BYD Song Plus – e-crossover – 5.diel od BYD
Crossoverov nikdy nie je dosť – zvlášť tých elektrických. K takémuto záveru určite prišli v spoločnosti BYD, kde posledné roky predstavujú jednu elektrickú novinku za druhou, pričom tých so zvýšeným podvozkom už bolo tiež niekoľko. Modelový rad elektrických vozidiel BYD začína od mestského mini e1, cez „golf triedu“ e2, e3, mini croosovery BYD S2 , YUAN 360 EV, elektrifikované modely Song Pro, až po veľké e-SUV – BYD Tang EV 600 a naposledy predstavenú hi-tech limuzínu BYD Han EV. No nesmieme pritom zabudnúť ani na priekopnícke e6 a sedan Quin EV, ktorými sa začínala ich elektrická súčasnosť pred vyše 10 rokmi. Zelektrifikovali asi všetky segmenty osobných vozidiel a to už nespomenieme ich elektrobusy a elektrické nákladné autá. Spektrum elektrických vozidiel, aké asi žiadny iný výrobca áut nemá. Nie nadarmo spoločnosť Mercedes-Benz založila spoločný podnik práve s BYD pod značkou DENZA.
V podnikovej hierarchii sa nový model BYD Song Plus nachádza medzi modelmi Song Pro a Tang EV600. Od samého začiatku bude mať tento model benzínové a aj elektrické modifikácie, ktoré sa líšia v dizajne prednej časti karosérie.
Rovnako ako všetky nové modely spoločnosti, aj BYD Song Plus bol „namaľovaný“ pod vedením Wolfganga Eggera, bývalého hlavného dizajnéra Alfa Romeo a Audi, ktorý vytvoril napríklad krásne kupé Alfa Romeo 8C. Dĺžka a rázvor kolies nového modelu sú 4705 a 2765 mm, v porovnaní so 4650 a 2712 mm v prípade modelu Song Pro, pričom veľké e-SUV Tang EV600 má tieto miery – 4870 a 2820 mm. To znamená, že ide o spolužiaka modelov Mitsubishi Outlander, alebo Škoda Kodiaq.
Technicky však nový BYD Song Plus nie je len „natiahnutým“ Song Pro. Je založený na rovnakej platforme ako starší a väčší model Tang EV600 – so zadnou viacprvkovou nápravou, širším rozchodom kolies a iným elektrickým pohonným systémom. E-croeeover má štandardné LED svetlomety a kolesá môžu mať priemer až 20 palcov.
Technické parametre
Benzínová verzia má 1,5 turbo motor (185 k) a nový sedemstupňový „robot“ s dvomi mokrými spojkami. Elektrická verzia má na prednej náprave motor s výkonom 135 kW (184 k.) Úplné nabitie 65 kWh trakčnej lítium železo-fosfátovej batérie originálnej a veľmi bezpečnej konštrukcie BYD ( Blade Battery), by malo stačiť na prejdenie 505 km v starom cykle NEDC. Zatiaľ sa nepredpokladajú žiadne verzie s pohonom všetkých štyroch kolies a ani výkonné hybridné úpravy známe pre značku BYD.
Interiér
Interiér je navrhnutý na pohodlné prevezenie piatich osôb a je “vyzdobený” nápaditými dekoráciami v štýle spoločnosti. Medzi kľúčové rozdiely oproti príbuzným crossoverom patria moderné virtuálne prístroje s niekoľkými režimami zobrazenia a zaujímavé diódové osvetlenie zabudované do predného panela, ktoré možno použiť ako „svetelnú hudbu“.
Centrálny displej s uhlopriečkou 12,8 palca je otočný: dá sa nastaviť či už vodorovne, ako aj zvislo. Na tejto dotykovej obrazovke môžete ovládať nielen „hudbu“, ale aj klimatizáciu, či niektoré ďalšie systémy auta. Predné sedadlá sú s integrovanými opierkami hlavy, ktoré majú neobvyklú konštrukciu. Prvky výbavy zahŕňajú okrem iného aj elektrické predné sedadlá, panoramatickú strechu a adaptívny tempomat.
Cena
Cenovo bude nový model BYD Song Plus pravdepodobne medzi modelmi Song Pro (od 13 000 dolárov) a Tang EV600 (od 19 000 USD) – po zohľadnení “komunistických” dotácii od čínskej vlády. V Číne sa predaj začne pred koncom leta.
Kedy sa BYD Song Plus objaví na Slovensku zatiaľ nevieme. Na tému dotácii pre kúpu elektromobilov sa zatiaľ u nás vedie plodná “odborná” diskusia (na témy ako: či radšej nedotovať neexistujúcu infraštruktúru vodíkových staníc pre všetky dva vodíkové automobily na Slovensku), po ktorej bude nasledovať predbežný návrh vlády na medzirezortné pripomienkové konanie, atď, atď … Len aby nám medzitým ten elektrický vlak neušiel!
Zdroj: autoreview