Ford E-Transit

Recenzia Ford E-Transit (2022): Es sú dobré

Ford E-Transit je naozaj dobrý

Ford E-Transit je pravdepodobne najvýznamnejším vozidlom predstaveným v roku 2022. 100-percentne elektrická verzia veľkej dodávky Ford Transit nie je maličkosťou. Len si vezmite, koľko vecí prichádza do vášho domu za týmito vecami, koľko kilometrou sa skromný Transit každý deň premáva hore-dole po krajine, v mestách a mimo nich. Elektrický Transit navyše nefunguje na rovnakej úrovni ako dieselové modely. V mnohých ohľadoch je to ešte lepšie.

Prečo ten veľký rozruch? Veľké elektrické dodávky tu už boli, nie?

Iste, pár ich už na trhu je. Väčšina z nich je však zle vykonaná, ako keby nejaká garáž na dvore dostala za úlohu ich prerobiť z nafty ,a tých pár, ktoré nie sú, brzdia malé dojazdy a vysoké ceny. Takže, kým Ford mešká na večierok, je potrebný čas na to, aby prišiel dôkladne pripravený. Správny testovací režim znamená, že E-Transit prešiel rovnakým tempom ako ktorýkoľvek iný model v zostave, zatiaľ čo 68kWh batéria dáva Fordu „cielený“ maximálny kombinovaný dojazd podľa WLTP 315 km.

K dispozícii v 25 rôznych verziách, bude sa to trochu líšiť, ale to je o 160 km viac ako ekvivalentný Mercedes-Benz eSprinter. A hoci sa počiatočná cena 52 700 € (plus DPH) môže zdať astronomická pre dodávku ,dokonca aj veľkú, veľmi kvalitnú, päťciferné čísla v súťažiach zvyčajne začínajú číslom šesť.

A čo výkon? Nie sú elektrické dodávky naozaj pomalé?

Stará vec s okamžitým krútiacim momentom ide ďaleko, ale je to pravda ,všetci hlavní rivali trpia na skromný výstupný výkon. Ak si opäť vezmeme za príklad Mercedes, eSprinter má iba 114 koní, čo nie je veľa, ak potrebujete naložiť svoju veľkú dodávku stavebnými materiálmi. Ford k tomu pristúpil celkom inak. S použitím jedného z motorových balíkov z Mustangu Mach-E má variant s nižším výkonom 135 kW, čo je ekvivalent 180 koní. Tento rozladený model bol pridaný, keď mocní začali byť nervózni z počiatočného variantu, ktorý má 265 koní, čo je masívne viac ako ktorákoľvek iná dodávka a je celkom praktický, keď je maximálna užitočná hmotnosť až 1758 kg. Spomínali sme, že E-Transit má aj pohon zadných kolies?

RWD v dodávkach je viac o naloženej trakcii než o úskokoch do strán, a zatiaľ nám Ford dovolil vyskúšať len model s nižším výkonom, ale stačí povedať, že nenájdete veľa vodičov, ktorí by sa sťažovali na výkon. Ešte lepšie je, že po rozhodnutí namontovať motor na zadnú časť, čím sa odstránila potreba makať s opornými hriadeľmi, musel Ford úplne prepracovať zadné odpruženie Transitu. Takže namiesto listových pružín a aktívnej nápravy má E-Transit vinuté pružiny a nezávislé odpruženie, čím sa jeho ovládateľnosť okamžite posúva na ďalšiu pôsobivú úroveň. A aby bolo jasné, Transit bol v tomto oddelení už akosi nečakane schopný.

Pridajte batériu pod podlahu batožinového priestoru, čím sa zníži nezaťažené ťažisko asi o stopu. Zrazu máte veľkú dodávku, ktorá nielenže opúšťa kruhové objazdy ako tichá raketa, ale tiež sa dobre drží na rovine. pod kontrolou pri kosení okolo nich. Priestor pod kapotou nie je prázdny je to miesto, kde Ford ukryl všetky riadiace systémy a pridal nárazovú štruktúru, ktorú inžinieri nazývajú „mega vzpera“. Táto vzpera kopíruje konštrukčnú úlohu spaľovacieho motora pri náraze prednej časti vozidla , ale nos sa cíti ľahší a ostrejší na otáčanie.

Pre väčšinu vodičov je však zrejme dôležitejšie, že nezávislá zadná časť prináša väčší komfort na hrboľatých povrchoch. Zadná časť zostáva pri vyložení trochu skákajúca, ale aj pridanie skromného užitočného zaťaženia to rýchlo dostane pod kontrolu.

Lepší ako diesel?

Áno , aj keď je to už jedna z najkrajších veľkých dodávok na riadenie, E-Transit robí veľké pokroky aj mimo toho. Vo vnútri je tichšie (nie je to vždy samozrejmosťou pri elektrickej dodávke, čudne). Jednorýchlostná prevodovka prináša oveľa menej vibrácií, aj keď sme nejaké zachytili. To hlavne keď sa klimatizácia naplno spustila.

Ford tiež vyvinul viacstupňový systém rekuperácie brzdnej energie, ktorý sa líši od všetkého, čo sme doteraz zažili. Nie je prekvapením, že je tu výber jazdných režimov :Normal, Eco a Slippery. Plus nastavenie L na prevodovke, ktoré zvyšuje odpor motora, keď uvoľníte plynový pedál. Ak však dávate pozor na cestu pred vami a vidíte, že brzdenie motorom môže byť užitočné, môžete tiež stlačiť brzdový pedál.

Jedným ťuknutím získate nastavenie na polceste medzi štandardným D a agresívnejším L. Dvoma ťuknutiami sa dostanete až na túto úroveň a to sa resetuje, keď znova začnete zrýchľovať.  Za zmienku v tomto bode stojí aj palubný autokar. Toto má podobu nielen percentuálneho zobrazenia na centrálnej obrazovke, ale hovorí k vám aj vtedy, ak si naozaj myslí, že potrebujete pokyny. Napríklad tie chvíle, keď ste opakovane bodali do ľavého pedálu a pokúšali sa zistiť postup regenerácie. …

Máte na palube nejakú inú šikovnú technológiu?

Táto veľká centrálna obrazovka je vybavená systémom Sync 4. Hoci úrovne špecifikácií Leader a Trend sú pomenované rovnako ako dieselové modely, v E-Transite majú obe štandardnejšiu sadu. Upgrady zahŕňajú systém ProPower Onboard, ktorý využíva hlavnú batériu pohonu ako zdroj energie pre nástroje a vybavenie. V kabíne je bežná zásuvka a dve v ložnom priestore, ktoré môžu odoberať až 2,3 kW.

Oveľa kritickejší je celý ekosystém Ford Pro, ktorý Ford okolo tejto dodávky zavádza. Toto obsahuje všetko, čo potrebujete na to, aby ste mohli začať s elektrickou energiou. Či už kupujete jednu dodávku alebo vozový park. Toto je jedna z tých vecí ako výrobca automobilov ako poskytovateľ služieb. Ford Pro ponúka správu vozového parku, servis, poradenstvo a inštaláciu v oblasti financií a nabíjacej infraštruktúry, to všetko na jednom kontaktnom mieste.

Toto sa neobmedzuje len na E-Transit ,alebo dokonca vozidlá Ford, pretože sú navrhnuté tak, aby sa integrovali do existujúcich vozových parkov zmiešaných výrobcov. Tu je to obzvlášť dôležité vzhľadom na jeho deklarovanú schopnosť pomôcť vám pochopiť, pre ktoré časti podnikania E- Tranzit by bol vhodný.

A ako je to s jej nabíjaním?

Dosiahnutie 100 percent bude trvať viac ako osem hodín pri trojfázovom napájaní s výkonom 11,3 kW. E-Transit má tiež možnosť nabíjania jednosmerným prúdom s výkonom 115 kW, čo vám poskytne 80 percent za približne 34 minút. Je to však drahšie (väčšinou vyžaduje verejnú nabíjaciu sieť) a opakované používanie nebude dobré pre dlhodobé zdravie batérie.

Ford E-Transit: verdikt

Kratší dojazd a potreba zistiť nabíjanie sa javí ako malá cena za všetky vyššie uvedené pozitívne veci. Ak dokážete zabezpečiť, aby E-Transit pracoval pre vás, stojí to za seriózne zváženie. Čo nie je ten druh hluku, aký by sme vytvorili pri akejkoľvek inej veľkej elektrickej dodávke. Zaplatíte viac peňazí za zážitok z oveľa nižšej triedy. Najväčším problémom E-Transitu bude pravdepodobne jeho získanie, pretože úprimne pochybujeme, že ponuka bude schopná držať krok s dopytom.

Špecifikácie

Cena pri novom:52743 €
Motor:68 kWh batéria, jeden vzadu namontovaný e-motor, 180 – 265 k
Prenos:Jednostupňová prevodovka, elektrický pohon zadných kolies
Výkon:Dojazd 315 km WLTP, 0 g/km
Hmotnosť / materiál:2485-2710kg / oceľ a hliník
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm):5531-6707/2474/2447-2778

Zdroj
carmagazine