Harley-Davidson predstavil plán rozvoja na roky 2021 – 2025. Elektrické motocykle a elektrické bicykle sú neoddeliteľnou súčasťou značky
Ikonický výrobca motocyklov Harley-Davidson predstavil strategický plán rozvoja spoločnosti na roky 2021 – 2025 zameraný na dlhodobý rast zisku a hodnoty akcionárov. Okrem iného sa zaujímame o ten, ktorý sa týka elektrifikácie výrobkov slávnej značky. V tomto odseku plánu sa znie: „Posilniť záväzok voči elektrickým motocyklom vytvorením špeciálnej jednotky zameranej výlučne na budúcnosť elektrických motocyklov.“ A to je možno najdôležitejší bod plánu, pretože zvyšok položiek hovorí viac o „zachovaní“ existujúceho štýlu značky v prostredí jazdca „True Biker“ aktualizáciou náhradných dielov, príslušenstva a vybavenia.
Orientácia na zisk prostredníctvom nových produktov a nových trhových segmentov
Harley-Davidson Livewire
Ak by si niekto myslel, že elektrická motorka Harley-Davidson Livewire a divízia elektrických bicyklov Serial 1 Cycle Company je len poctou móde a nedorozumeniu, ktoré spoločnosť odmietne, sa absolútne mýlia. Spoločnosť potrebuje zisk a tento zisk nemôže poskytnúť (v obrazovom zmysle slova) kupujúcich benzínových motocyklov. Na vytvorenie zisku potrebuje spoločnosť expanziu do nových trhových segmentov, sú potrební noví zákazníci a kupujúci a sú len vo veľkej väčšine zameraní na elektrifikáciu dopravy.
Hovorí generálny riaditeľ Jochen Seitz: „Vytvorenie samostatnej jednotky umožní plne autonómny vývoj elektrických motocyklov, čo umožní obchodnej jednotke správať sa rovnako pružne a rýchlo ako technologický startup a zároveň využívať podporu, skúsenosti a dohľad širšej organizácie. To zabezpečí krížové opeľovanie inováciami v elektrifikácii a klasických výrobkoch.“
Pokiaľ ide o klasické benzínové motocykle, Harley-Davidson, založený na bodoch plánu, urobil pre seba jasnú segmentáciu výrobkov, ktoré benzínové modely zostanú len v ťažkých triedach – Touring, Large Cruiser a Trike. Elektrický bicykel Livewire sa stáva vlajkovou loďou budúcej samostatnej obchodnej jednotky H-D, segment skútrov už predtým predstavoval prototyp a segment elektrických bicyklov už zamestnáva dcérsku spoločnosť Serial 1 Cycle Company.
Ako sa hovorí v Harley-Davidson –„Naším poslaním nie je len stavať stroje, ale aj večnú snahu o dobrodružstvo. Sloboda pre dušu“Alenasledovať túto misiu, odmietať moderné trendy a požiadavky novej generácie jazdcov je hlúpe, nezmyselné a kontraproduktívne.
Zdroj:
yanex