BMW Active Tourer radu 2 a jeho nové oblečenie eMPVeror
Napriek tomu, že automobilka premenovala 2-sériu BMW Active Tourer na crossover, rozhodne ním nie je. Ide o MPV. Určite to vyzerá ako MPV… Preto, že je! A je to o to lepšie. Ale súdiac podľa internetových komentátorov, nie som jediný, kto nie je úplne unesený tým, ako to vyzerá. Dokáže sa zdeformovať úplne iným spôsobom ako jeho veľký brat, iX. Tam, kde to má príliš veľa uhlov, má Active Tourer príliš málo. Je veľmi okrúhly. Veci sú vylepšené veľkými kolesami a kovom, namiesto zatemnenej mriežky.
Vpredu je 10,25-palcový displej vodiča a 10,7-palcová obrazovka infotainmentu. Ide o najnovšiu konfiguráciu BMW, priamo z modelu iX. Chýba mu ale ovládač iDrive, takže vám ostane len obrazovka. Je na diskusiu, ako veľmi vám tu bude v skutočnosti chýbať ovládač iDrive, za predpokladu, že pochádzate z predchádzajúceho BMW. Obrazovka a tento nový operačný systém sa ľahko používajú a rýchlo reagujú.
Domovské tlačidlo by bolo pekné, rovnako ako samostatné ovládacie prvky vykurovania, ale aspoň teplota je v spodnej časti obrazovky. Nastavenie teploty vyžaduje iba rýchle potiahnutie prstom a žiadne motanie sa v ponukách. Ak sa zbláznite, môžete si vybrať skutočne luxusný interiér s jemným eukalyptovým drevom s otvorenými pórmi a kožou Vernasca.
Na výber sú tri úrovne výbavy. Šport, Luxus a M-Sport. Štandardná výbava je veľkorysá a zahŕňa najnovší vychytený infotainment BMW, čiastočne autonómnu asistenciu pri jazde a parkovacie kamery. Bezdrôtová nabíjačka telefónu má nový dizajn. Telefón si pripevníte pomocou veľkej posuvnej tyče, ktorá trochu pripomína horskú dráhu. Váš telefón v ňom bude v bezpečí.
Ako by ste očakávali, praktickosť je silná. Do auta sa dá ľahko nastúpiť a vidieť z neho. Vzadu je veľa miesta pre hlavu a kolená, ale vpredu nie je Isofix. Aj keď batožinový priestor nie je oveľa väčší ako u VW Golf alebo dokonca BMW vlastného radu 1, uhol operadla je možné nastaviť tak, aby sa objem batožinového priestoru zväčšil o 90 litrov. Veľkosť kufra závisí od toho, aký motor si vyberiete. Diesel má najväčší batožinový priestor, potom prídu na rad 220i a 223i, zatiaľ čo PHEV majú podľa očakávania najmenšie batožinové priestory, pretože tam bývajú prídavné elektrické gubiny.
Ako sa správa na cestách ?
Bodyroll je udržiavaný úhľadne pod kontrolou a všetky motory sú dostatočne rýchle. Vysoká rýchlosť je veľmi dobrá. Nízka rýchlosť už menej, kde sa cez sedadlá prenšajú nerovnosťi v asfalte, čo môžu umocniť veľké (18-palcové) kolesá na modeloch M-Sport. Hluk vetra pri rýchlostiach na diaľnici prudko stúpa. Určite sa budete chcieť rozhodnúť pre stereo Harman Kardon, aby ste to zrušili.
Pre fanúšíkov výkonu 230e xDrive PHEV má približne rovnaký výkon (325 hp) a rovnaký čas 0-100 kmh (5,5 s) ako E30 M3. Mal by sa nabiť z 0-100% za približne 2 hodiny 30 minút z wallboxu a oficiálny dojazd je 79 km.Riadenie je trochu príliš ľahké na to, aby sa z neho skutočne stalo auto pre vodiča, ale stále je to dosť zábavné. PHEV je FWD pri použití benzínu, RWD pri elektrickom pohone a 4WD pri kombinácii.
Väčšinu času sa cíti úplne vpredu, ale nedotáča sa o niečo menej ako pri autách s permanentne vpredu.Benzínové motory budú asi najpredávanejšie. 220i je 1,5-litrový trojvalec a 230i je 2,0-litrový štvorvalcový agregát. Trojvalec znie trochu živšie a je pripravený posunúť 1,5-tonový rám Active Tourer. Je približne o 3000 € lacnejší ako 230i a odporúčame ho väčšine ľudí.
230i je hladší a svalnatejší. Na podobných testovacích trasách viac ako 140 km dokázal 220i 36 mpg, zatiaľ čo 230i okolo 33 mpg. Je tu rozdiel asi 47 koní (168 a 215 v tomto poradí), takže je to pravdepodobne spravodlivý kompromis za ďalšie peniaze, ak vám záleží na výkone.
Obaja sú mierne hybridy. Vylepšenia zrýchlenia a mpg sú menšie, ale je to všetko riešené s minimom problémov. Jeho prediktívna regenerácia využíva navigáciu a poloautonómnu technológiu na spomalenie auta, napríklad pri približovaní sa ku kruhovému objazdu tým najefektívnejším spôsobom. Je to desivo jednoduché použitie.
V ponuke bude aj diesel označený ako 218d. Toto je jednotka BMW s výkonom 150 hp s oficiálnym hodnotením mpg 55,4-57,6.
Celý rad dostane sedemstupňový DCT. Keď zostanete sami, zmeny sú takmer nepostrehnuteľné. Nalepiť to do Sportu je nejaký druh šialenstva, pretože sa to niekedy bez zjavného dôvodu zmení priamo nadol za vrcholom krútiaceho momentu a do obmedzovača. Modulácia škrtiacej klapky je v športe tiež náročná na meranie. Vytiahnutie z T križovatky môže mať za následok trápne cvrlikanie pneumatík, ak nedávate pozor.
Suma sumárov je niečo paradoxné na tom, že BMW ide dopredu s rozumným a oldschoolovým štýlom karosérie a napcháva ho najnovšou novou technológiou a možnosťou 325 koní. Pozrite sa cez to a nájdete vysoké auto, do ktorého sa ľahko nastupuje a vystupuje so širokými otváracími zadnými dverami a dobrým výhľadom na všetky strany. Je to teda praktické.
Kvalita, ktorú by väčšina ľudí určite ocenila. PHEV by sa tiež mali dostať pod 50 g/km, čo je užitočné pre vodičov služobných áut.Na diaľnici nie je taký dobrý ako jeho najväčší rival, Mercedes triedy A, ale interiér je ergonomickejší a tiež sa s ním lepšie jazdí. Ak chcete niečo luxusné a praktické a neodpudzuje vás kombinácia M, P a V, je to skutočný víťaz.
Špecifikácie
Cena pri novom: | 36 100 € |
Motor: | 1499cc 3-valcový benzínový mild hybrid, 168 k pri 4400-6500 ot./min., 170 lb ft pri 1500-4000 ot./min. |
Prenos: | Sedemstupňová dvojspojková automatická, pohon predných kolies |
Výkon: | 8,1 s 0-100 kmh, 221 kmh, 45,6-47,9 mpg, 135-141 g/km |
Hmotnosť / materiál: | 1520 kg |