Mini Electric ikona je plne elektrifikovaná
Hoci plne elektrický model nebol ani v produktovom pláne ešte v čase, keď v roku 2014 debutovala aktuálna generácia modelu F56, teraz je to pevná súčasť radu, ktorá bola postavená po boku súrodencov v Oxforde. Je to práve facelift pre rok 2021, takže sme boli za volantom, aby sme si pozreli aktualizácie.
Nie je to technicky prvé elektrifikované Mini. Táto najnovšia generácia má plug-in hybridný Countryman a BMW experimentovalo s Mini E už v roku 2008, vyrobených a prenajatých však bolo iba 600 kusov. Kompromisy boli obrovské – zadné sedadlá zmizli, batožinový priestor sa zmenšil a hardvér EV pridal 350 kg.
Poznatky získané z tohto automobilu sa podpísali na vývoji modelu i3, ale ani inžinieri spoločnosti BMW nepredpokladali, ako rýchlo sa teraz zlepší technológia batérií a dostupnosť. Je to teda úhľadné zavŕšenie kruhu, že i3 teraz daruje svoje srdce EV svojmu bratrancovi Mini.
Batéria má kapacitu 93,2 Ah a je o niečo menšia ako i3, pretože je umiestnená v tvare T pod podlahou. Horná časť T prechádza cez zadnú nápravu, rovný kúsok pozdĺž chrbtice podlahovej dosky.
Priebojník i3 S daruje svoju výkonovú elektroniku a elektrický motor s výkonom 135 kW / 181 hp, ktorý vyrába spoločnosť BMW v závode Landshut. Tieto komponenty sú zvyčajne umiestnené v zadnej časti modelu i3 S, sú však zasunuté pod kapotu Mini a sú obklopené rámom, ktorý dokonca využíva existujúce tri body upevnenia motora.
Nie je to na škodu ani pre interier, keď ste zo zadnej lavice odstránili len trochu peny, aby ste udržali bedrové body zadných spolujazdcov na rovnakej úrovni – pamätajte, že sedia na vrchu batérie. Klapka palivovej nádrže je prevedená na dva plniace body. To všetko znamená minimálne zmeny v karosérii v bielej farbe a to, že elektrický model bol plne integrovaný do výrobnej linky s benzínovými alebo naftovými modelmi, ako sú Peugeot 208 a e-208. Ale musíte pamätať na to, že Mini aj tak nie je práve najlepšie zabalené auto – vnútorný priestor a praktickosť vždy boli ďaleko od jeho silnej stránky.
Ak chcete, môžete si ho nechať ako na obrázku – so žiarivo žltými ozdobnými panelmi a správne chladenými retro zliatinami v tvare trojkolíkových zásuviek. Nemusíte to však mať tak. Tieto kolesá je možné vymeniť za iné prevedenia, ani žltá farba na vonkajšej strane nie je povinná. Jediným povinným detailom je žltý elektrický znak a vyplnená mriežka, pretože nemusí byť chladený ako bežný model ICE.
Rovnaký príbeh aj vo vnútri. Je to Mini s klasickým kruhovým podsvieteným stredobodom s obrazovkou vo vnútri, tučnými prepínačmi a robustnou, ale prémiovou kvalitou materiálu značky. Existuje niekoľko zmien, konkrétne tlačidlo štartéra je žlté, rovnako ako detaily na radiacej páke a digitálny displej prístroja, s čudným matným leskom nad kreslenou grafikou.
Ciferníky sú tiež trochu ohromujúce. Naskočte do Audi A1 s virtuálnym kokpitom a máte rôzne možnosti, čo chcete zobraziť. Podobne je na tom aj Honda E a jej široké spektrum obrazoviek, na ktorých si môžete pohrať. Rovnako ako väčšie modely BMW, ani digitálny displej nie je taký luxusný, ako by ste čakali / dúfate.
Nech už je kdekoľvek, kde je obvyklé trojdverové Mini, cestovný = maličký, ale použiteľný batožinový priestor (ako už bolo spomenuté, na pohonné ústrojenstvo EV nemá žiadny vplyv, takže nabíjacie káble môžete uložiť pod podlahou) a zadné sedadlá, ktoré nie sú určené pre vysokých ľudí.
Pre rok 2021 bol interiér aktualizovaný o nový centrálny displej s dotykovým panelom, čerstvý volant a nové možnosti, ako je vyhrievaný volant a adaptívny tempomat.
Možnosti špecifikácií teraz tiež zahŕňajú obloženie „Electric Collection“ na vrchu výbav úrovne 1, 2 a 3 – obmedzené na iba 300 príkladov. K tomu dostanete novú „multitónovú“ strechu Mini (čudne nie je k dispozícii pre žiadne iné špecifikácie Mini Electric, ale voliteľné vybavenie pre Minis s motormi), čierne detaily, chladné kolíky a hliníkové obloženie vo vnútri. Môžete tiež pridať panoramatické strešné okno bez ďalších nákladov.
Odpruženie je vyladené tak, aby poskytovalo podobný pocit ako benzínový Cooper S, ale fyzika je úplne iná. V porovnaní s benzínovým modelom Cooper S je zvýšený o 18 mm, aby mala batéria viac voľného priestoru, ale ťažisko je nižšie, pretože viac hmoty sa koncentruje nižšie.
Musí tiež brať do úvahy výrazne zmenené rozloženie hmotnosti, s porovnateľnou hmotnosťou cez nos ako pri benzínovom modeli, ale celková hmotnosť sa kvôli batérii posúva dozadu z predvoleného rozdelenia 60/40 spredu dozadu na elektrický 54/46. V ponuke sú iba zliatiny s uhlopriečkou 16 a 17 palcov, pretože na 18-palcových ráfikoch, ktorým sa model Cooper S alebo JCW dokáže vyhnúť, je zjavne všetko príliš tuhé.
Pretože je Electric vyladený tak, aby sa cítil ako Cooper S, jazda je pevná, ale nie tak tuhá ako hardcore JCW. Je to nastavenie, ktoré je klasicky napnuté ako všetky Mini, ale zhodli by sme sa, že sedemnástky sú také veľké koleso, aké toto auto potrebuje.
Keď minieme po hrôzostrašne rozbitých kusoch asfaltu, Mini sa ošíva a trápi viac, ako by sme chceli. Veľkým porazeným je riadenie; pri silnom zrýchlení sa tiahne zhruba priebežne. Obzvlášť vzhľadom na to, že Mini má sklon k správne príjemnému, presnému a ostrému riadeniu bez ohľadu na model, je to trochu sklamanie. Malá poznámka, ktorú treba poznamenať: modely úrovne 1 a úrovne 2 sa zaobchádzajú bez robustného volantu úrovne 3 potiahnutého kožou. A hoci sa to nezdá veľa, drahšia ponuka skutočne mení spôsob, akým sa cíti. S robustným riadením sa ľahšie manipuluje s rovnako robustným volantom, ktorého sa môžete chytiť.
Je toho proste dosť. Nie je to samozrejme Tesla rýchla, ale takmer rovnako rýchla na 100 km / h na papieri ako Cooper S a schopná 0-60 km / h za menej ako štyri sekundy. Zippy, s miernym šumom, keď zvyšujete rýchlosť.
K dispozícii sú štyri jazdné režimy – Sport, Mid, Green a Green + -, ktoré sú do veľkej miery zbytočné. Nechajte to v strede alebo v zelenej farbe. Vo výkone škrtiacej klapky je zanedbateľný rozdiel a dodatočné vyváženie riadenia v modeli Sport (vzhľadom na vyššie spomenutý pocit Mini od spoločnosti Electric) je zbytočné.
Čo nie je zbytočné, je schopnosť regenerácie Mini Electric ovládať takmer jeden pedál. Predvolené nastavenie je na najagresívnejšie nastavenie, ktoré väčšinou nevyžaduje stlačenie brzdového pedálu, ale agresivitu môžete zmeniť. Pri štartovacom tlačidle je prepínač, ktorý mení množstvo regenerácie na cestách. Odmena, keď sa vám to podarí správne a na rozdiel od e-pedálu Leaf sa cítite pohodlne.
Nabitie na 80% trvá pri súčasných relatívne bežných 50kW DC rýchlych nabíjačkách 35 minút, okolo 2 a pol hodiny pri početnejších 11,2kW sieťových nabíjačkách (bežná verejná nabíjačka alebo Wallbox, ktorý by ste mali doma), alebo 12 hodín na úplné nabitie z trojkolíkovej domácej zásuvky.
Pokiaľ ide o dojazd, Mini tvrdí, že na plné nabitie je v závislosti od podmienok 225 – 233 km. Celkom rozumné na asi 95% ciest, ale obchodný prípad trochu pokrivkáva, keď ho pripnete oproti konkurentom.
Ak chcete Mini a chcete ísť na elektrický pohon, je to Mini, na ktoré sa môžete pozrieť, posedieť a (väčšinou) jazdiť. Stručná informácia o dodaní trojdverového automobilu, ktorý je do veľkej miery na nerozoznanie od krajanov so spaľovacími motormi, bola dodaná v plnom rozsahu.
Ak však chcete len malý elektrický automobil, Mini Electric je na všetkých stranách sužovaný tvrdo konkurenčnými súpermi a je vďaka tomu menej presvedčivý. Ak sa pozriete inde, môžete získať rovnaký dojazd za menej, väčší dojazd za podobnú cenu alebo všeobecne oveľa zaujímavejšie auto.
Špecifikácie
Motor: | 32,6 kWh lítium-iónová batéria a jeden e-motor, 181 hp pri 7000 ot./min, 199 lb ft pri 100 ot./min. |
Prenos: | Jednostupňový pohon predných kolies |
Výkon: | 7,3 s 0-100 km/h, 150 km za hodinu, dosah 225 až 233 km, 0 g / km |
Hmotnosť / materiál: | 1365 kg / oceľ a uhlíkové vlákno |
Rozmery (dĺžka / šírka / výška v mm): | 3845/1727 / 1432mm |
Zdroj
carmagazine