Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross a jej skryté hĺbky

Toto je prvé SUV, ktoré Toyota od modelu Urban Cruiser predáva v Európe. Ale toto je iné, pretože Toyota už teraz dosahuje vysoké úspechy v supermarkete Yaris, ktorý získal CoTY, a táto s ním úzko súvisí. Pozeráme sa teda na malý rodinný automobil zo skutočného sveta, je to hybrid a má tvar SUV …

Cross sedí na rovnakej platforme TNGA-B (GA-B) ako Yaris (a do istej miery aj jeho bratranec GR) a dostáva najnovšiu hybridnú pohonnú jednotku Toyota štvrtej generácie. Hybridný systém s objemom 1,5 litra je založený na väčších pohonných jednotkách s objemom 2,0 a 2,5 litra, ktoré používajú Corolla, C-HR, RAV4 a Camry. Nový 1,5-litrový zážihový motor s trojvalcovým Atkinsonovým cyklom je optimalizovaný na krútiaci moment a jeho tepelná účinnosť je 40% nafty.

Čo to pre vás znamená ? Ak hľadáte úsporné a zábavné malé rodinné auto, ktoré ponúka veľa priestoru a interiér vhodný pre rodiny, je to auto pre vás. Spoločnosť tvrdí, že ide o skutočné SUV, ktoré ťaží zo všetkých skúseností, ktoré nazhromaždilo s modelom RAV4. Dva modely tohto radu využívajú inteligentný pohon všetkých kolies AWD-i. Na cestách sme jazdili s pred produkčným prototypom, aby sme zistili, či sa spoločnosti Toyota skutočne podarilo.

Aký je vo vnútri? Môže to úzko súvisieť s veľmi predávaným supermini, ale vďaka vysokému miestu na sedenie a priestrannej kabíne sa cíti oveľa priestrannejšie ako Yaris a pripomína skôr auto z vyššie uvedeného sektora trhu. Palubná doska, rovnako ako jej menovec, prichádza s niektorými užitočnými úložnými priestormi. Je plne vybavená a dominuje jej vysoko nastavená centrálna obrazovka infotainmentu nad digitálnymi ovládacími prvkami klimatizácie. V ponuke je tiež head-up displej, adaptívny tempomat a plne digitálny prístrojový panel.

Je o 240 mm dlhší ako hatchback Yaris, čo znamená, že napriek rovnakému rázvoru je vo vnútri viac priestoru. Vpredu aj vzadu je dostatok miesta, dvojica vysokých cestujúcich na zadných sedadlách si môže bez väčších ťažkostí urobiť pohodlie. Pozitívne sú delené sklopné zadné sedadlo 40:20:40, elektrické dvere batožinového priestoru a podlaha batožinového priestoru medziposchodia.

Aké je to teda šoférovať? Celkový výkon zážihových a elektrických motorov je dobrý pre kombinovanú spotrebu paliva WLTP 65,9 mpg a hodnotu CO2 nižšiu ako 120 g / km (135 g / km pre model s pohonom všetkých kolies). Výkon na papieri je s maximálnou rýchlosťou 169 km za hodinu a časom 0-100 km/h za 11,2 sekundy (11,8 pre verziu s pohonom všetkých kolies).

V pohybe sa cíti rýchlo a počas jazdy je celkovo hladký. Trojvalcový motor je dychtivý, ale nikdy nie je rušivý, namiesto toho ticho šumí v pozadí. Je veľmi vhodný pre mestskú dopravu a ani nepocítite,že sa jazdí prostredníctvom E-CVT. Nakoniec, ak sa vydávate mimo mesto na diaľnicu, prekvapí vás jeho ticho. Hoci naše pred sériové auto potrápilo príliš veľa vetra okolo spätných zrkadiel čo spôsobovalo hluk.

Indikátor na prístrojovej doske vám dá vedieť, koľko času strávi v čistom režime EV. Na našej hlavne mestskej testovacej trase, hlásili, že sme v režime EV jazdili medzi 60-75% času. 

Vďaka tomuto super tuhému a ľahkému monokoku získate auto vyladené s precíznosťou. Bonusom je presné a dobre vyvážené riadenie, rovnako ako minimálne množstvo nakláňania karosérie (pre jazdcov s vysokou úrovňou jazdy) . Nie je to auto s nálepkou športové, ale určite vás dokáže pobaviť na cestách.

Napriek tomuto dôrazu na ovládateľnosť je kvalita jazdy tiež o úroveň vyššie. Je pevná, ale dobre tlmená. Znamená to, že budete cítiť hrbole, ale nebudú sa nepríjemne prenášať až k vám. Celkovo je to chvályhodná iterácia flexibilnej architektúry TNGA spoločnosti Toyota.

Na výber sú štyri modely a plne vybavená verzia Premiere Edition dostupná iba na jeden rok. Všetky modely sú dobre vybavené, ale nie sú také lacné ako mnoho jeho malých rivalov SUV.

Všetky modely sú štandardne vybavené systémom Toyota Safety Sense a asistenčnými systémami vodiča. Môže varovať vodiča pred blížiacou sa kolíziou a pomôcť jej riadiť a brzdiť ju bez problémov, alebo aspoň zmierniť následky kolízie. Disponuje tiež rozpoznávaním chodcov a cyklistov, upozornením na vybočenie z jazdného pruhu a asistenciou pri označovaní dopravných značiek.

Ide o šikovné a vynikajúco všestranné vozidlo. Čo sa týka racionálnych vecí, Yaris Cross boduje dobre. Je praktický, priestranný pre cestujúcich aj batožinu a veľmi ekonomický. Môžete si byť istí, že bude spoľahlivý a vďaka 10-ročnej záručnej podpore spoločnosti Toyota sa bude predávať ľahko.

Yaris Cross dokáže prekvapiť a potešiť hybridný pohon štvrtej generácie. Jeho motor s objemom 1,5 litra je hladký. Nádherne sa spája s prevodovkou a motorom E-CVT, aby vytvoril pohon bez námahy, ktorý funguje dobre v takmer každej situácii.

Potom je tu ešte ovládateľnosť, ktorá je oveľa lepšia, ako by ste očakávali z jeho zdvihnutého zavesenia. Riadenie reaguje plynulo a tlmenie poskytuje pevnému odpruženiu vítaný stupeň poddajnosti. Vzhľadom na to, že bol koncipovaný ako rodinný, je v tomto ohľade neobvykle vynikajúci. Vďaka tomu vyzerá ako bezpečná a zdravá voľba.

Yaris Cross je k dispozícii na objednávku už teraz, pre základný model Icon a dodávky sa začnú neskôr v roku 2021.

Špecifikácie

Motor:Trojvalec, DOHC, 12-ventilový, plus synchrónny motor s permanentným magnetom, kombinovaný výkon 115 koní
Prenos:E-CVT, pohon predných kolies
Výkon:11,2 s 0-100 km / h, 169 km / h, 65,9 MPG, 120 g / km
Hmotnosť / materiál:1170 kg
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm):4180/1765/1560

Zdroj
carmagazine