Audi Q4 Sportback e-Tron
Ak je e-Tron SUV priekopníkom a e-Tron GT je rýchlosť a pôvab, potom je nový Audi Q4 Sportback e-Tron elektromobil, ktorý zaplatí účty za výskum a vývoj v Ingolstadte. Tento malý elektrický crossover, založený na starostlivo naplánovanej platforme MEB koncernu VW, obchoduje s nezastaviteľnými trendmi SUV a EV v Číne a prakticky všade.
Otázkou ale je, či je tretí elektromobil Audi dobrý? Jazdili sme na príklade nového Q4 Sportback e-Tron s ľavostranným riadením po Buckinghamshire, aby sme to zistili.
Určite to vyzerá ako Audi… Zvonka sleduje Q4 e-Tron rovnaký polo agresívny štýl, aký sme od štyroch kruhov očakávali. Obrátená mriežka chladiča je stredobodom pozornosti a zvyšok automobilu predstavuje príjemnú zmes detailov, ostrých línií a technológie. Ponorná línia strechy Sportbacku samozrejme vyzerá lepšie z týchto dvoch modelov, hoci Audi tvrdí, že iba 16% britských spotrebiteľov si vyberie elegantnejší tvar fastbacku.
Vo vnútri Q4 e-Tron dodržiava rovnaký vzorec ako iné súčasné vozidlá od Audi: v strede palubnej dosky je jediný 10,1-palcový dotykový displej, virtuálny kokpit pre digitálne ciferníky a klimatizácia sa našťastie stále ovláda pomocou skutočných tlačidiel. Do volantu sa však vkradla nadbytočná technológia, ktorá teraz obsahuje dotykové tlačidlá s haptickou spätnou väzbou (na to si možno bude treba trochu zvykať).
Novinkou pre Q4 Sportback e-Tron je impozantný head-up displej podobný triede S, ktorý vysiela obvyklé informácie ako rýchlosť a smer, ale má aj užitočné možnosti AR. Šípky a informácie o adaptívnej jazde sa šíria priamo do vašej očnej línie a môžu zvýrazniť vzdialenosť medzi vami a vozidlom pred vami, alebo dať skutočne jasne najavo, ktorou cestou máte odbočiť.
Prejdením niekoľkých ponúk nájdete tiež to, že Q4 ponúka zákazníkom možnosť prispôsobiť si svoje denné svetelné podpisy. K dispozícii sú štyri dizajny, pričom všetky využívajú komplexne osvetľovacie systémy Audi veľmi efektívne. Je celkom možné, že v budúcnosti pribudnú ďalšie variácie. Dôležitá vlastnosť? Samozrejme nie, ale pekný spôsob, ako odlíšiť „svoju“ Q4 od ostatných.
Najdôležitejšou vlastnosťou elektrického interiéru Q4 je však obrovské množstvo ponúkaného priestoru. Okrem „radiacej páky“ veľkosti zápalkovej škatuľky tu nie je ani náznak stredového tunela prevodovky, a to znamená, že sa v Q4 po zatvorení dverí cítite ako v oveľa väčšom aute.
Aké je to je ale šoférovať Q4? Riadenie je pozitívne, aj keď nie neuveriteľne priame, zatiaľ čo podvozok tiež dobre bojuje s nakláňaním karosérie na kruhových objazdoch alebo poľných cestách. Q4 samozrejme nemá agilitu e-Tron GT, ale je ochotnejší sa doň zapojiť ako Škoda Enyaq a VW ID.4, s ktorými zdieľa svoju platformu. Vzhľadom na jeho náročnosť sa necíti príliš ťažkopádne.
Okrem toho váha a dynamické ašpirácie modelu Q4 nevedú k príliš pevnej jazde, a to aj napriek veľkým zliatinovým diskom v ponuke. Q4 na našej jazde obdivuhodne pohlcoval výmole a zlý povrch vozovky.
Rovnako ako by ste čakali, Q4 e-Tron je rýchly na 50 km / h . Na 100 km/h mu to trvá úctyhodných 8,5 sekundy, ale krútiaci moment pokračuje bez ohľadu na rýchlosť. Na rozdiel od iných EV sme zistili, že reakcia na plyn je dokonale posúdená z hľadiska schopností podvozku.
Všetky modely Q4 e-Tron majú výraznejší regeneračný režim „B“, ale vyššie obruby tiež obsahujú užívateľsky nastaviteľný regeneračný režim. K dispozícii sú tri rôzne úrovne a je možné medzi nimi prepínať pomocou pádiel. Pre niektorých to zostane novinkou, iní ich však určite využijú pri vjazde do kruhových objazdov alebo zákrut na zníženie rýchlosti namiesto brzdenia.
Povedzme si trošku aj o technických parametroch. Model 40 je dodávaný s krútiacim momentom 201 koní a 228 lb ft, s batériou 82 kWh (netto 77 kWh), ktorá za 18 minút nabije 130 km nabitia. Za predpokladu, že máte po ruke kompatibilnú nabíjačku. Najvyššia rýchlosť je 160 km / h pre stredný rozsah Q4, zatiaľ čo dojazd sa môže predĺžiť až na 508 km. Audi predpovedá, že 40 spraví 60% celkového predaja.
Ak sa rozhodnete pre pohon 50, budete mať krútiaci moment 295 bhp a krútiaci moment 339 libier na prednú a zadnú nápravu, zatiaľ čo 0 až 100 km / h bude trvať iba 6,2 sekundy. Vďaka príchuti 50 quattro má Q4 e-Tron strop 178 km za hodinu a mierne kratší dosah 480 km.
Model Q4 Sportback e-Tron, ktorý je navrhnutý tak, aby robil všetko dobre a nič neuveriteľne. Je to špičkové Audi, ale iba elektrické. Zdá sa, že model Q4 e-Tron Sportback bude svojou novou kombináciou štýlu, praktickosti a technológie lákať mnoho z existujúcich majiteľov SUV značky Audi.
Špecifikácie
Motor: | Batéria 77 kWh, jeden elektromotor, 201 hp, 228 lb ft |
Prenos: | Jednostupňový automat s pohonom zadných kolies |
Výkon: | 8,5 s 0-100 km / h, 160 km / h, 509 km (est), 0 g / km |
Hmotnosť / materiál: | 2050 kg |
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm): | 4588/2108/1614 |
Zdroj
carmagazin