Porsche Macan

Porsche potvrdzuje elektrický Macan pre rok 2023

Nové Porsche Macan bude posledné, ktoré bude mať spaľovací motor , pričom finálne autá by mali schádzať z výrobných liniek už v roku 2024. Porsche však potvrdilo, že elektrický variant bude pripravený na rok 2023.

Skutočnosť, že elektrické a ICE autá sa budú prekrývať, je odrazom toho, že Porsche jednoducho ešte nie je pripravené dať všetky vajcia do jedného košíka. Takže zatiaľ svoje stávky zabezpečuje rôznymi pohonnými jednotkami pre rôzne trhy po celom svete.

Pre výrobcu je to možno drahá možnosť, ale bude prínosom pre nás zákazníkov, pretože máme stále širší výber pohonných jednotiek. Porsche potvrdilo plne elektrický Macan vo februári 2019 a uviedlo, že sa bude vyrábať v továrni v Lipsku vo východnom Nemecku.

Porsche odhalilo podrobnosti o novom elektrickom Macane pre rok 2023 s niekoľkými obrázkami testovaného auta pod maskovaním. Aerodynamici pracujú na dizajne digitálnych prototypov už približne štyri roky, pričom nízky odpor je pre elektromobily „základný, s cieľom zabezpečiť dlhý dojazd,“ povedal Andreas Huber, manažér pre digitálne prototypy Porsche.

Zatiaľ čo väčšina nového e-Macanu je maskovaná, môžete vidieť svetlá podobné Taycanu vsadené vysoko do prednej časti, a to aj napriek zrejme hrubým pokusom Porsche ich skryť.

Existujúci Macan, ktorý zdieľal časti svojej architektúry so svojim bratrancom Audi Q5, existuje v skutočnosti od roku 2014 a ďalšia generácia urobí skôr štylistický skok vpred. Nedávny facelift udržal Macan na vrchole svojej hry – zostáva jedným z najlepších stredne veľkých SUV na jazdu.

Prečo Porsche vyvíja plne elektrický Macan

Vedúci inžinierstva Dr Michael Steiner (nižšie) pre magazín CAR povedal: „Začali sme vyvíjať elektrifikovaný Macan a bude založený na novej platforme ,nie je to derivát existujúcej platformy. Bol vyvinutý spoločne s Audi: PPE, čo znamená Premium Platform Electric. „

porsche e-macan steiner

„S Macanom bude niekoľko rokov existovať ICE [spalovací motor] Macan, paralelne s plne elektrickým autom. V závislosti od dopytu trhu ich budeme ponúkať paralelne.“

Tento rozhovor o platforme je dôležitý, pretože odhaľuje vetvu v plánovaní architektúry Porsche. Zuffenhausen má v úmysle ponúkať nízkopodlažné a vysoko jazdné elektromobily, ktoré budú poháňať budúcu rodinu športovejších modelov (Taycan GT, možné elektrické športové autá) a praktickejšie Porsche (ako Macan a ďalšie SUV).

„OOP je úplne iný ako Taycan,“ dodal Steiner. „Taycan bol navrhnutý pre autá sediace nízko na ceste. OOP budú používať Macan a ďalšie vysokopodlažné autá – v ponuke SUV by mohli byť ďalšie deriváty. Je úplne nový. Macan pôjde až na úroveň výkonu Turbo a Turbo S.“

Kde si budeme môcť kúpiť elektrický Macan ?

Podľa šéfa výskumu a vývoja zatiaľ nie je jasné, ktoré trhy odoberú aké pohonné jednotky. Povedal, že je pravdepodobné, že menej rozvinuté trhy s elektrickými vozidlami, ako sú Rusko a USA, by mohli naďalej odoberať Macany s benzínovým pohonom, zatiaľ čo Európa a Čína by mohli prejsť na čisto elektrické modely. Ak je to tak, očakávajte, že nový elektrický Macan od Porsche zostane na svojom predajnom cieli do roku 2023.

kútik porsche e-macan

To stavia Porsche do zložitej situácie, pretože musí investovať do oboch technológií, čo nestratil ani generálny riaditeľ Oliver Blume. Spýtali sme sa ho, kedy sa stratégie platformy zblížia.

„Niekoľko rokov nie,“ povedal pre magazín CAR. „Veľmi pozorne sledujeme celý svet. Rôzne regióny sveta sa rozvíjajú rôznou rýchlosťou.

„Sme dobre pripravení na produktovú stratégiu, benzínové motory/hybridy a elektrickú mobilitu. O 10 rokov neviem [ako sa to zmení]. Každý rok robíme analýzu, ako sa trhy vyvíjajú, a potom každý rok rozhodujeme o produktovej stratégii.“

Do polovice desaťročia Porsche predpovedá, že polovica všetkých jeho áut bude čisto elektrická. Tie staré vysokootáčkové štvor- a šesťvalcové motory sú pod tlakom ako nikdy predtým…

render porsche e-macan

Zdroj
carmagazine