Audi E-tron GT

Audi predstavilo špičkový model svojho radu elektromobilov – e-tron GT a verziu RS

Audi predstavilo svoj nový elektromobil Audi e-tron GT, ako aj svoju vysokovýkonnú verziu RS e-tron GT. Tento elektromobil bude vlajkovou loďou, najvyšším modelom radu e-tron. Keďže Audi je súčasťou koncernu Volkswagen, ako aj Porsche, človek by si myslel, že Audi e-tron GT je len štylizovaným klonom Porsche Taycan. Ale v skutočnosti, e-tron GT zo všetkých strán vyzerá oveľa zaujímavejšie, aspoň zvonka a vnútorne. Môže to vyzerať ako vkus, ale Audi e-tron GT vyzerá výkonnejšie a vážnejšie ako Porsche Taycan. CW (aerodynamický pomer odporu) je 0,24. To sa dosahuje vďaka plochému dnu batérie, difúzorom, viacstupňovému zasúvateľnému spojleru a aktívnemu prepínaciemu prívodu vzduchu pre brzdy a radiátory, čo by malo tiež ďalej zlepšovať aerodynamiku. To znamená, že každý prvok vozidla je premyslený a funkčný.

Marcus Dusmann, generálny riaditeľ audi AG, „E-tron GT2 je nová stránka gran Turismo prestavaná na budúcnosť. Jeho vzhľad je dôkazom prémiového automobilového dizajnu. S pôsobivými bežeckymi vlastnosťami je to elektrická mobilita v najemektívnejšou zmysle. Vďaka svojej koncepcii trvalo udržateľného rozvoja má pevné postavenie. Pretože to nie je len koncept pohonu, ktorý je environmentálny. Všetka výroba v našom závode, B’llinger H’fe, má teraz uhlíkovo neutrálnu energetickú bilanciu. Je to dôležitý signál pre závod, našich zamestnancov a budúcu životaschopnosť Audi.“

Audi e-tron GT je štvordverové kupé, ktoré vstúpi na trh v rovnakom čase ako RS. Spotreba energie pri 20,2-19,3 kWh/100 km, čo dáva vypočítaný dojazd až 487 kilometrov. Platforma J1 od Porsche je prevzatá ako platforma pre e-tron GT. Je založený na akumulátore 800 B a cenovo dostupnej kapacite 85 kWh z 93,4 kWh dostupných v jednotke. Palubná nabíjačka umožňuje nabíjanie elektrického športového vozidla s konštantným prúdom až 270 kW. To znamená, že batériu môžete „naliať na plnú“ za menej ako tretinu hodiny.

Static Photo Colour: kinetic dust

Bežné sú aj synchrónne motory Audi e-tron GT s synchrónnymi motormi Porsche Taycan s neustálym vzrušením na zadnej náprave a dvojrýchlostná prevodovka. Vozidlo vždy jazdí na druhom prevodovom stupni, avšak hneď ako vodič zrýchli alebo aktivuje Launch Control, e-tron GT sa prepne na prvý prevodový stupeň s kratším číslom prevodovky. Audi e-tron GT quattro je vybavené dvoma výkonnými elektromotormi, ktoré poskytujú sebavedomý elektrický pohon všetkých kolies a ohromujúci beh a dynamický výkon. Základná kapacita RS e-tron GT je oznámená na 440 kW s možnosťou jeho zvýšenia na 475 kW v režime Launch Control. E-tron GT quattro je o niečo skromnejší, 350 kW ako obvykle, 390 kW v režime Launch Control.

Audi e-tron GT – foto AUDI AG

Rozmery Audi e-tron GT tiež naznačujú, že to nie je len Gran Turismo, ale jeho najvyššia kategória (D-Sh-B) – 4,99×1,96×1,41. Veľké kolesá, široká koľaj, plochá silueta, dlhý rázvor. S Taycanom vizuálne súvisí so strešnou líniou sloth, najmä vzadu. Ale napriek tomu, aj pre zadných cestujúcich je poskytovaná s príslušným stavom komfortu vozidla, a zároveň zadný kmeň je väčší ako Taycan, 405 litrov vs. 366. Predný kmeň má tiež o niečo väčší objem – 85 litrov.

Elektromobil Audi e-tron GT a jeho verzia určite nie sú utilitárnym autom na každodenné cesty do práce alebo do obchodu. Je to auto pre pocit potešenia z jazdy a procesu jazdy. Všetky verzie budú k dispozícii pre objednávky od jari a dodávky sa začnú v lete. E-tron GT bude stáť 99 800 eur a RS e-tron GT bude stáť 138 200 eur.

болид Audi Formula E и Audi e-tron GT - фото AUDI AG
Audi Formula E a Audi e-tron GT – AUDI AG foto

Zdroj:
yandex