Everrati Porsche 911 (964) retro elektrická 911
S prísnejšími emisnými predpismi, zákazmi spaľovacích motorov, ktoré potenciálne vstúpia do platnosti v budúcnosti a zmenou postojov k elektrifikácii, scéna explodovala s novými elektrickými možnosťami. Everrati je presvedčený, že jeho elektrické výtvory nie sú také jednoduché, ako len výmena spaľovacieho motora za elektrický pohon.
„Vezmeme niektoré z najkrajších a najvýznamnejších automobilov na svete, obnovíme ich a znovu vyrobíme. Vždy jazdíme s plným rešpektom k značkám, ktoré ich vytvorili,“ hovorí šéf Everrati Justin Lunny. Jazdili sme na prototype najnovšieho výtvoru Everrati – 911 generácie 964 – aby sme zistili, či elektrická ikona skutočne môže fungovať.
Čo je Everrati? Jedná sa o technologickú a inžiniersku spoločnosť založenú v roku 2019, ktorá je navrhnutá tak, aby uspokojila všetkých, ktorí si chcú nechať svoje klasické autá, ale musia byť pripravení na elektrický vek. Spoločnosť má za sebou predchádzajúce projekty s Mercedesmi SL a Land Rover Defender a v poslednej dobe presmerovala svoju pozornosť na klasické a retro generácie modelu 911.
Snahou spoločnosti Everrati však nie je iba obnoviť a predefinovať klasiku tým, že je elektrická, ale uchovať čo najviac DNA od originálu. Prioritou je tu zábava, pričom spoločnosť Everrati pri svojich projektoch športových vozidiel vníma výhody hnacieho ústrojenstva EV, ako je okamžité nastavenie krútiaceho momentu a plynu. Výhody prevádzky s nulovými emisiami lepšie ako ty, lacnejšie prevádzkové náklady, (predpokladané) lacnejšie náklady na údržbu a možnosť bezplatného svištenia okolo čistého vzduchu alebo dopravných zápch sú iba bonusy.
Takže pri tomto projekte 911 generácie 964 išlo vždy o udržanie hmotnosti a rozloženia hmotnosti, jeho retro vzhľadu a cítenia Porsche vo vnútri.
Ako to teda Everrati dokázalo? Na zahájenie procesu budete potrebovať značný finančný kapitál. Tím vezmeautomobil, rozoberie ho na časti a zábava sa môže začať. Predné a zadné kolesá, dvere a kapota sú upravené z uhlíkových vlákien, aby sa udržala nízka hmotnosť.
Keď už hovoríme o hmotnosti, cieľom spoločnosti Everrati je udržať každú z elektrických vozidiel 911, ktoré vyrába, čo najbližšie k štandardnému automobilu. Batéria s výkonom 53 kWh je rozdelená na dve časti, umiestnené pod prednou a zadnou kapotou, aby sa udržala rovnováha hmotnosti vozidla v pomere 40:60 predná / zadná. Jediný elektromotor poháňa zadné kolesá a produkuje 500 koní (369 lb) (ešte vyšší výkon, než aký si 964 Turbo S mohol nárokovať). Spoločnosť Everrati tvrdí, že je na jedno nabitie prejde zhruba 242 km. Nie je to veľké množstvo, ale tím to považuje za auto , na ktorom si môžete zajazdiť, keď máte trochu voľného času. Nie je to auto na denné používanie, vzhľadom na to, že klientela bude mať na to, aby v garáži mohlo byť viac ako jedno auto.
Everrati hovorí, že celý proces je možné obrátiť aj vtedy, ak si to majiteľ rozmyslí a umožní tak výmenu motora a prevodovky. Ak zotrváte na pohonnej jednotke EV, tím tiež ponúka modernizáciu motora a jeho uskladnenie alebo dokonca vytvorenie umeleckého diela pre váš domov.
Čo sa týka dynamiky, Everrati obsahuje elektronicky nastaviteľné odpruženie, ktoré vám umožní zaútočiť na B-cestu s tuhým nastavením alebo sa vydať na veľké turné diaľnicami. Každý vyrobený model obsahuje aj diferenciál Quaife pre hnané kolesá a obnovené brzdy Brembo s vŕtanými, vetranými kotúčmi.
Vo vnútri je to stále 964, čistý a jednoduchý, ale so všetkými kľúčovými rozvádzačmi na rovnakom mieste – aj keď s niekoľkými zmenami. Originálne sedadlá sú prepracované s elektrickým nastavením v štyroch smeroch. Na palubnej doske je nainštalovaný systém Porsche Classic Communications Management, ktorý umožňuje dôkladné technológie 21. storočia, ako sú Apple CarPlay, DAB a navigácia. Ciferníky zodpovedajú originálnemu dizajnu Porsche, ale zobrazené informácie sú veľmi orientované na elektrický pohon a ukazujú stav nabitia, výkonu a chladenia vozidla. Náš testovací prototyp bol zahalený aj v Alcantare.
Robí to šikovné EV veci? Robí. Ak zošliapnete plyn, je tu rekuperačné brzdenie, s možnosťou aktivovať dostatočne prudký regenerát na jazdu jedným pedálom. Spoločnosť Everrati vyvinula nabíjanie na striedavý aj na jednosmerný prúd cez zásuvku CCS, vďaka čomu je možné vašu elektrickú 911 nabiť až na 100 kW a nabiť 10 až 100 percent za hodinu.
Pri uvedení na trh bude mať pre hnaciu sústavu režimy Sport aj Eco, ako predvolenú hodnotu bude Sport nastavený a Eco bude obmedzovať odozvu na plyn.
Okrem toho Everrati vyvíja aj zvukový systém schopný vydávať zvuky motora, ktoré môžete upravovať pomocou aplikácie vyladenej na rýchlosť vozidla, a to aj vrátane zvukov škrtenia plynu, keď spomalíte. Technológia bola v počiatočných fázach, keď sme ju testovali, ale tím chce, aby hotový výrobok mal reproduktory zvonka aj zvnútra automobilu, aby sa dosiahol čo najlepší zážitok. Môžete to samozrejme vypnúť, ak máte taký sklon.
Mike Kerr, technický riaditeľ spoločnosti Everrati, ktorý pôsobil v spoločnostiach Lotus a McLaren (vrátane mozgov za prevodovkou novej Artury), nám povedal, že nápady na budúci vývoj zahŕňajú programovanie krokov krútiaceho momentu k motoru tak, aby odrážalo zmeny prevodových stupňov darcovského automobilu. Everrati je tiež otvorený možnosti lepšej chemickej výroby batérií, ktorá môže zvýšiť dosah, ktorý sa hodí do modelu 911 po tom, čo už bol obnovený.
Najskôr je otočenie štartovacieho kľúča na desivý zvuk ticha trochu zvláštne. Vašej mysli trvá niekoľko minút, kým sa prispôsobí nádherne obnovenému modelu 964, ktorý je aktívny a pripravený na jazdu.
Prvým je riadenie. Je to tak nádherne vyvážené a presné; ostré zákruty vyžadujú trochu sily, keď vaše ruky zvierajú drobné koleso Alcantara, ale viete presne, kde sa kolesá nachádzajú. Aj na rovnej ceste sa najmenší ohyb bicepsu alebo zášklbu zápästia prejaví v mikroskopickej zmene smeru. To nie je sťažnosť.
Odpruženie funguje presne tak, ako bolo zamýšľané, čo vám umožní zosilniť alebo spomaliť tlmenie. Vyskúšali sme nastavenie v najtvrdšom formáte a lepšie vyladili jazdu. Prvé vylepšilo dynamiku, vďaka ktorej budete môcť prechádzať zákruty s presnosťou, druhé znamenalo, že môžem pokojne križovať po dvojprúdovej ceste. Samozrejme, že tam je nejaký hluk od pneumatík, ale nejaký by mal aj originál.
Regeneračné brzdenie na škrtiacej klapke trvalo trochu času, kým som si zvykol, a navrhol som tímu, aby bola schopná zmeniť rýchlosť regulácie za behu (napríklad umožnenie automobilu dobehnúť po diaľnici). Pridanie zvukového systému „motor“ to do istej miery pomáha potlačiť, stále však bude existovať niekoľko verných klasických automobilov, ktoré nebudú schopné nastúpiť bez spaľovacieho motora. Bez ohľadu na to, Everrati 964 otvára oči v tom, ako podáva tempo.
Čisto objektívne, malý dojazd, náklady a odstránenie jedného z najikonickejších znakov modelu 911 , jeho motora, bude stačiť aby bolo možné tento výtvor Everrati pre niektorých odložiť.
Ale 911 je ako úplne nový automobil v požičanom čase, dokonca aj Porsche sa pozerá na to, ako elektrifikovať svoju ikonu interne . A za volantom tvorby Everrati som sa nemohol prestať usmievať. Riadenie, odpruženie, atmosféra vo vnútri a čisté tempo modelu 964 Signature sú dostatočné na to, aby vás zaujali. Stále je to v podstate spôsob, akým jazdí 911, čo je niečo, za čo možno Everrati skutočne pochváliť. Stereotyp, že vozidlá sú od prírody ťažké a inertné, sú tu jednoducho nepravdivé. Znamená to tiež, že je úplne možné, aby výrobcovia originálnych automobilov (OEM) vytvorili športové vozidlá s fantastickým pohonom.
Ak znie myšlienka budúceho vylepšenia vašej klasiky pre vek s nulovými emisiami lákavo a máte dostatok skúseností, stojí za to aspoň zavolať spoločnosti Everrati.
Motor: | Jeden e-motor, batéria s hmotnosťou 53 kWh, 500 hp, 369 libier ft |
Prenos: | Jednostupňový automat, pohon zadných kolies |
Výkon: | Sub-4.0sec 0-100 km/h, 210 km/h (est), 242 + km dojazd, 0g / km |
Hmotnosť / materiál: | TBC kg / uhlíkové vlákno, oceľ |
Zdroj
carmagazine