účelovým hybridným hatchbackom Hyundai. Od základu bol navrhnutý tak, aby konkuroval tým, ktoré má Toyota Prius, ako prvý automobil ponúkaný s hybridným, plug-in hybridným a plne elektrickým motorom.
Ioniq má formu elegantného päťdverového päťmiestneho hatchbacku. Je oveľa konvenčnejšie navrhnutý ako Prius – jednoduchší a menej diskutabilný ako šialené anime strihy a seknutia tohto vozidla, aj keď je stále veľmi zreteľne navrhnutý pre aerodynamickú účinnosť s chvostom Kammback a krytmi kolies z ľahkej zliatiny v tvare turbíny.
Hlavným lákadlom má byť anonymný styling spojený s dobrou praktickosťou, nízkymi prevádzkovými nákladmi a bezbolestným ovládaním.
Hyundai Ioniq hybrid aj plug-in hybridné modely Hyundai Ioniq používajú atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra spojený s elektromotorom a akumulátorom. Jediný rozdiel je v skutočnosti vo veľkosti batérie, pričom model PHEV dostane jednotku s výkonom 8,9 kWh, ktorá umožňuje až 47 km čisto elektrickej jazdy pri rýchlostiach až 120 km za hodinu – ak ste veľmi šetrní k škrtiaca klapka.
Hyundai neobvykle dáva medzi motor a motor šesťstupňovú dvoj spojkovú prevodovku. Toto prispieva k prirodzenejšiemu pocitu hnacej sústavy. Na druhú stranu to nie je také plynulé v nízkych otáčkach ani celkovo také efektívne.
S celkovým výkonom 139 koní má prekvapivé zvratové tempo – rýchlosť 0-100 km / h sa dostaví za 10,2 sekundy, ale okamžitý nárast krútiaceho momentu od elektromotora s výkonom 60 koní znamená, že sa spočiatku cíti skôr rýchlejšie, a rýchlosť 0-30 km / h je zvládnutá svižne.
Veľmi zriedka pridáva do mixu niečo, čo je mimoriadne zamerané na efektívnosť, a tak je to aj v prípade modelu Ioniq. Hyundai sa namiesto toho sústredil na pohodlie a ľahkú obsluhu a robil oboje veľmi efektívne.
S hmotnosťou okolo 1 400 kg nie je ľahký a v kombinácii s pomerne mäkkým a poddajným odpružením je rozhodne príjemný.
K dispozícii je režim Sport, ktorý prevráti plne digitálny prístrojový štít na otáčkomer a zaťaží riadenie, avšak neponúka sa vám žiadna iná kontrola nad hnacím ústrojenstvom, čo znamená, že Ioniq Hybrid prijíma vlastné rozhodnutia o tom, kedy je batéria vybitá alebo použitá. Celkovo v nás zanechal dojem nezainteresovanej kompetencie – automobilu, ktorý od vodiča vyžaduje mierne úsilie.
A ako je to s interiérom ? Od svojho faceliftu v roku 2019 došlo k strate časti priamosti značky Hyundai. Existuje veľa dobrých bodov – vynikajúcim prvkom je pôsobivo nezmyselný digitálny prístrojový panel, rovnako ako konvenčný volič pohonu. Najnovší 10-palcový displej infotainmentu spoločnosti Hyundai je ďalším dobrým doplnkom – je veľmi jednoduchý na použitie, je nastaviteľný na dosah a dohľad vodiča a nerozptyľuje vás pri riadení..
Pod ním však ležia dotykové ovládače klimatizácie, ktoré sú zbytočne nepríjemné. Používajú sa nepohodlne a sú o krok späť od základných tlačidiel, ktoré existovali pred faceliftom.
Výbava je veľkorysá, všetky modely majú prístup bez kľúča, vyhrievaný volant, bezdrôtová nabíjacia podložka a obrazovka infotainmentu. Aj vo vnútri je dosť miesta – komfort pre štyroch, aj keď s mierne sklonenou strechou vzadu je obmedzená zadná svetlá výška .
Hybridné modely majú užitočný batožinový priestor s objemom 443 litrov, ale plug-in hybrid má vďaka objemnej batérii pod podlahou iba 341 litrov.
Hyundai Ioniq Hybrid mpg je kombinovaná hodnota WLTP 62,8mpg pre modely SE Connect a Premium, klesajúca na 61,4mpg pre model Hyundai Ioniq Hybrid Premium SE; CO2 je 102 g / km a 105 g / km. Počas nášho času s autom sme dosiahli okolo 50mpg, nech sme jazdili akokoľvek opatrne. Oficiálna kombinovaná spotreba paliva modelu Ioniq Plug-in Hybrid je 247 mpg s CO2 iba 26 g / km.
Špecifikácie
Motor: | 1580 ccm 4-valce s 32 kW elektromotorom, 139 hp pri 5700 ot./min, 195 lb ft pri 4000 ot./min |
Prenos: | Šesťstupňová automatická prevodovka DCT, pohon predných kolies |
Výkon: | 10,2 s 0-62 míľ / h, 115 míľ / h, 62,8 mpg, 105 g / km |
Hmotnosť / materiál: | 1370 kg oceľ / hliník |
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm): | 4470/1820/1450 |
Zdroj
carmagazine