Elektrická Škoda Enyaq

Škoda Enyaq vyvinutý EV

Niet pochýb o tom, že ide pravdepodobne o najdôležitejšie auto v histórii českej značky od doby, čo sa stalo súčasťou koncernu VW. Nielenže definuje budúcu stratégiu značky Škoda, ale aj vyjadruje veľké odhodlanie o tom, kde sa v automobilke nachádza. celková hierarchia Volkswagenu.

Najnovšie produkty značky Škoda sa cítili byť na dobrej úrovni s Volkswagenom. Medzi Octaviou a Golfom by ste dnes veľmi veľa rozdielov nenašli. Enyaq iV vyzerá pôsobivejšie ako jeho bratranec zdieľajúci platformu , VW ID.4. Zatiaľ čo nemecké auto športuje v industriálnom dizajne s minimalistickým interiérom, úsilie spoločnosti Škoda je vo vnútri príjemnejšie a navonok bez námahy konzervatívne.

Pôsobivé na ňom je to, ako orientovaný je model Enyaq iV. Po ukončení prototypu v roku 2019 sme dospeli k záveru, že máme pocit, že by mohlo ľahko ísť o druhú generáciu elektrického automobilu na mieru, nie o jej prvú (s vylúčením modelu Citigo). Jazdili sme na vozidle Enyaq iV ako v základnej verzii 60, tak aj vo verzii 80 EcoSuite s dlhším dojazdom. Škoda šikovne stanovila ceny všetkých svojich modelov Enyaq 60, čo jasne ukazuje, že to myslí so získaním svojho nového EV v čo najväčšom počte vážne. A ak hľadáte pohodlný, kultivovaný a priestranný, model Enyaq iV vám bude vyhovovať.

Po prvé, existuje spôsob, ako sa akceleruje. Tieto známe charakteristické znaky elektrického vozidla sú v Enyaq prítomné a správne. Lineárne zrýchlenie, premenlivé stupne rekuperácie brzdnej energie a tichý priebeh. 60-tka sa príliš nelíši od 80-ky s podobnou úrovňou zrýchlenia (deficit výkonu je vyvážený väčšou váhou 80. rokov).

V porovnaní s podobnými elektromobilmi , je výkon v oboch režimoch svižný, s časom 0-100 km / h 8,4 sekundy pre 60 a 8,2 pre 80. Maximálna rýchlosť je tiež 160 km / h pre oba. V okolí mesta je to pokojné auto a na diaľnici je to utíšené a pripravené na nízku hladinu hluku z hnacieho ústrojenstva.

Jedným konkrétnym aspektom je sila Enyaq iV. Aj keď vás to neprekvapí, keď hovoríme, že Enyaq iV jazdí veľmi dobre, samotná hĺbka jeho pohodlia nás šokovala. Nestáva sa často, že by kvalita jazdy autom mohla zaujať svojou poddajnosťou. Pohlcuje cestné nerovnosti a nerovnosti s 19-palcovými diskami. 

Zvýšením rýchlosti sa tento dojem vôbec nezmení. Prehnali sme ho po veľmi náročných cestách a pruženie bolo s vynikajúcou reguláciou tlmenia. V zákrutách je tiež lepšie, ako by ste čakali. Napriek tomu ste si vždy vedomí jeho čistej hmotnosti, takže ho máte tendenciu s ním závodiť.

Vďaka adaptívnym tlmičom nastaveným v režime Comfort je kontrola tela nad drsnými povrchmi pod kontrolou. Stručne povedané, je bezpečný a presný v zákrutách. Pádla na volante zmierňujú rekuperáciu energie hnacej sústavy – švihnutím ľavého spínača zvýšite odpor, čo sa rovná preradeniu na automobile s motorom ICE. Ani pri svojom maximálnom nastavení nespomaľuje, takže sa málokedy stretnete s jazdením jedným pedálom.

Riadenie je plynulé a dobre vyvážené. Akonáhle auto vytočíte, nebudete nad tým viac premýšľať. V meste sa oplatí platiť za parkovanie, pretože polomer otáčania je takmer v čiernej kabín. Ako by ste čakali v automobile poháňanom zadnými kolesami. Brzdenie je vynikajúce s pevným pedálom a pevným zastavením.

Vaše prvé dojmy z interiéru sú, že ide o príjemný, luxusný a vkusne dokončený interiér. Model EcoSuite je kožený, mäkký na dotyk a plný výbavy, zatiaľ čo Sportline je vyhotovená v príťažlivej kombinácii čiernej kože a alcantary. Štamgasti Škody sa budú tešiť z ovládacích prvkov a používateľského rozhrania pre nastavenie infotainmentu. Existuje len veľmi málo fyzických tlačidiel, väčšina funkcií vozidla sa ovláda cez obrovský 13,0-palcový dotykový displej infotainmentu.

K dispozícii je tiež malý, ale jasný digitálny prístrojový displej a virtuálna asistentka spoločnosti Škoda Laura, nehovoriac o bezdrôtových zariadeniach Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je tiež pripojenie k aplikácii pre smartphone, ktoré vám umožňuje ovládať množstvo dôležitých vecí vo vozidle z pohodlia domova, napríklad kedy je potrebné nabíjať alebo pripraviť klimatizáciu. K dispozícii je veľmi úhľadný nový balík displejov typu head-up. Testovali sme ho a funguje to ako lahôdka, prirodzené premietanie pokynov na obrazovke a adaptívneho tempomatu na obrazovku.

Inak je to vo vnútri konvenčné a veľmi praktické. Vodičská poloha je na mieste a viditeľnosť je dobrá, hoci stĺpiky A sú objemné a spôsobujú problémy v uhlových križovatkách. Zadné sedadlá sú veľmi priestranné. Batožinový priestor má kapacitu 585 litrov, keď je zadná lavica na svojom mieste. Je to skrátka ľahké päťmiestne vozidlo schopné ľahko prehltnúť batožinu.

Určite sa pýtate aký je dojazd. Bude to závisieť od toho, ktorý Enyaq si vyberiete a ako ho budete nabíjať. Za predpokladu, že máte priestor a vybavenie na inštaláciu domácej wallboxu, bude stačiť 8 až 10 hodín, aby ste sa dostali do noci naplno. Plánujte dopredu, aby vaše dlhšie cesty zahŕňali rýchlejšie nabíjačky s výkonom 125 kW na ceste a za 38 minút môžete dobiť späť až 80% kapacity.

Najprv sú k dispozícii dva modely, ale očakávajte, že sa sortiment rýchlo rozšíri.

  • Enyaq 60 : 177 koní, batéria 62 kWh (využiteľná kapacita 58 kWh), dosah 390 km
  • Enyaq 80 : 201 koní, batéria 82 kWh (využiteľná kapacita 77 kWh), dosah 539 km

Aktuálna ponuka je 80, s pekným vyvážením výkonu a dojazdu batérie, ale to má naozaj veľký význam. Nasledovať budú verzie s pohonom všetkých kolies, zdieľajúce batériu z 80. rokov, ale s motorom vpredu navyše. Nasledujúce modely sa k sortimentu pripoja neskôr – od základného modelu s výkonom 55 kWh a modelu vRS zameraného na výkon.

  • Enyaq 50 : 146 koní, batéria 55 kWh (využiteľná kapacita 52 kWh), dosah 340 km
  • Enyaq 80X : 261 koní, 82 kWh batéria (využiteľná kapacita 77 kWh), dosah 485 km
  • Enyaq vRS : 302 koní, batéria 82 kWh (využiteľná kapacita 77 kWh), dosah 485 km

Enyaq iVs je veľkoryso dimenzovaným crossoverom, ktorý časom pokryje rôzne veľkosti batérií a výkony motorov. Ako SUV sa dostalo na pravú mieru. Akoby na križovatke dvoch dominantných trhových trendov a to vzostupu elektromobilu a nenásytnej túžby verejnosti po SUV, crossoveroch alebo zdvihnutých terénnych autách.

Vychádza z modulárnej elektrickej architektúry MEB koncernu Volkswagen a je zatiaľ najväčšou iteráciou MEB, ako sa na značku známu svojím priestorom patrí. S dĺžkou 4684 mm, výškou 1 618 mm a šírkou 1 877 mm vas Enyaq zaujme svojou veľkosťou a tvarom. Vyzerá konzervatívne pekne v kove, ktorý je dokonale prispôsobený svojim kupujúcim.

Jeho pekný štýl, ak je bezpečný, má iba jeden sporný bod. Mriežka chladiča, ktorá je zakrytá, aby poskytla zákazníkom vizuálny odkaz so Škodou s vnútorným spaľovaním. Zatiaľ čo vstupné modely majú matnú čiernu výplň a stredné rebrá sú lesklé, vlajkové lode majú vertikálne lišty osvetlené LED diódami.

Modelová rada začína u modelov Loft a Lodge, po nich nasleduje Lounge, Suite a EcoSuite – všetky sú k dispozícii v 60 a 80 formách. VRS sa do sortimentu pridá, keď sa dvojmotorové modely dostanú na trh neskôr v roku 2021.

Ako elektrické SUV nemožno ťažko zapôsobiť na svoju všestrannú kompetenciu, so všetkým komfortom, priestorom a cestovnými schopnosťami na dlhé vzdialenosti.

Špecifikácie

Motor:Jeden e-motor, batéria 82 kWh, 201 koní
Prenos:Jednostupňový automat, pohon zadných kolies
Výkon:8,5 s 0-100 km / h, 160 km/h za hodinu, dojazd 534 km
Hmotnosť / materiál:2117 kg
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm):4649/2148 / 1616mm

Zdroj
carmagazine