Nový prehľad modelu Nissan Qashqai
Nissan Qashqai, najvplyvnejšie a najobľúbenejšie britské auto , sa znovu narodil v úplne novej tretej generácii. Medzi hlavné novinky patria prvé elektrifikované pohonné jednotky modelu, viac veľkých obrazoviek na odomknutie nových prepojených funkcií a ľahšia a tuhšia karoséria, ktorú podľa sľubov spoločnosti Nissan ponúka veľké dynamické vylepšenia.
Je to automobil, ktorý vynašiel „crossover“ strednej veľkosti, motoristickú kombináciu dĺžky hatchbacku, ale s vyššou strechou SUV, zvýšenou polohou sedenia a voliteľným pohonom všetkých kolies.
Keď bol uvedený na trh prvý model, bola to vynikajúca novinka. O 15 rokov neskôr bolo z továrne v Sunderlande vyvezených asi 3,5 milióna kusov na viac ako 100 trhov, čo z neho urobilo skutočný hit.
Výsledkom je, že Nissan prešiel svojím evolučným vývojom. Aktualizácia vonkajšieho dizajnu je nádherná. Na zvýšenie priestoru pre kokpit a batožinu je to o niečo dlhšií, ale stále je to dostatočne kompaktné vozidlo , aby ste mohli spoľahlivo prechádzať rušnými ulicami.
Interiér nie je taký ohromujúci. Z palubnej dosky vyčnieva tablet, ktorý nemá zakrivenie a je dostačujúco veľký. Má pozoruhodnú grafiku a rafinované navigačné menu. Oveľa lepšie sú robustné tlačidlá, ktoré poskytujú jasné ovládanie klimatizácie a príjemné dotykové číselníky teploty.
Na špičkových modeloch je kabína a palubná doska bezchybne upravené z PVC (ktoré vyzerá a pôsobí luxusnejšie ako znie) a pre šesťstupňovú manuálnu alebo automatickú prevodovku je k dispozícii elegantný sokel s textúrou.
Verzia s 1,3-litrový štvorvalecom s miernou hybridnou asistenciou, kde generátor remeňového štartéra ovláda citlivý systém stop / štart, dodáva krútiaci moment do hnacej sústavy a ponúka úsporu paliva. Funkcia dobehu na prevodovke Xtronic.
Špičkový výkon je 156 koní a špičkový krútiaci moment 199 libier od 1800 otáčok za minútu. Testovali sme šesťstupňový manuál, ktorý má predstavovať 55 percent registrácií, aj automatizovanú plynulú prevodovku.
Pokiaľ môžete investujte do prevodovky xTronic ktorá je skvelá. Reaguje rázne a dodáva príjemný nárast sily z otáčok a obsahuje upokojujúco kalibrované kroky. O svižné zmeny sa môžete dokonca postarať sami pomocou radiča kolies na volante.
A ako jazdí? Žiadny Qashqai ešte nikdy takto neriešil. Okamžite si všimnete, že riadenie nie je váhavé a pomáha v premávke. Elektricky poháňaný pomocný motor je rýchlejší, vďaka čomu má riadenie pohotovejšiu reakciu.
Jazda je vyrovnaná, ale cítite cestné nerovnosti no ich hluk a energia sú plynulo potlačené. Na výber je zadné zavesenie kolies a 19-palcové kolesá označujú torzný nosník. Druhou variantnou sú 20-palcové disky, ktoré sa natáčajú na viacprvkovom zavesení. Tento variant zvyčajne ponúka športovejšiu ovládateľnosť a lepšiu jazdu.
Mk3 Qashqai sa cíti byť ohromne zasadený k ceste a a má výbornériadenie. Tento crossover má vo svojom kroku novo nájdenú pružinu, ktorej pomáha program „chudnutia“ , ktorý zbavuje karosérie 60 kg. Zadné dvere sú teraz po prvýkrát kompozitné a niektoré panely karosérie sú hliníkové.
Ako je to vo vnútri ? Zadní cestujúci nebudú mať dôvod sťažovať sa. Priestor aj za veľkým vodičom je dostačujúci ako pre hlavu tak aj pre kolená. Zadné dvere sa tiež otvárajú do ohromného uhla 85 °, čo uľahčuje napríklad naloženie detí.
Aj inžinieri venovali pozornosť batožinovému priestoru. Poschodia batožiny zostávajú, čo umožňuje majiteľom zväčšiť hĺbku kufra. Môžete ho taktiež zasunúť do jednej ako priedel. Tieto dosky sú obojstranné, aby ste si po bahnitej chôdzi mohli upratovanie oveľa uľahčiť. Sledovali sme rýchle ukážky všestrannosti batožinového priestoru. Ukazujú, ako je ľahké naložiť štyri golfové tašky do kufra s objemom 504 litrov.
Špecifikácia a ceny ? Rad Qashqai začína výbavou Visia v hodnote 27466 €, ktorá obsahuje všetky kľúčové bezpečnostné prvky, ktoré potrebujete pri rodinnom crossoveri. Adaptívny tempomat, varovanie pred križujúcimi vozidlami v zadnej časti vozidla, sledovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek a parkovacie senzory.
Úroveň Acenta Premium začína na 30500 € a pridáva bez kľúčové štartovanie, sklopné spätné zrkadlá, zásuvky USB-C a Android Auto / Apple CarPlay. Vylepšený 8-palcový dotykový displej s informačno-zábavným balíkom so šiestimi reproduktormi.
Výbava N-Connecta začína od 33138 € a rozširuje obrazovku infotainmentu na 12,3-palcový TFT panel spolu s 9-palcovými ciferníkmi a pridáva tiež bezdrôtové systémy Android Auto a Apple CarPlay.
Výbava Qashqai Tekna stúpa na 35997 € pridáva funkcie, ako napríklad elektrické dvere batožinového priestoru, prvý head-up displej Qashqai, ktorého veľký displej si môžete prispôsobiť. Bezdrôtová nabíjačka a systém ProPilot Lev – rovnako ako vyhrievané sedadlá a vyhrievaný volant pre extra pohodlie.
A konečne, Tekna + je štandardne vybavená 20-palcovými zliatinami, používateľskou pamäťou a masážnymi sedadlami, ako aj zvukovým systémom s desiatimi reproduktormi značky BOSE. Stojí to však 39883 € – čo je o niečo viac ako 9336 € viac ako Qashqai na základnej úrovni.
Napriek náporu viac ako 20 súperov crossoveru v segmente C bol Qashqai Mk2 najpredávanejšou triedou.
Špecifikácie
Motor: | Štvorvalec s objemom 1332 cm3 a ľahkým hybridným pohonom, 156 koní, 199 lb @ 1800 ot./min |
Prenos: | Šesťstupňový manuál s pohonom predných kolies |
Výkon: | 9,5 s 0-100 km / h, 205 km / h, 44,1 MPG, 145 g / km CO2 |
Hmotnosť / materiál: | 1435 kg / oceľ |
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm): | 4394/1806 / 1590mm |
Zdroj
carmagazine