Plug-in hybrid Range Rover Velar
Vďaka svojej nízkej, elegantnej siluete a módnemu imidžu je Range Rover Velar tak blízko „Road Roveru“, ako sme boli doteraz . Teraz, aby sme dohodu ešte viac osladli, pripája sa k Evoque, Defender a full-fat Range Rover a ponúka plug-in hybridnú sústavu ako možnosť.
Pripája sa k sortimentu spolu s prepracovaným benzínom a naftovými motormi s rovnými šiestimi a štyrmi valcami, pričom modernizácia interiéru prináša aj nový infotainment systém JLR.
Čo je pod kapotou?
Velar P400e používa rovnaký plug-in systém ako jeho súrodenci Defender a Range Rover (rovnako ako Jaguar F-Pace),namiesto možnosti pared-back dostanete v Evoque. To znamená, že používa 2,0-litrový štvorvalcový benzínový motor s výkonom 296bhp a elektromotor s výkonom 141bhp – s rozdielom v výkonových pásmach, ktorý mu dáva celkový špičkový výkon 398bhp a 472lb ft.
Land Rover tvrdí, že z akumulátora s kapacitou 17,1 kWh je možný až 53 míľ čisto elektrického chodu. Tieto čísla sú vždy optimistické v PHEV, ale počas nášho obmedzeného času s autom sme s ľahkosťou pokryli 20+ míľ – vďaka čomu je ideálny na krátke dochádzanie do práce alebo beh cez mesto bez toho, aby sme niekedy trápili benzínový motor. A jeho nabíjací port je na zadnom paneli, oproti palivovej nádrži – takže nie je potrebné neatraktívne nosovať na miesto nabíjania.
Relatívne výkonný elektromotor tiež znamenal, že elektrický výkon bol skvelý. Hladký, rýchly a úplne tichý, to naozaj zvyšuje luxusný faktor spôsobom, ktorý ani ten najplynulejší benzín alebo nafta sa celkom nezhodujú.
Tento pocit luxusu sa trochu skazil, keď vám dôjde šťava, pretože zatiaľ čo 2,0-litrový benzín sa vyrovná s hmotnosťou Velaru, po vyklopení znie dosť drsne – a tiež to dosť zarezáva. Hybridný systém, ktorý sa nachádza u modelu Mercedes GLC 300e, je plynulejší pri prevádzke.
Ako dobre sa jazdí?
Zvládne to. Dokonca aj pri viac ako dvoch tonách (hodiny P400e s hmotnosťou 2 158 kg DIN) je ovládanie karosérie pôsobivé a tenký volant ovláda presný a sebavedomý stojan.
Jaguar Land Rover by bol radšej, keby ste sa rozhodli pre F-Pace, ak hľadáte posledné slovo v manipulácii a reakcii, ale Velar sa nehadí na krútenej ceste – najmä ak zafixujete odpruženie a reakcie v dynamickom režime. Brzdy sú dokonca pekné a progresívne, nie vždy dané na PHEV vyvažujúcich rekuperačné a konvenčné zátky.
V oddelení jazdy je však výplata, ktorú zhoršuje dodatočná hmotnosť batérie PHEV a obrovské 21-palcové zliatiny nášho testovacieho vozidla. Velar dokonca aj na svojom najbláznejšom nastavení vyhrká svojich pasažierov cez hrbole a vytrvalo odmieta vyžehliť nedokonalosti vozovky tak, ako to robia jeho väčší súrodenci Range Rover.
Nasadenie oboch zdrojov energie a Velar pôjde z 0-62mph za pôsobivých 5,4 sekundy. Spotreba paliva oficiálne dosahuje 130,2mpg – samozrejme, záleží na tom, ako používate Velar. Dlhšie cesty s použitím hlavne benzínu uvidia toto číslo , ale v čase krátkych ciest s nabitím batérie medzi nimi a sotva navštívite čerpaciu stanicu.
A čo off-road?
Svetlá výška, hĺbka brodenia a približovacie a odletové uhly patria medzi najčudnejšie v stajni Land Rover, ale stále necháva Velar dosť na to, aby predčil väčšinu ostatných kompaktných SUV.
Land Rover nás pustil na svojich trasách Eastnor Castle Experience Centre, čo dokazuje, že Velar dokáže riešiť viac, než ktorýkoľvek majiteľ, ktorý sa na to niekedy môže – hlboké koľaje, voľné povrchy a veselé strmé sklony predstavovali nulové problémy.
Čo je nové vo vnútri?
Na rozdiel od iných nedávnych aktualizácií, Land Rover nemodernizoval Velarovu kabínu veľmi vizuálne – čo je v poriadku. Je tu nový volič prevodov a volant. Vylepšila však aj infotainment, aby prevádzkovala svoj nový systém Pivi Pro, čo je obrovské zlepšenie.
Je to rýchle ovládanie, pričom väčšina funkcií je k dispozícii len za pár kliknutí. K dispozícii je integrovaný Spotify a schopnosť spárovať dva telefóny naraz, zatiaľ čo aktualizácie bezdrôtovo by mali udržiavať jeho hladký chod.
Inak je to takmer tak, že dvojica 10-palcových obrazoviek s vysokým rozlíšením na stredovej konzole ovláda všetky hlavné funkcie a jasný – ak nie obzvlášť pekný – zhluk digitálnych meradiel. Palubná plocha je čalúnená a všetko je na dotyk pevné a luxusné.
Land Rover tiež vybavil aktívne potlačenie hluku, ktoré v kombinácii s čisto elektrickým chodom robí kabínu úžasne tichou. Funguje dobre aj na diaľnici, aj keď nedokáže prehlušiť mrzutý motor, keď rýchlo meníte rýchlosť.
Špecifikácie
Cena pri novinke: | 56 550 LIBIER |
V predaji vo Veľkej Británii: | Nwo |
Motora: | 1997cc štvorvalcový benzín a elektrický hybrid, 398bhp, 472lb ft |
Prenos: | Osemrýchlastný auto, pohon štyroch kolies |
Výkon: | 5,0sec 0-60mph, 149mph, 130mpg, 49g/km CO2 |
Hmotnosť/materiál: | 2 233 kg/hliník |
Rozmery (dĺžka/šírka/výška v mm): | 4797/2147/1683mm |
Zdroj
carmagazine