NeoPark

NIO bude mať obrovskú továreň a výskumné centrum – NeoPark

V posledných rokoch sme si zvykli na senzačné správy o obrovskom náraste výroby elektromobilov TESLA a výstavbe Giga fabrík na ich výrobu po celom svete. Za týmto trendom ale nezaostávajú ani iní poprední výrobcovia elektromobilov na svete. Automobilový gigant z Nemecka, spoločnosť VW oznámila a realizuje zámer prestavby 6 závodov na výrobu elektromobilov. Celý rad automobilových výrobcov v Číne realizuje výstavbu nových výrobných kapacít na uspokojenie neustále rastúceho dopytu po elektromobiloch.

K tomuto trendu sa pridáva aj spoločnosť NIOktorá prezradila, že má v pláne byť do roku 2024 na každom veľkom trhu s elektromobilmi na svete, pričom jej medzinárodná expanzia začína v Nórsku. Aby tak rozsiahle plány mohla zrealizovať, bude potrebovať vyššiu výrobnú kapacitu, ako má v súčasnosti v rámci partnerstva s  JAC Motors. Odpoveďou na tieto výzvy  bude NeoPark – masívny „park priemyslu inteligentných elektrických vozidiel“, ktorý sa má postaviť v čínskom Hefei. Pod pojmom “masívny” treba rozumieť vyše 68,5 kilometrov štvorcových. Podľa CNEVPost.com je to 12-krát väčšia plocha ako je veľkosť závodu Tesly vo Fremonte v USA. Začiatok výroby elektromobilov v NeoParku je naplánovaný najneskôr v 3.štvrťroku 2022 a pri plnej výrobnej kapacite dodá až 1 milión elektromobilov ročne.

Investícia 50 miliard RMB – (7,724 miliardy USD pri súčasnom výmennom kurze )– pre prvú fázu výstavby, bude rozdelená do troch hlavných oblastí. Sú rozdelené na inteligentnú výrobu, výskum a vývoj , obytná zóna s ekoparkom pre zamestnancov a návštevníkov.

Spoločnosť NIO očakáva, že do NeoParku priláka 10 000 výskumných pracovníkov a 40 000 technických pracovníkov. Komplex bude mať ročnú výrobnú kapacitu 1 milión EV a 100 GWh kapacity vyrobených batérii.

Napriek tomu podľa CNEVPost.com spoločnosť NIO očakáva, že vďaka NeoParku ušetrí 3 000 RMB (463,50 USD) na vozidlo len na nákladoch na logistiku. Je to preto, že na zvládnutie súčasnej logistiky výroby vozidiel je potrebných priemerne až 901 km najazdených kilometrov. NeoPark by mal dať dodávateľov a väčšinu toho, čo spoločnosť potrebuje na výrobu auta, na dosah.

S výstavbou sa začalo 29. apríla 2021 a prvá fáza výstavby by mala trvať 337 dní. Nie je jasné, čo bude táto prvá fáza zahŕňať, ale je pravdepodobné, že prioritou bude výrobný závod. Keď bude celý projekt pripravený, NIO očakáva, že tam „dosiahne hrubú ročnú produkciu 500 miliárd RMB“ (77, 245 miliárd USD). Spoločnosť tiež neprezradila, koľko času by mala dostavba NeoParku trvať.

Zdroj: 
insideevs , elektro-vozidla