Koncept Škoda Vision 7S nový český dizajn kladie rodinné hodnoty do popredia
Na krídlach čaká prelomový koncepčný automobil značky Škoda: Vision 7S, ktorý predznamenáva ďalšiu dizajnovú kapitolu českej značky, ktorá sa pokúša znovu objaviť pre elektrický vek . Dnes je prototyp ešte zatajený no zatiaľ vidíme len pohľad na interiér Škody Vision 7S z vtáčej perspektívy. Tiež vidíme jeho záber za matným sklom. Ale vieme, že tento koncept si zaslúži vašu pozornosť. Je predzvesťou ďalšej veľkej veci v dizajne značky Škoda a chystá sa veľká zmena.
Česká značka Volkswagen sa v posledných rokoch vyvinula na nepoznanie. Z východoeurópskeho rozpočtového špecialistu na veľkoobjemového konkurenta. Zmenil sa z lacného „n“ veselého na mimoriadne racionálnu voľbu pre mainstreamových kupujúcich posadnutých hodnotou. Možno sa to v tomto procese stalo trochu nevýrazným, príliš blízko k materskej lodi VW…
V posledných rokoch sme videli množstvo konceptov značky Škoda… Čo je na Vision 7S výnimočné?
Je pravda, že Česi milujú koncepčné auto a môže byť ťažké dekódovať ich import. Je to prvý fyzický prejav mantry „moderného solídneho“ dizajnu spoločnosti, ktorý sa objavil na výročnej konferencii v marci.
Podrobnejšie informácie budú oznámené neskôr v lete, ale Škoda už potvrdila: „Nový dizajnový jazyk je založený na tradičných hodnotách značky, ako sú robustnosť, funkčnosť a autentickosť. Nadchádzajúci dizajnový jazyk sa vyznačuje priestrannosťou, odolnými a udržateľnými materiálmi a aerodynamickým, efektívnym tvarom.
Čo ešte vieme o Škode Vision 7S?
Tento názov naznačuje, že ide o ukážku sériového sedemmiestneho auta. CAR chápe, že to znamená ďalší Kodiaq , ktorý má prejsť na platformu elektromobilov VW Group niekedy v polovici dekády.
Pútavý interiérový záber nad hlavou odhaľuje rodinný rozkvet. Umiestnením integrovanej detskej sedačky do srdca kabíny, takže novorodenci sú umiestnení v strede, aby zdieľali pozornosť rodiny a získali maximálnu ochranu pred nárazmi. Škoda je pevne presvedčená, že ide o sedemmiestne vozidlo, takže ak by táto funkcia spustila výrobu, predpokladáme, že rodiny so staršími deťmi by si namiesto toho mohli zvoliť trojpriečnu strednú lavicu.
Česi sľubujú, že nový dizajnový jazyk bude klásť dôraz na udržateľné materiály a minimalistický, prehľadný interiér so symetrickým obopínajúcim dizajnom. O to lepšie na zdieľanie prístupu k informáciám na dotykovej obrazovke.
Vedúci dizajnu Oliver Stefani povedal: „Nový dizajnový jazyk je minimalistický, funkčný a autentický. V budúcnosti sa budeme aj naďalej zameriavať na tradičné prednosti Škody, akými sú veľkorysý priestor, jednoduchá použiteľnosť a vysoký stupeň funkčnosti. S naším novým dizajnovým jazykom robíme ďalší krok a kladieme ešte väčší dôraz na zákaznícku skúsenosť.
„Veľkú kreativitu našich dizajnérov a inžinierov demonštrujú pohyblivé interiérové prvky a novo vyvinuté Simply Clever prvky, ako napríklad integrovaná detská sedačka. Zámerne minimalistické línie rozširujú jasný vonkajší dizajn aj do interiéru.‘
Detaily Simply Clever od Škody: ďalšia kapitola
Česká automobilová značka si získala mnohých priaznivcov svojimi funkčnými prvkami: dáždnikmi integrovanými do plášťa dverí a škrabkami na ľad usadenými v dvierkach palivovej nádrže. Medzi nové nápady, ktoré sa majú uviesť na trh novej generácie elektromobilov, patria:
- Integrované držiaky smartfónov v druhom a treťom rade
- Odnímateľné batohy zabudované do operadiel sedadiel
- Vnútorné osvetlenie ukazuje stav nabitia batérie
- Haptické ovládacie prvky zabudované do volantu
Jedným z posledných dizajnových úspechov Škody Vision 7S, ktorý sa nemusí vyrábať, je jeho konfigurovateľné rozloženie. Jazdný režim využíva bežné polohovanie sedadiel a dotykovú obrazovku orientovanú na výšku. Ale pri zastavení na odpočinok režim Relax presunie elektrické kreslá do pokojnejšej polohy, zasunie prístrojovú dosku a otočí sa na širokouhlú obrazovku. Takže stredový displej môže zobrazovať filmy a zábavu v orientácii na šírku.
Zostaňte naladení na ďalšie podrobnosti o Škode Vision 7S, ktorá by mala byť predstavená podrobnejšie koncom tohto leta.
Zdroj
carmagazine