Audi e-Tron GT

Audi e-Tron GT ako elektrický grand tourer

Trvá len pár kilometrov za volantom Audi e-Tron GT, aby ste pochopili, že ide o veľmi odlišné auto od modelu Porsche Taycan. Napriek zdieľaniu rovnakej čisto elektrickej platformy J1, ktorú vyvinuli spoločne Porsche a Audi, sa zdá, že nová čisto elektrická vlajková loď od spoločnosti Audi má s nástupcom S7 so spaľovacím motorom viac spoločného  ako elektrické dvojča zo Stuttgartu.

Takže zaujímavý začiatok. Klenot v korune rozrastajúcej sa ponuky automobilov e-Tron v Ingolstadte nie je len priamym kopírovaním a vkladaním domácich úloh spoločnosti Porsche.

Nový e-Tron GT má dve príchute: obyčajnú alebo RS. Štandardný e-Tron GT quattro používa rovnaké pohonné ústrojenstvo s výkonom 469 koní ako Taycan 4S , ktoré je schopné pri plnom nasadení režimu zvýšenia výkonu 523 koní dosiahnuť rýchlosť 0 – 100 km / h za 4,1 sekundy. Výkon Audi však neprichádza v bezodných porciách ako Porsche, ani nie je point-and-click ako Tesla. Namiesto toho je výkon modelu e-Tron GT progresívny, krútiaci moment plochý – a vďaka tomu Audi bez námahy akumuluje rýchlosť.

To isté do veľkej miery platí aj pre horúci model RS, ktorý je nad ním; s 590 hp a 637 hp v režime Boost má na papieri podobný výkon ako horúcejší Taycan Turbo, ale poskytuje ho menej agresívnym spôsobom. Naše štandardné vozidlo quattro má lepší dosah 474 km ako RS 450 km.

Kokpit od spoločnosti Porsche má mimoriadne široký zakrivený prístrojový displej a rovnako širokú strednú dotykovú obrazovku so stredovým panelom skloneným nadol na stredovej konzole. Interiér modelu GT je oveľa rezervovanejší; digitálne prístroje, primerane veľká centrálna obrazovka a … niečo iné. Fyzické ovládania klimatizácie, malý uzlíček vyčnievajúci zo stredovej konzoly slúži ako radenie pohonu a veľa ovládačov, ktoré pôsobia nóbl v Audi, od A6 vyššie.

Všetko je veľmi pekné, ale boli sme trochu prekvapení, že je taký strohý – všetko, čo potrebujete, s ľahkosťou. Napríklad žiadne digitálne maticové svetlá alebo obrazovka druhého infotainmentu, ako napríklad SUV e-Tron , akoby Audi muselo byť držané na krátke vodítko, pretože pri tejto príležitosti zdieľa pódium s Porsche.

Stredová konzola je trochu malá a ak máte správne „tučný“ smartphone, bezdrôtová nabíjačka pripevnená k jeho bočnej strane je v podstate nepoužiteľná. Zadný priestor na nohy je vhodný pre dospelých a svetlý priestor je relatívne v poriadku – trochu ho narúša panoramatická sklenená strecha. Batožinová plocha je medzitým sedanového tvaru, nie hatchback, čo obmedzuje jeho použitie.

Predné sedadlá si však zaslúžia osobitnú pozornosť, pretože sú mimoriadne podporné. Ukazujú tiež špecialitu platformy J1 – nízko položenú jazdnú pozíciu. V tomto EV môžete sedieť so zadkom na podlahe, s dostatočnou úpravou. Skvelé na dlhú jazdu.

Náznak má názov tohto modelu e-Tron – je to oveľa viac GT ako športové auto. Jazda na vzduchu – v prípade quattro voliteľná, ale v RS štandardná – naše testovacie auto sa chovalo dobre meste a poddajné na B-cestách. Diaľnice boli v prípade modelu e-Tron GT rovnako tiché; aj v režime Dynamic adaptívne pruženie Audi nasávalo nerovnosti z dilatačných škár a rozhodlo sa ich neposlať priamo na sedadlo vodiča. Naše auto bolo na masívnych 21-palcových kolesách, napriek tomu bola jazda poddajná a plynulá – aj keď samotný povrch cesty nebol ďaleko od neho. Kompromisom je znateľný hluk pneumatík, čo pri jazde na ceste zlepší váš pokojný pôžitok.

Ďalším kompromisom je, že e-Tron GT sa v zákrutách necíti byť tak ostražitý ako Taycan, takže sa do neho vkráda bodyroll a potápanie – keď šliapnete na oceľové brzdy potiahnuté karbidom wolfrámu. Výkonové rezervy na výjazde zo zákruty, a tiež získate mierne nadvihnutie kapoty spolu s niektorými bočnými výkyvmi, keď vás pohon Audi s pohonom všetkých kolies zarazi do sedadla. 

Akcelerácia je plynulá a progresívna. Audi tiež predstavilo falošný hluk motora , ktorý je aktívny vo všetkých režimoch, ale vylepšený v dynamike.

Keď to urobíte, cítiť dokonca aj dvojstupňovú prevodovku na zadnej náprave, ktorá je navrhnutá tak, aby zaručovala životnosť elektromotorov pri pravidelnom štarte. Uprostred akcelerácie je „kop“, keď prevodovka zamieňa ozubené kolieska, čo zvyšuje skúsenosť, ktorú by ste inak pri inom výkonnom EV nedostali.

Režimy Účinnosť a Komfort vám v predvolenom nastavení umožňujú dobeh bez rekuperačného brzdenia, keď zošliapnete plyn, ale niektoré môžete pridať pomocou pádiel. Auto je dosť chytré na to, aby rozpoznalo križovatky a kruhové objazdy, vedelo, kedy sa blížite k autu vpredu alebo dokonca, či je na ceste sklon – všetky tieto malé detaily, keď ste na ceste, umožňujú, aby auto navrhlo stojí za to ho nechať voľne ísť.

Odvážnym zameraním na skutočný výkon GT, Ingolstadt odklonil e-Tron GT od neobyčajného zábehu až po fascinujúci nový prírastok do ponuky Audi.

Štandardný e-Tron quattro je nepochybne presvedčivejší z nich; na papieri má dlhší dojazd a nižšiu cenu a dodáva všetok komfort, ktorý od GT požadujete – s inherentnými výhodami, ktoré prináša hnacie ústrojenstvo EV.

Audi e-Tron GT quattro využilo novú technológiu na pokrytie starej pôdy a je to najpresvedčivejší elektromobil, aký bol doteraz vyrobený.

Špecifikácie

Motor:Dva trvalo nabudené synchrónne motory 469 hp, 523 hp s overboots
Prenos:Jednostupňová predná náprava, dvojrýchlostná zadná náprava, pohon všetkých kolies
Výkon:4,1 s 0 – 100 km / h, 152 mph, 0 g / km (od výfuku)
Hmotnosť / materiál:2285 kg est / hliník, oceľ

Zdroj
carmagazine