Ford elektrifikuje

Ford potvrdzuje Puma EV a dva nové e-crossovery do roku 2024

Ford potvrdil , že do roku 2024 sa k radu pripojí plne elektrická Puma spolu s párom nových crossoverov EV, keďže do dvoch rokov uvedie na trh deväť elektrických vozidiel. Zároveň sa zaviazala, že do roku 2035 bude uhlíkovo neutrálna. Predseda Ford of Europe Stuart Rowley potvrdil, že Puma EV sa bude vyrábať v rovnakej rumunskej továrni ako varianty so spaľovacím motorom, ktorých sa vlani v Európe predalo 130 000, čo z neho robí najpredávanejšie auto Fordu v regióne. Prezradil tiež, že Ecosport bude ukončený koncom roka 2022.

Modrý ovál tiež potvrdil dvojicu nových elektrických crossoverov, ktoré sa vyrobia v Kolíne nad Rýnom. Ide o crossover strednej veľkosti a tiež športovejšie SUV. Obe sú podporené hardvérom EV skupiny Volkswagen. „Stredne veľký crossover v roku 2023 a potom športový crossover v roku 2024 budú oba založené na platforme MEB,“ povedal Rowley. Sľúbil, že pôjde o vysoko diferencované produkty.

Partnerstvo Ford-VW je kľúčové pre elektrické plány spoločnosti. Európsky šéf sa zaviazal, že továreň v Kolíne nad Rýnom – srdce plánov Fordu na elektromobily – bude mať počas svojho životného cyklu na konte 1,2 milióna kusov.

Ford elektrifikuje celý rad áut do roku 2030

Ford sa už zaviazal k plne elektrickej budúcnosti pre svoju európsku prevádzku s prísľubom, že do roku 2030 prejde v Európe na rad všetkých elektromobilov. Ide o ďalekosiahly posun k elektrifikácii. Tento posun bude spoločnosť do roku 2025 stáť 22 miliárd dolárov. Zdvojnásobiť svoje pôvodné plány výdavkov na EV. To je podobné investícii Stellantisu v hodnote 30 miliárd EUR (33 miliárd USD) do roku 2025. Skupina Volkswagen do roku 2025 vyčlenila 73 miliárd eur na „technológie budúcnosti“, hoci v širšom portfóliu ako má Ford.

Európsky šéf Fordu Rowley hovorí, že jeho masívne investície a posun priorít sú „pokusom o zvrátenie výroby, modernizáciu modelového radu a spôsob, ako narušiť nás samých“. Musí , keďže Ford of Europe stojí za koncernom Volkswagen, Stellantis a takmer každým ďalším významným hráčom v pretekoch o elektrifikáciu radu osobných automobilov.

Ford Mustang Mach-E

Na posilnenie svojich európskych operácií spoločnosť investuje 1 miliardu dolárov do svojho závodu v Kolíne nad Rýnom. Je to na to. aby vytvorila nové centrum výroby elektrických vozidiel. Prvé elektrické vozidlá spustia z linky do konca roku 2023. Zásadný posun k výrobcovi elektrických vozidiel umožnil základná reštrukturalizácia jej európskych prevádzok a návrat k ziskovosti v poslednom štvrťroku 2020, najmä vďaka prevádzke úžitkových vozidiel.  

Nové elektromobily, nové dodávky

Okrem toho, že do roku 2030 bude plne elektrický, Ford hovorí, že do polovice roku 2026 bude 100 % jeho európskeho sortimentu s nulovými emisiami. To znamená úplne elektrický alebo plug-in hybrid. A na podporu významu tohto kroku bude do roku 2024 celý rad úžitkových vozidiel spoločnosti s nulovými emisiami, plne elektrických alebo plug-in hybridov.

Ford je jedným z najväčších hráčov v oblasti úžitkových vozidiel a zaviazal sa elektrifikovať svoje dodávky:

  • Úplne nová 1-tonová dodávka Transit Custom dostupná ako elektromobil v roku 2023
  • Viacúčelové vozidlo Tourneo Custom dostupné ako EV v roku 2023
  • Menší Transit Courier van EV novej generácie v roku 2024
  • Tourneo Courier viacúčelové vozidlo EV v roku 2024

Investícia do areálu v Kolíne nad Rýnom sa využije na modernizáciu závodu na montáž vozidiel a jeho transformáciu na elektrifikačné centrum na výrobu elektrických vozidiel. Na brífingu neboli predvedené žiadne nové produkty. Potvrdilo sa, že sa tam bude vyrábať jeho prvé veľkoobjemové, plne elektrické osobné vozidlo pre európskych zákazníkov. Ford hovorí, že je odhodlaný dodávať cenovo dostupné elektrické vozidlá všetkým svojim existujúci zákazníci. 

Prvým elektromobilom, ktorý vzíde z prerobeného závodu v Kolíne nad Rýnom, bude crossover strednej triedy založený na Volkswagene MEB. Druhý bude nasledovať krátko nato. Rowley povedal: „Budeme budovať objemy pre Európu, je pre nás dôležité mať cielenejšiu produktovú zostavu a vyrábať expresívne a prepojené nové vozidlá.“

Rast v obchodovaní s úžitkovými vozidlami je jadrom nedávneho návratu spoločnosti k ziskovosti a bolo dôležité, že Rowley podrobne opísal plány CV pred plánmi pre osobné vozidlá.

Strategické spojenectvo spoločnosti s Volkswagenom a jej spoločným podnikom Ford Otosan pomohlo znížiť náklady. Online správa vozového parku a digitálna konektivita sú veľký biznis. Toto viedlo k tomu, že Ford a Google sa spojili a vytvorili novú spolupracujúcu skupinu Team Upshift. Očakávajte, že v nadchádzajúcich mesiacoch z toho uvidíte viac, pretože Ford dúfa, že svoje elektromobily užšie začlení do života svojich zákazníkov.

Rozšírenie a modernizácia Kolína nad Rýnom prichádza na úkor serióznych investícií do elektrifikácie prevádzok v Spojenom kráľovstve. Rowley povedal „Dagenhamský dieselový závod zostáva veľmi dôležitou súčasťou nášho podnikania, rovnako ako závod na prevodovky v Halewoode. 2,0-litrový diesel v modeloch Transit a Ranger je základom nášho podnikania v Spojenom kráľovstve. Dunton je srdcom našich CV operácií a zostane dôležitým základným kameňom nášho podnikania.“

Rowley povedal, že hoci bol Mustang Mach-E komplexným online produktom (špecifikujete, objednáte a kúpite ho cez web), maloobchodná sieť zostáva základným kameňom podnikania. „Pre naše podnikanie sú rozhodujúci predajcovia a strediská Transit a predajne Ford sú pre vzťah zákazníka s Fordom kľúčové. Rastieme ako online obchod, ale predajcovia zostávajú kľúčoví pre naše podnikanie. Keďže stále plnia objednávky a dodávajú autá,“ povedal Rowley.

„Naše oznámenie o premene nášho závodu v Kolíne nad Rýnom, ktorý je domovom našich prevádzok v Nemecku už 90 rokov. Je jedným z najvýznamnejších, aké Ford urobil za viac ako generáciu. Zdôrazňuje to náš záväzok voči Európe a modernej budúcnosti s elektrickými vozidlami v centre našej stratégie rastu.“ dodal Rowley.

Ford sa zaviazal zabezpečiť, že do roku 2035 bude celá európska prevádzka, od tovární, dodávateľov a logistických partnerov, uhlíkovo neutrálna.

Nové elektrické vozidlá Ford

Zdroj
carmagazine